{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.935 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Mad aggressiv hund!?? {{forumTopicSubject}}

HJÆLP MIG ALLE SAMMEN!
Chanel min 7 måneder gamle pomeranian tæve, har fået dobbeltænder, og har snakket med dyrlægen osv ..
Så fik jeg at vide at det ville hjælpe hvis vi gav hende OKSEBEN.. så jeg har lige været i slagteren, og Chanel kunne dufte det med det samme, men da hun havde haft benet lidt ville vi tage det igen (så maven vænder sig roligt til det) blev hun MEGET aggressiv, knurret og bed ud efter min kæreste :s
Sådan en hund vil jeg bare IKKE have, så derfor søger jeg hjælp hos jer kære HN'er .. hvad kan jeg gøre? hun plejer aldrig at være aggressiv på nogen måde :s

Håber nogen kan hjælpe ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Mad aggressiv hund!??
  • #1   24. apr 2009 LOVE you Chardame smiley
    Jeg ved godt de skal ud nu, snakkede med dyrlægen da det startede, og kun sagde jeg skulle give det til hun var 7 måneder... ville bare gerne give det med benet en chance, da jeg ikke er så vild med at hun skal opereas .. smiley


  • #2   24. apr 2009 vi har også gjort som Chardam omkring bytteleg, og det virker!

    ang. tænder, så tror jeg ikke de falder nu, selv om du giver ben. Vi fik at vide at fimze skulle af med sine hvis ikke de selv faldt inden 6 mdr. alderen, da det kan ødelægge de blivende tænder, vi prøvede også ben, gulerødder, trækkeleg, men de sad uhjælpelig fast, så tror ikke du undgår udtrækning, men det kommer den nu hurtig over:-)


  • #4   24. apr 2009 chardame .

    Skal de havde dem ud eller??
    . Skal til tjek med ham nu her skal dyrelaege saa bare tjekke om de skal ud eller .


  • #5   24. apr 2009 Chardame, det er da kun hvis de er tilberedet at svineben splintre??

  • #8   25. apr 2009 Er enig med SI JA.

    At kunne tage mad og ben og alt andet fra hunden er en tillidssag. Stoler hunden på at du vil den det bedste kan du tage alt fra den.

    Dette indlæres fra hunden er hvalp på en POSITIV måde med godbidder, og gode oplevelser omkring madskålen etc.

    Masser af tillidsøvelser. Lad være at tage noget fra hunden tidligt og sent, dette er IKKE naturlig adfærd og er tillidsbrud.
    Man bytter hver gang man skal tage noget fra hunden.
    Man får hunden til at forbinde alt omkring madskålen etc. med noget godt. Fx. giver man hunden halvdelen af dens mad og lader den spise dette. Derefter går man hen til skålen og giver resten = moar ved min madskål betyder jeg får noget IKKE at jeg mister noget.
    Man kan også sidde med den fyldte madskål og lade hunden spise mens man holder madskålen, lad være med at røre ved hunden i starten da den indtil den stoler på dig vil tro at du er ude på at tage noget fra den og derfor vil reagere ud fra dette ...

    Etc.

    Held og lykke


  • #9   25. apr 2009 Kradsebørsten, hundehvalpen og deres moar - Sanne M
    - Der er INGEN prøblemer med alm mad eller god bidder, kun med benet, men det er allerede blevet bedre smiley vi *bytter* når hun har fået nok smiley
    Lige nu leger hun med tøjdyr, mens benet ligger på gulvet .. smiley
    tror bare det var fordi det var SÅÅÅ lækkert, og første gang hun fik det smiley


  • #10   25. apr 2009 Jeg har aldrig trænet at kunne tage et ben fra een af hundene eller dens madskål------Hvorfor skulle jeg det??? Dens madskål med indhold det er til den----Hvis jeg opdager en ekstra bid som hundene må få----ja så tager jeg skålen et øjeblik uden problemer-----Det samme med kødben----Men igen det er ikke noget som jeg gør for sjov ------ Hundene har lært ---nej og slip---hvis de får fat i noget på st´randen----Eller hvis de har taget en af mine sko eller andet----
    Har kun eeen eneste gang prøvet aty en hvalp blev vred da jeg tog benet som du beskriver---Jeg blev paf---og hvalpen fik en så den trillede-----HO HO-----Det var dengang -----


Kommentér på:
HJÆLP! Mad aggressiv hund!??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce