{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Hvalpe bideri {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ikke haft hundehvalp i 10 år så jeg havde faktisk lykkeligt glemt bidefasen på hvalpe..
Vi hentede i søndags den skønneste collie dreng - virkelig lækker dreng. Men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg arbejdede med hvalpe bideri sidst.
Han bider meget i vores fødder/tøj/ansigt, og han stopper ikke ved "hyl", og hvis man fysisk stopper ham ved at flytte ham ser han det som en invitation til leg og bider endnu mere.
Hvis man selv flytter sig fra situationen hænger han enten fast i fødder/ben hele vejen ud eller begynder at bide i enten sofa eller bord, så man er nødt til at stoppe ham.

Jeg er klar over at han skal have mere tid til at lære det, men jeg kan ikke lige gennemskue hvilken metode jeg skal bruge da han virker ret ligeglad smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpe bideri
  • #1   29. sep 2018 Hvad gør han hvis du propper noget andet tilladt i munden på ham - et godt legetøj fx.? smiley

• #2   29. sep 2018 Nogle gange distrahere det ham andre gange fortsætter han med at bide smiley

• #4   29. sep 2018 Jeg fik ny hvalp for små fire måneder siden.
    Han var virkelig slem til at bide. Den første måneds tid kunne jeg kun kæle med ham når han sov, ellers så bed han.
    Jeg har aldrig gjort noget for at få ham til at lade være, ikke andet end at hyle.
    Var han ligeglad med mit hyl, så blev jeg total passiv, selv om det gjorde ondt, så kunne han bare gnaske løs
    Nu fire måneder senere er det sjældent at han bider, og hvis han gør, så er det meget forsigtig.
    God fornøjelse med din hvalp, håber at i får mange år sammen.

• #5   29. sep 2018 Anni - jeg kunne sådan set godt selv ignorere det væk, men da vi har en søn på 3 som ikke rigtigt bare kan bide det i sig når han bider, så er vi nødt til at have nogle alternativer smiley

• #6   29. sep 2018 Jeg tror at der er en periode, som man bare skal igennem.

Vi bruger det samme som Anni, plus at vi i den periode træner "nej øvelsen" med godbider rigtigt meget. Når hvalpen lærer nej øvelsen, så har man en kommando som den forstår.

Men det er heldigvis hurtigt overstået. Alt fra to måneder til 4 måneder er min erfaring. Så du må beskytte poden lidt ekstra i den tid. smiley

• #8   29. sep 2018 Så ville jeg nok også som de andre bare fortsætte med det du gør.

• #9   25. okt 2018 For os hjalp det at sige nej, rejse os og ignorere.. I værste fald forlade rummet og lukke døren.. Det tager lang tid og meget tålmodighed, men Zoey reagerede ikke når vi “skreg”, så det var metoden der virkede for os smiley

Nu er hun tilgengæld kommet i slikke fasen ?? Så nu kan vi starte samme træning forfra ??

Kommentér på:
Hvalpe bideri

Annonce