{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.110 visninger | Oprettet:

Inspiration til fødselsdagsmiddag - hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og har brug for inspiration til den middag, jeg skal lave til min fødselsdag, og jeg synes ikke, jeg kan finde så meget på nettet, så tænkte da, at HG var et godt sted at spørge smiley

Jeg fylder 25, så det må godt være lidt ekstra lækkert. Plejer altid at invitere til brunch eller boller/lagkage/kakao, men vil denne gang gøre det til om aftenen. Vi bliver nok omkring 8 inkl. 2 børn, men de spiser vist det samme som os voksne.

Har tænkt mig at invitere til omkring kl. 17-17.30 hvor vi får velkomstdrink og lidt snacks. Jeg har tænkt mig at der så skal være 3 retters menu, måske kun hovedret og dessert, hvis der også er velkomstdrinks og snacks.

Ift. hovedretten har jeg den udfordring, at vi har spisebordet i køkkenet, så der er ikke vildt meget plads til at springe omkring på og samtidig vil jeg ikke stresse for meget, så det må gerne være noget , der kan laves klar på forhånd.

Jeg har ikke rigtig tænkt på, hvor meget det må koste, men er på SU,, så kan ikke spendere flere 1000 kroner.

Så lad mig vide, hvad I har af ideer smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Opsætning af 3 lamper 1.100 kr.
  • Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Inspiration til fødselsdagsmiddag - hjælp
  • #2   16. okt 2015 Vietnamesiske forårsruller...eller uhh! nudelsalat...i saml selv stil smiley

masser af friske grøntsager, syltet daikon og gulerod, dipping sovser og friske krydderurter...kød, peanuts...alt smiley

og så en lækker cheesecake til dessert...eller nigellas chokolade pavlova....

• #3   16. okt 2015 Tusind tak for indlæggene, DKK og Obsternasig. Jeg læser med stor glæde jeres forslag smiley og jeg er da glad for, at jeg lige har spist, ellers ville jeg blive sulten smiley

• #5   16. okt 2015 der er enormt tit mørbrad på tilbud ... lave det i fad med løg, cocktailpølser og fløde sovs ... alt kan brunes på forhånd og lægges i ovnfast fad eller bradepande ... inden det varmes kan man komme nogle frosne ærter over ...eller Google mørbrad flødesovs i ovn, der er mange opskrifter

til dessert fx tiramisu som kun bliver bedre af at være lagt sammen dagen før ...

denne lavede jeg sidst, den er t hit og ikke så dyr ... 1½ pakke ladyfingers passer
    til et stort fad, så måske du skal lave af 2 pakker og i 2 mindre fade ...
    http://mad.tv2.dk/opskrift/tiramisu-med-baileys

• #6   16. okt 2015 Ih tusind tak for jeres forslag.De er virkelig gode - det gode (men faktisk også "problemet") er, at hverken jeg eller min familie er kræsne, så vi kan lide alt. Ha ha det bliver svært for mig at vælge. Synes det lyder lækkert alt sammen!

• #7   16. okt 2015 nåe jo og så ris til ....

hvis du vil lave en salat til, så kan man lige nu i Føtex/bilka osv købe færdighakket og skyllet frisk grønkål i poser ... tror en pose er nok

hældes i en skål, med 2 poser tranebær, 2 hakkede æbler ristede pinje kerner, eller ristede solsikkekerner (meget billigere end pinjer ) ... dressing pisket godt sammen i en skål af raps- eller olivenolie ( 1½-2 dl), 2 spks Dijonnaise Sennep, og 1½ spsk honning ....

• #8   16. okt 2015 Havde du selv tænkt på noget og i så fald hvad smiley ?

• #9   16. okt 2015 Linda: Faktisk har jeg ikke rigtigt overvejet noget specielt. Jeg har haft mange ting inde i overvejelserne, jeg er ¨åben over for stort set alt smiley

• #10   16. okt 2015 Helt ok smiley

Snacks:

Ruller med røget laks eller tunsalat skåret i mundrette hapsere

Grøntstænger med forskellige slags dip

Hovedret:

Langtidsstegt lammebov, små stegte kartofler, tzatziki, rødbede-æblesalat og evt en kålsalat

Men det er næsten synd st lave lam, hvis ikke du er sikker på gæsterne er til det smiley

Braiserede svinekæber med bagte rodfrugter og spidskålssalat.

Timianstegt nakkekam med små bagte kartofler, salat af bagte gulerødder, feta, gode oliven og bredbladet persille og evt med en persillecreme til.

Dessert er ikke mit store nummer...og dog...disse to kan jeg nu ikke stå for smiley :

Cheesecake med frisk frugt

Æblecrumble med vaniljeis, flødeskum med vaniljesukker eller creme fraiche

• #11   16. okt 2015 Mm Linda, det er også nogle gode forslag! Ih hvor er I altså gode! Tusind tak smiley læser og overvejer alle jeres forslag!

• #12   16. okt 2015 @ Linda... ar du et link med opskrift til en der nakkekam ??

• #13   16. okt 2015 Hanne - Nææ egentligt ikke smiley Ville bare lægge den i et fad og krydre godt med salt, peber og en masse timian...enten finthakket frisk eller tørret...lidt vand i bunden af fadet og så i ovnen i minimum 2 timer ved 180-200 grader smiley

Det er noget min mor har lavet ved flere lejligheder smiley Nemt, billigt og sk*de lækkert smiley Og så synes jeg det er fedt, det kan varieres med forskelligt tilbehør alt efter humør og lyst smiley

• #14   16. okt 2015 Måske endnu bedre endnu...

Ovnen op på fuld hammer...nakkekam i fad, smøres med lidt olie, krydres som ovenover, dæk fadet med staniol og så i ovnen i 3 1/2 - 4 timer ved 175 grader (skru ned når dyret kommer i ovnen)...staniol af og op på 200-220 til den får stegeskorpe smiley Sådan laver jeg lammebov og det bliver FÆNOMENALT! Mørt, saftigt og massere af smag...og så er det så nemt smiley

• #15   16. okt 2015 Flødekartofler,Flødekartofler,Flødekartofler,Flødekartofler,Flødekartofler og så noget kød af en art og lidt salat.

Jeg sidder her og er ved at dø af sult og det eneste jeg pt. kan tænke på er, tadaa.. flødekartofler. smiley

• #16   16. okt 2015 Øj...flødekartofler er dæleme også godt...men der skal bare en ordentlig r*vfukd til til 8 pers...for tager jeg udgangspunkt i mig selv, så har jeg enormt svært ved at holde mig tilbage, når der er flødekartofler på bordet smiley

• #19   17. okt 2015 Øj det er altså nogle hamrende gode ideer, I er kommet med - rigtig marne gode inputs, som jeg ikke selv villet have tænkt på. Nu må jeg gå i tænkeboks og konferere med kæresten.

Kommentér på:
Inspiration til fødselsdagsmiddag - hjælp

Annonce