{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.990 visninger | Oprettet:

Renligheds træning om natten. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. jeg har 4 spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

1. vi har for et stykke tid siden fået vores cocker hvalp hjem- og han er bare dejlig. han skal renligheds trænes- hvordan gør i om natten? jeg vågner ikke af at han søger rundt på gulvet om natten- jeg vil ikke have ham i sengen, da han så tisser i den. det duer ikke med noget larmer, da kæresten skal have sin søvn, han har ikke ferie... kan de godt blive renlige selvom, de ikke bliver trænet om natten?
2. Vi bor i lejlighed, men har en teresse udenfor, hvor der ovre i hjørnet er en græsplet. jeg træner også renligheds træning der, altså udover gåturende, skal de tisse derude, der er et tag over teressen og et tæt hegn rundt om, men ellers er den helt i det fri. kan de kende forskel på teresse og indenfor? og udenfor og indenfor hos gæster?
3. vi har tæppe på gulvet- og da Lupus ikke er renlig enu, og nogle af pletterne opdager jeg først timer efter de er kommet fx. om natten- hvordan får vi dem dog af? tæppet luger rimelig meget af hundetis- og det er ulækkert.. vi har haft tæppe renser igang- men har jo ikke råd til at leje sådan en hele tiden- jeg kan ikke tage tæppet af da vi bor til leje..
4. Hvor længe går der, sådan ca før de forstår ideen med at tisse udenfor- Lupus har overhoved ikke fået fat i noget- selvom jeg sørger for han kommer ud hver gang hele dagen, (kan dog ske et uheld) han er 15 uger, hvor længe gik der før jeres fik fat i ideen? har oplevet vi gik i skoven som vi tit gør, af den samme rute i 2 timer, han havde ikke tisset inden vi tog afsted, og han holdt sig til vi kom hjem, det er det samme på gåture på over en halv time, vi går når han begynder at søge rundt, men han holder sig til han er inde på tæppet igen smiley

håber der er nogle der kan hjælpe..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renligheds træning om natten.
  • #1   6. jul 2009 glemte lige at skrive at han naturligvis ikke får skældud når der sker uheld. og meget ros og de lækreskte gorbidder når han gør det rigtigt :o))

• #2   6. jul 2009 På et tidspunkt blev denne side foreslået: http://www.familiehund.dk/
    Har selv fundet tips derinde omkring renlighedstræning smiley

Jeg tror der er meget stor forskel på hvor hurtigt hunden "fatter det" - det har taget lang tid med min Cleo, men har også hørt om hunde der lærer det på få måneder.

• #3   6. jul 2009 tak, den vil jeg prøve og se på :o) det gør mig heller ikke noget det tager tid, sådan noget tager tid- men vi kan bare ikke have gæster mere fordi tæppet stinker af tis- så meget gerne råd til at få dette væk..

• #4   6. jul 2009 jeg ved ikke om det tager pletterne, men det tager i hvert fald lugten hvis du vasker tæppet med Rodalon ( kan fås i Matas ) og det er også godt at bruge, så lugten er HELT væk. Så længe Lupus kan lugte hans tis i tæppet, tror han at det er toilettet. Så prøv i første omgang at få vasket alt lugt ud, så han ikke forbinder det med "tissested" og så start på en frisk!

• #5   6. jul 2009 Pepsi- tak skal du have :o)- det var det vi gjorde med tæpperenseren, vaskede tæppet og prøvede så en gang til, men Lupus ville stadig tisse på tæppet smiley så nu vil jeg da prøve rhodalon og de om det kan hjælpe :o))

• #6   6. jul 2009 Køb en flaske Rodalon og rens tæppet med det. Kan fås i foresk Matas.

• #7   6. jul 2009 tak alle sammen vil prøve rodalon :o)) men hvordan vasker man et tæppe?? med en klud med rengørings midler på??

• #8   6. jul 2009 hvis det bare er et alm gulvtæppe, så bruger jeg en haalvblød kost. Ik så stiv som en gulvskrubbe men en med skaft og så bare klø på. Men selvfølgelig nok an på hvad tæppe. det skal nok være et tæt korthåret et.

• #9   6. jul 2009 tak det vil jeg prøve- vores er tæt og korthåret :o)) mange tak til jer alle.

• #10   6. jul 2009 et gammel råd er eddike blandet med lidt vand
    hæld på og brug en håndklæde til at suge op
    tar lugt og pletter
    er billig har brugt det tit da vi havde 6 stk schæfer hvalpe
    hvor ders kasse stod i stuen
    det lugter lidt af eddike i starten men det går hurtig væk

• #12   6. jul 2009 vi har en 12 uger gammel hvalp som er renlig, vi har fået ham ud og tisse når han har sovet, spist og leget. og når han så tisser ude så sagde jeg tisse, og det gør at han nu piver om natten når han skal ud, så kommer han i haven jeg siger tisse når han er på græsset og det gør han så. jeg synes ikke det med avisen er nemmest, for det tager for lang tid at få avisen helt væk, så heller løbe liddt hurtigere i starten og helt ud med dem. du kan også med stor ekekt bruge vanish til pletterne og så bare lidt rodalon til sidst, så det ikke tiltrækker ham igen.

• #13   6. jul 2009 jeg gjorde det med aviserne til min chihuahua- noget jeg helst ikke vil gentage, det har givet ham nogle gårlige vaner, fx at tisse på alt papir indenfor smiley og det har taget meget længe før han blev renlig (han var 8 måneder og der kan stadig ske få uheld) jeg går også ud med Lupus hver gang han har spist leget og sovet og så når han søger rundt, men når jeg går ud med ham kommer jeg til at stå derude i alt mellem en halv time og 3 kvarter før der sker noget smiley der er meget roligt i vores gård ingen andre af noget som helst- kun os. så der er absolut ingen forstyrelser af nogen art. jeg går rundt og rundt i gården i håbet om at han så finder et tisse sted, men nej, det tager over en halv time hver gang.

• #14   6. jul 2009 Tag evt. en snor eller et stykke garn og bind rundt og storetåen og på hundens halsbånd om natten, så når hunden begynder at gå rundt for at skulle tisse, rykker det i snoren og du vågner. Eller sæt en lille klokke på halsbåndet så du kan høre hvis den går rundt for at skulle tisse:)

• #15   7. jul 2009 simone- okay tak det vil jeg da prøve smiley

Kommentér på:
Renligheds træning om natten.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce