at stoppe bideri {{forumTopicSubject}}
her har i mig igen.
vores skønne skønne cosmo er noget af en bider. især når han vil lege.
1: han bider sig fast i bukseben eller bider i bare ben (same same?)
2: han bider i hænder og arme når man sidder på gulvet med ham og leger
3: han bider i møbler, lister u name it.
og han stopper ikke ved et "NEJ" han stopper heller ikke ved at man fjerner ham, skubber man ham væk mens man siger nej, så kommer han bestemt igen, og går man sin vej, så fortsætter han mens han følger efter.
et nej og så bytte med hans legetøj har heller ingen virkning.
hvordan filan for vi ham til at forstå at et nej altså er et nej? jeg vil ikke slå på ham, for det mener jeg ikke hjælper noget.
han bliver aktiveret meget i løbet af dagen, og vi er begyndt at gå ture med ham - det går som regel fint, men nogengange sætter han sig, eller vender om og vil hjem. andre gange vil han gerne med og lunter fint derudaf (helst lige i nærheden af mig).
gør vi noget forkert? er han ved at prøve på at få magten?
ud over bideriet er han jo super dejlig, og han er i fuld gang med at lære sit og dæk, hvilket han også fint forstår, potte træning går også rigtigt fint fremad, det er bare bideriet der er til at få pip af.
er der nogen der har nogle gode råd?
mht hvalpetræning, kan vi først komme til, når han har fået sin sprøjte nr, 2 med 12 uger.
mvh
karina
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Hvalpe bider for at lærer om bidehæmning og for at undersøge ting, det er deres måde at opdage verden på! Men Cosmo skal selvfølgelig vide at det ikke er i orden. Jo før jo bedre! Alle de ting som du nævner var vi igennem med Laila, det vi har gjort er at rejse os og gå så snart hun så meget som tænker på at bide ( man kan tit se det i hovedet af dem inden de gør det) eller så snart hun har sat sine små bisser i mors eller fars hånd!
Hun hang også ved selvom vi rejste os for at gå. Men jeg fik hende væk fra mig og gik så ind i et rum og lukkede døren i ca. 20 sek. Kom derefter tilbage og roooooste for god adfærd, startede hun igen, jamen så gentog vi bare! Det kræver SÅ meget tålmodighed med de små hvalpe især terrierne. Men Laila fangede det i løbet af en uge. Men du kan være sikker på at adfærden vil blive mere intens som i prøver at indlærer det! Men så skal han nok fange det! ( for øvrigt så er Laila kommet i teenager alderen, så hun har tabt hjernen fuldstændig, så vi starter lige forfra!)
Ved Cosmo hvad NEJ betyder? Har i indlært det?
Held og lykke!
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 103
vi bruger nej hver gang han gør noget han ikke må - men jeg tror altså at der er gennemtræk mellem ørene
jeg roser ham hver gang han stopper på et nej (om jeg så skal gentage mig selv 100 gange) men der går ikke to sekunder, så er han igang igen :-S
har du et fif til hvordan han forstår at nej betyder nej, uanset hvor sjovt han selv synes det er?
lige nu ligger han og sover, og jeg skal op og flytte rundt på hestene om lidt, nænner næsten ikke at vække ham for at han skal registrere at jeg går
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 147
Man skal normalt heller ikke vække en hund når den sover, men de siger også at man ikke må gå fra dem når de sover. He he så den er lidt svær. Jeg ville nok lade ham sove, hvis du ikke er væk længe!
maj 2007
jeg tror da jeg vil prøve nej øvelsen. det kan man jo lige så godt starte med, når man træner sit og dæk alligevel
maj 2007
den der med døren rager ham i øvrigt langsomt han finder på noget andet indtil man har tænkt sig at komme ud igen
at stoppe bideri
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside