841 visninger
|
Oprettet:
renligheds træning eller blære problem {{forumTopicSubject}}
Hej Allesammen. Jeg har problemer, jeg kommet i tvivl om min hvalp har blærebetændelse eller "bare" mangeler træning... Vi har en shiba hvalp, og da vi fik hende var hun helt renlig (8 uger). Hun kunne holde sig i ca 4 timer og begyndte så at pive når hun skulle ud. Da hun var 11 uger kunne hun være alene hjemme i ca. 6 timer uden uheld, men nu i en alder af 13 uger er hun begyndt at tisse over det hele. Hun kan kun holde sig i ca 1 1/2 time inden hun skal ud, og ofte siger hun ikke til... Mit problem er at vi ikke har haft hvalp før, så jeg ved ikke hvad der er normalt??
Håber der er nogen der kan hjælpe...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Ikke noget blæreproblem der.
En hund kan ikke forventes at kunne holde renligheden stabil før den er et halvt år gammel. Før det, er deres hjerne ikke udviklet til at kunne det.
Så det er bare om at fortsætte renlighedstræningen
aug 2006
Jeg synes der er EN god grund til at kontakte en dyrlæge - og det er at få trådstarter tryg ved situationen og få usikkerheden væk.
Jeg synes ikke der på nuværende tidspunkt er nogen som helst indikation for, at hunden har blærebetændelse og var det mig, ville jeg fortsætte renlighedstræningen.
Men er man usikker, så er det rarest at få det tjekket.
okt 2006
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 81 Svar: 904
aug 2006
Hvor er der flabede kommentarer i denne tråd? Hvor er der hak?
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Ville bare lige sige tak for de mange gode råd... Jeg kommer lige fra dyrelægen, og hun havde blærebetændelse... Dyrelægen sagde at det var meget normalt for små hunde, især når de har haft diaré...
Så endnu engang tak...
aug 2006
renligheds træning eller blære problem