1.734 visninger
|
Oprettet:
Øv min hund halter stadig.. :( {{forumTopicSubject}}
Min hund halter på 2. uge, på venstre bagben og venstre forben.
Han er på smertestillende, havde dyrlæge til han i sidste uge. Men han halter stadig..
Han har tilsyneladende ikke lavet noget, men er generelt meget frisk, og elsker at løbe og hoppe rundt. Dog har jeg holdt ham i ro mens han har været halt, men det har ikke hjulpet.
Han fylder 3 år til august, er Rottweiler ca. 45 kg.
Hvad skal jeg gøre, er der nogle der har nogle gode råd.?
Er røngten det næste, eller??
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 6 Emner: 5 Svar: 90
Han er købt "brugt", og har været forskellige steder inden vi har fået ham, men det var mest fordi at han var en bullerbasse. Men hvad kan man forvente med en Rottweiler på 1½ år.
Vi kender intet til forældrene, andet end at vi fik nogle stamtavler med på dem, men det har jeg ikke undersøgt nærmere.
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
sep 2010
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
sep 2010
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
Hvis jeg var dig, ville jeg hurtigst muligt få ham ordenligt undersøgt og få lavet røgentbilleder af albuer og hofter- og få det gjort hos en der rent faktisk kan finde ud af det (har set grumme eksempler på dårlige ad/hd billeder).
Hvis det er korsbåndet (og det kan sagten være på begge ben), kræver en operation, at han ikke har gigt i hofter/albuer, da de andre ben jo skal aflaste.
Der udover, skal han så holdes i ro, og så er der en lang genneoptræning. Hvis du bruger ham til ipo træning / ph, skal du ikke regne med at han kan forsætte med det, efterfølgende.
Men alt dette, er kun hvis det ER korsbåndet
sep 2010
Troede bare ikke at de aflastede begge ben på samme side.. Troede at de aflastede med benet på modsatte side..
Øv min hund halter stadig.. :(