{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

muskelhund/mundkurv {{forumTopicSubject}}

Heej HG.

nu vil jeg fortælle jer op min fedeste gåtur med hundene idag, nu er jeg jo et menneske som ik kan fordrage foredomme, så dem prøver jeg selvfølgelig at modarbejde. smiley

det hele startede med jeg ville prøve en ny metode til at få hundene til at stoppe med at gø, så jeg satte en mundkurv på dem vær gang de gøede, også mest for at se hva max ville sige til det, han har jo aldrig haft sådan en på før. og jeg mener jo det er sundt at lære dem at det er okay.

men så er jeg jo en person som nogen gange finder på nogen sære ideer, så jeg gik med begge hunde om igennem byen for at se hvordan folk ville reagere på en lille hund kom gående med en mundkurv på, nu når de har så travlt med at muskel hunde skal have det på når man går tur med dem, og de tror kun muskel hunde bider.
så det ville jeg da lige lave om på så mine hunde blev udstyrret med mundkurve og så gik vi ellers en lang tur i byen.

vi mødte mange mennesker som direkte gik den modsatte vej når jeg kom gående, folk kiggede efter mig, og jeg spillede rollen virkelig godt hvis jeg selv sku sige det, for jeg var jo selvfølgelig ved at dø af grin, men jeg trak hundene til mig og stod stille mens jeg lod folk passere foretovet, og gik videre.
vi mødte også en mand på vejen ved et værtshus, bonnie er jo rigtig menneske glad, så han ville der hen, og mor havde selvfølgelig spændt halsbåndet en tak ud, så bonnie rykkede halsbåndet af og så røg mundkurven jo med, (altid en god ide at vikle mundkurven omkring halsbåndet inden du klikker den fast, på den måde er man sikker på de ikke trækker den af, er den lidt for lang vikler man den bare et par omgange mere) han løb hen til manden og ville snakke men jeg fik hurtigt fat i ham spændt halsbåndet ind og mundkurven på og manden tog det ganske pænt, tror måske han var fuld. smiley

så afsluttede vi turen med de fik lov at gå fri i engen uden mundkurve, fordi de jo selvfølgelig ikke have nydt turen så meget, da de ikke bryder sig så meget om den der dumme ting i ansigtet, og så gik vi hjem, skide underholdene tur, og yderst spændene at se folks reaktioner.

jeg synes ikke muskel hunde skal i mundkurv! de kommer overhovedet ikke til at nyde turen som ellers er spændene for alle normalt, men jeg mener det er en god til at lære alle hunde at den er okay at have på, således at skulle de en dag hoppe på hund eller mennesker jamen så skal du altså ikke til at lære dem at gå med mundkurv når i går tur. men min generale holdning er jo man skal aflive hvis dette sker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhund/mundkurv
  • #1   7. maj 2009 det var faktisk en smart ide.. men ja lige så snart en hund har mundkurv på er folk bange for den... hehe passede engang en lille japansk spids som måtte gå med mundkurv fordi den snappede efter andre hunde... men folk var også skide bange for den så længe den havde mundkurv på, tog jeg den af var der intet.. det er lidt underligt..

    men sys det er en go ide det med at lære dem at gå med mundkurv.. så de kan det hvis det nu skulle blive nødvændigt


  • #2   7. maj 2009 hehe jamen det synes jeg også var meget humor, nu eger jeg jo ik selv sådan en hund, men jeg ved at opdragelse kan gøre meget. og er selv helt vild med staffershire terrieren.

  • #3   7. maj 2009 hehe jaa jeg tror da bestemt det er en nem måde at opdrage på og helt sikkert godt at lære dem, men jeg oplevede med max at han mistede sin selvtillid, han kunne ikk snuse så godt fordi stoffet gik mod sten fliser og græs og gav en uhyggelig lyd han ik forstod, så det var faktisk lidt synd bonnie er ligeglad med den han finder sig i næsten alt, men det er da klart han heller ikk nød turen så meget som normalt, så jeg erfarede mig da også at jeg nu har den holdning at de ikke burde have mundkurv på når man går sin/sine daglige tur.

  • #4   7. maj 2009 Maria Louise
    man ka jo også godt forstå dem det må ikke være specielt behageligt at ha på...


  • #5   7. maj 2009 ville også være ked af hvis min Basse ville være nødt til at gå med det... smiley så håber aldrig det bliver nødvændigt

  • #6   7. maj 2009 jeg håber det heller ikke og også derfor jeg gør sådan en ting i aften, det er ikke noget jeg ville gøre igen overhovedet.

  • #8   7. maj 2009 Jaaa men den store forskel skal jo ikke være nok til at folk har deres fordomme, alle hunde kan bide og små hunde gør det ofte fordi de er så små og har så meget mere tempremant. så det ønsker jeg folk skal vide.

  • #11   7. maj 2009 Min han ska sket ikk havde den paa. Han gaa total amok naa der bare en lille tynd snor rund tom snuden . hehe

  • #12   8. maj 2009 Hmm tja vores har ikke lært det og kommer heller ikke til det, for den eneste der nogensinde kommer til at sætte sådan en på vores hund er dr. dyr. Hvis han har ondt kunne han måske finde på at snappe ud, tror det ikke men forstår godt hvis dr. dyr forlanger det....! Men han kommer ALDRIG til at gå med sådan en. ALDRIG... Den dag vi mener det er nødvendigt bliver han aflivet, for så er der noget galt med ham. og desuden har vi en datter på knap 7mdr. og hun skal ALDRIG udsættes for den fare som der er i at have en hund der burde gå med mundkurv, for han kan jo ikke have den på 24/7. vel...

  • #13   8. maj 2009 Ja, da jeg fik Fusse i sin tid, var han den første hund, jeg ejede selv. Fik desværre givet han seperationsangst og dette resultede i tisning og ødelæggelse af mine ting, når han var alene.
    Han hadede simpelthen at få den på - og jeg hadede at give ham den på (men der var ingen anden udvej).
    Fusse fik mundkurv på når han var alene - efter et stykke tid tog jeg den af, og så skete der ikke mere i mit hjem et stykke tid.

    Men tror nu heller ikke at løsningen er mundkurv til diverse hunde - så nyder de som sagt tidligere i tråden da slet ikke turen.


  • #14   8. maj 2009 Jeg kan heller ikke se en mening med det, for for mig virker det jo ikke noget der kan bruges som så.... Ja folk render over i den modsatte side for ikke at komme for tæt, men ja alle ved jo, når en hund har mundkurv på ja så må der jo også være en grund til det..... Og jeg er enig i Chardames holdning i at det var ikke det mest hensigtsmæssige eksperiment, nu når din hund fik vristet sig fri.... Det viser bare at eksperimentet ikke havde den store betydning i dine øjne....

  • #15   8. maj 2009 det viser ingen ting, jeg bad ikk om nogen meninger jeg delte bare bare min humor med andre..

  • #16   8. maj 2009 hmm ikke lige min type humør, men jeg ser heller ingen grund til at sætte mundkurv på min hund fordi jeg synes det er SJOVT???

    Men ok jeg bryder mig heller ikke om folk der giver deres hund tøj på fordi de synes det er fedt? det næste bliver vel at det er ok med piercinger og tattoos på hunde???


  • #17   8. maj 2009 jeg bryder mig nu heller ikk om at give mine hunde tøj på, men det skal nogen gange til fordi de fryser når de bliver våde. jamen det er jo fordi folk har forskellige meninger om det, som skrevet før i tråden var det med mundkurven ikke for sjov, det var for at lære max at den er okay at have på, man dør ikke af at have den på, og det har max nu lært så det er flot ad ham synes jeg. jeg udsætter mine hunde for alle mulige prøvelser for at lære dem det ikke er farligt, jeg sætter dem tit op på et højt bord bare for at lære dem det heller ikke er farligt.

  • #18   8. maj 2009 men jeg synes også det er meget tanke væggende at folk begynder at gå den anden vej, hvis det bliver ved lov at muskel hunde skal have den på når de går deres daglige ture jamen så ser man jo bare folk gå den anden vej. det ville da heller ikke se kønt ud i gade billedet.

  • #19   8. maj 2009 For det første vil jeg også lige pointere at dette er ikke lige min form for humor, men hver er jo forskellige.

    Jeg tror det med kamphunderacer, hvis det bliver påbudt at have mundkurv på, er det noget folk lige skal vende sig til, og derefter vil de reagere anderledes, når det er noget man har vendt sig til.....


  • #20   8. maj 2009 jaa nogen ville måske, andre ville måske ikke, men stadig har jeg en langt mere fast holdning til dette med mundkurven når man går tur med sin muskel hund efter denne tur med mine hunde.

  • #21   8. maj 2009 hehe tak, jaa man må jo prøve at tænke på en anderledes måde hvis man skal få resultater..

  • #22   8. maj 2009 jaa jeg synes nu også det var en fed nyskabende måde at få fordommende ud af vores by på..

    - men altså tror bare nogen mennesker kun er imod mig fordi de har sat sig i hovedet at være det vær gang jeg skriver noget, men må de jo om jeg synes det var en fed oplevelse og skide sjovt. og så fik jeg lært max endnu en ting


  • #24   8. maj 2009 Søren er fuldstændig enig.....

  • #25   8. maj 2009 det er nu slet ikke for sjov viser bare at mine hunde også kan bide, problemet er bare at medierne ikke viser at de gør det også..

  • #26   8. maj 2009 de kan da sagtens bide hvis de vil har ikke sagt de gør det, og det var for sjovt synes jeg at gøre det, men det var nu et rimelig alvorligt protekt


  • #27   8. maj 2009 neej det får folk ikke noget at høre om, de kunne jo spørge ind til det selv men de går den anden vej så det er jo deres egen skyld, jeg er ikke bange for at gå over til en eger med hunden i mundkurv, med mindre det er en stor hund, og et lille menneske hvis den skulle blive agrassiv og personen ik kan holde den.
    for mundkuven er ikke en sikkerhed helt , de kan stadig få lidt fat..


Kommentér på:
muskelhund/mundkurv

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce