{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

lagkage-udfordring! {{forumTopicSubject}}

det her må være det bedste sted at få hjælp til dette:

jeg har fødselsdag på tirsdag og skal lave en lagkage.

krav:

den skal få min svigermor, der IKKE spiser kager eller noget lignende til ikke at kunne holde fingrene fra den!

den skal være sund, men måske heller ikke sådan "helse-freak"-agtig...

kæresten mener så absolut at jeg skal lave en bananlagkage, men det gider jeg IKKE!

og skal der syltetøj i, så skal det være hindbær, for så scorer jeg rigtig gode point hos svigerfar, men jeg bryder mig ikke om de små sten/kerne der er i marmeladen... men kan ellers rigtig godt lide hindbær-smagen

det må ikke være en kage til flere hundrede kroner, for det er der ikke penge til

der skal ikke være flødeskum på, for det kan jeg ikke lide, og det feder for meget...

svigermor ELSKER jordbær, men kæresten er ikke så begejstret for det...

meloner kan han heller ikke lide.

der kommer måske også børn, så også noget lidt børnevenligt..., eller et forslag til en børnelagkage til tre børn... eller andre idéer...

jeg har desværre ikke ovn, men kan måske låne en... har dog ingen forme eller lign... men kan måske også låne der...

så nu er det ellers bare at komme med så mange forslag som overhovedet muligt... hvis du/i er i tvivl om det er noget, så kom med det alligevel!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lagkage-udfordring!
  • #1   29. apr 2009 Lav kagebunde af nøddeflager (kan vist også købes - sådan nogle tynde sprøde skiver)
    Lav en chesecake "fromage" med f.eks. jordbær, skovbær eller hindbær. Læg det lag på lag og lav en chokomousse til at putte ovenpå i stedet for flødeskum. Pynt med friske jordbær.

• #2   29. apr 2009 hmm det er mange krav til en lille kage -gg-

men når du nu ikke har en ovn så køb da bare nogen bunder ..dem man kan købe ved en bager er rigtig gode...

nå men måske kunne man lave mange små lagkager altså stikke en masse små bunder ud af en stor bund...

og den med hindbær og kerner.. hvis du selv koger nogen hindbær så kan du smide dem igennem en si så kommer der ingen kerner i...og det kan man så smøre på de bunder man nu har lyst til......

men altså jeg ville nok lave en masse små lagkager og så bare lave dem forskellige altså nogen med banan og nogen med jordbær og nogen med noget andet frugt
    og for at komme uden om den flødeskum så kunne man jo lige smelte noget chokolade og komme på toppen...og måske sætte en skål med flødeskum til andre hvis der var nogen som gerne ville have det

• #3   30. apr 2009 Du får lige min vinder som virker hver gang. Du køber 6 bunde af de gode. To poser frosne hindbær. To bakker flødeost neutral. Fløde. Sukker. Vaniliesukker. Mørk ahornsirup. Hindbær puttes i en gryde der sættes i kog med sukker og Vaniliesukker. Har ikke mål med smag dig frem. Skal være sød med ikke for meget. Koges ind til en det er en grødaktig masse uden hele bær. Og sættes på køl. Når den er afkølet deles den i to portioner. Flødeost kommes i en skål og røres med to, tre skefulde sirup og det halve af hindbærgrøden til en creme. Herefter ligger du lagkagen sammen. Start med bund. Creme. Bund. Hindbærgrød. Bund. Creme. Bund. OSV der skal være så meget i hvert lag at der ikke rigtig er noget til overs. Skal ligges sammen dagen før . Stilles i køleskabet. 3 timer før brug piskes fløden og ligges på toppen og siden evt. Syntes med friske hindbær. Denne lagkage er en drøm og død nem at lave. Den bliver ikke væmmel men er frisk og lækker. Næsten som en islagkage. Håber den kan bruges

• #4   30. apr 2009 Hvis ikke du kan lide flødeskum så lig det kun på toppen. Så kan du skrabe det af lige så stille. Ellers bare brug hindbærcremen på toppen også.

• #5   30. apr 2009 pyldremutter... den er hermed skrevet på listen over dem der skal overvejes... smiley

tusind tak...

mere, mere smiley

• #6   30. apr 2009 (link fjernet)

kan virkelig anbefales!

Kommentér på:
lagkage-udfordring!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce