Hvalpe bideri {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg ikke haft hundehvalp i 10 år så jeg havde faktisk lykkeligt glemt bidefasen på hvalpe..
Vi hentede i søndags den skønneste collie dreng - virkelig lækker dreng. Men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg arbejdede med hvalpe bideri sidst.
Han bider meget i vores fødder/tøj/ansigt, og han stopper ikke ved "hyl", og hvis man fysisk stopper ham ved at flytte ham ser han det som en invitation til leg og bider endnu mere.
Hvis man selv flytter sig fra situationen hænger han enten fast i fødder/ben hele vejen ud eller begynder at bide i enten sofa eller bord, så man er nødt til at stoppe ham.
Jeg er klar over at han skal have mere tid til at lære det, men jeg kan ikke lige gennemskue hvilken metode jeg skal bruge da han virker ret ligeglad
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.499
Han var virkelig slem til at bide. Den første måneds tid kunne jeg kun kæle med ham når han sov, ellers så bed han.
Jeg har aldrig gjort noget for at få ham til at lade være, ikke andet end at hyle.
Var han ligeglad med mit hyl, så blev jeg total passiv, selv om det gjorde ondt, så kunne han bare gnaske løs
Nu fire måneder senere er det sjældent at han bider, og hvis han gør, så er det meget forsigtig.
God fornøjelse med din hvalp, håber at i får mange år sammen.
feb 2005
Følger: 90 Følgere: 89 Hunde: 4 Emner: 387 Svar: 2.144
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Vi bruger det samme som Anni, plus at vi i den periode træner "nej øvelsen" med godbider rigtigt meget. Når hvalpen lærer nej øvelsen, så har man en kommando som den forstår.
Men det er heldigvis hurtigt overstået. Alt fra to måneder til 4 måneder er min erfaring. Så du må beskytte poden lidt ekstra i den tid.
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.695
apr 2007
Følger: 101 Følgere: 100 Hunde: 3 Emner: 846 Svar: 3.539
Nu er hun tilgengæld kommet i slikke fasen ?? Så nu kan vi starte samme træning forfra ??
Hvalpe bideri