{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Hund der stadig napper folk! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Vi er super glade for vores dejlige hund Joey, men har et lille problem, som jeg håber I kan hjælp med.

Når vi får gæster, blir Joey ellevild og vil gerne hilse på med det samme - og det foregår ved at han løber dem i møde og hopper op af dem (så ældre folk er ved at vælte omkuld) smiley

Dernæst kommer at han gerne vil lege - men det foregår ved at, når folk vil forsøge at kæle ham, så napper han ud efter deres hænder (men skal huske at sige at han kun tygger ganske forsigtigt). Men det kan godt virke irriterende at folk ikke kan få lov at klappe og kæle ham (selvom de meget gerne vil), når han hellere vil nappe, tygge og lege.

Er der nogen måde hvorpå vi kan få gjort hele det hilse ritual roligt og behageligt for begge parter - hund og gæst? Og hvordan får vi ham gjort rolig, når gæsterne er omkring ham?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund der stadig napper folk!
  • #1   13. aug 2009 hmmm.. jeg ved ikke helt om i kan bruge det..

men carlos har også den dårlige vane, at når han bliver for overgearet begynder han at nappe.. vi fik den råd fra vores adfærdsbehandler at tage to fingre og trykke ned bagerst på tungen når han gør det. på denne måde bliver det ubehageligt for ham men uden at det skader noget. det er dog vigtigt ikke at flytte hånden, det skal være hunden der vælger at stoppe napperiet.
    på denne møde bliver nappen =ubehageligt. her har det allerede virket lidt.

men det er nok lidt svært at bruge hvis i kun har problemet i forhold til gæster. Her ville jeg nok bruge at hunden først må hilse på gæsterne når den er i ro.

• #2   13. aug 2009 Vi har brugt samme fremgangsmåde som *Herkules* og det har reduceret hopperiet væsentligt og stoppet napperiet fuldstændig. Da vi hentede Ruben løb han også ud og tog gæsters sko osv. når han blev opkørt men det er slut nu smiley

• #3   13. aug 2009 Hercules - ja, det lyder meget som om at det er metoden vi skal prøve at bruge.
    Idag havde vi lige min forlovedes tante og søster på besøg og de sagde selvfølgelig straks "hej" til Joey, hvorefter han var helt ild - farer rundt, henter sin yndlingspind, hopper op og ned af dem og napper når de vil klappe ham.
    MEN bare 20 min senere kom der en helt fremmede på besøg, som skulle hente et par dæk af min kæreste - "den fremmede" ignorerede Joey totalt da han gik ind i vores have, for han havde kun øje for de dæk som Brian gik hen til ham med - og Joey - han kiggede bare 2 sekunder på manden, snusede lidt til hans bukser og gik så videre ud i haven! - Tror godt det kunne virke med det med at ignorere ham - for han plejer også at hilse på fremmede på denne måde!!

Forreste Hercules - du skirver også at det blir bedre med alderen - er det virkelig sandt!!! For Joey var meget slem som hvalp og i forhold til det er han godt nok meget bedre nu - men kan alderen virkelig gøre at når han blir ældre vil det være uinteressant for ham at nappe og tygge sådan i folk? smiley

Kommentér på:
Hund der stadig napper folk!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce