Hvalpe træning.. :) {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen... jeg kunne godt bruge et par råd, fra jer andre hundemennesker.. Min kæreste og jeg har fået os en dejlig labrador/golden retiver blanding på 10 uger nu.. Vi har haft hende i 14 dags tid.. Hun er en super dejlig og tillidsfuld hvalp, er ikke nervøs eller nogen ting.. og har et godt sind,. Hun er meget legesyg.. Indtil videre har hun sovet ved siden af os om natten, så vi kan høre når hun skal ud.. Og det er også gået rigtig godt.. Hun siger selv til når hun skal ud.. Om dagen piver eller gøer hun når hun skal ud, så det er bare super..
Vores plan er, at hun skal prøve at sove i vores bryggers.. men hvordan kommer man vidre med renligheds træning derfra?? hvordan lære man sin hund at holde sig?? tænker også på når vi er på arbejde..
Det er vores første hund, uden vores forældre.. Så på det punkt er vi lidt nye.. Det er bare når de skal lære at holde sig, jeg mangler hjælp.
Har i andre råd i kan dele, ang hvalpe træning.. så vil jeg meget gerne høre det.. Hun kan allerede sit, dæk også lære vi hende triks hen af vejen.. gå i snor kan hun også.. Hun har meget med at bide i fingre, sko, og bukse ben.. her bruger vi kommandoen et bestemt og roligt "nej" er ikke meget for man råber og skælder på sin hund.. men syns ikke altid det hjælper..
Kom med en masse dejlige og gode råd, jeg for hende snart oprettet herinde..
på forhånd tak..
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Hvis den skal sove i bryggerset så tager du din madras og ligger dig ved den derude til den er tryg ved og være der. Så flytter du gradvis madrassen væk fra bryggerset mens hvalpen bliver derude.
Renlighed. Stil et væggeur og stå op og luft den en -to gange om natten.
En hvalp kan ikke holde sig ret længe.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.170
ellers vil jeg gøre som "brug hjernen, før du køber hund" siger vedr. renlighed.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 28 Svar: 311
Og i andre.. mange tak.. jeg vil tage imod jeres råd med kyshånd.. Det er også meningen, vi vil gå til hundetræning med hende.. men generalt har jeg altid været god til træning af hunde.. har masser af tålmodighed.. Men mine forældre har jo altid taget den del med renlighedstræning.. Så det er lige den jeg mangler råd til..
sep 2007
sep 2007
sep 2008
Men det er da dejligt at hun kommer ud og leger, nu er jeg bare stor tilhænger af træning uanset omdet er en lille eller stor hund man har. Og synes alle som det mindste skal tage et hvalpe hold og især hvis man er førstegangs ejer. Det er efter min mening en god måde at knytte bånd mellem hund og ejer og man gå få en masse råd og vejledning omkring det at have hvalp og træne den og med hvordan den udvikler sig.
og nej der er vel ikke nogen der ønsker at have en hund der ikke kan med andre. held og lykke med hende:-)
sep 2007
sep 2008
Hvalpe træning.. :)