{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling af hvalp
  • #1   1. apr 2009 Klør en tynd udstillingsline også?

    Tror ikke dommeren forventer det vilde, men selvfølgelig kan han bedre bedømme en hund han både kan se bevæge sig og stå stille.


  • #2   1. apr 2009 Den klør en lille smule, men er ved at blive sindsyg af alt det kløerrig.!
    Hun har lige fået halsbåndet på permanent for 2 dage siden så hun kan vænne sig til det..

    Jeg må bare prøve at gå frem og tilbage lidt.. Hun er okay til at stå, og håber dommeren ser lidt gennem fingrene hvis hun kommer til at danse lidt og interesseret i noget andet..

    Må ud og øve lineføring med coctails pølser..

    Er hammer nervøs for den udstilling!


  • #3   2. apr 2009 Hvis du kan nå det, så tag til ringtræning.


  • #5   2. apr 2009 Jeg har haft begge mine tilmeldt i hvalpeklasse... for oplevelsens og erfaringens skyld. Det er bestemt mit indtryk at dommeren har samme indgangsvinkel, altså oplevelse og erfaring for hvalpen. Der er tid til lidt snak og pjat og der er kommet lidt råd og tips fra dommeren de gange vi har været afsted... alt i alt en super oplevelse for hvalpen og mig...((o:

  • #6   2. apr 2009 det er vist meget forskellig hvad dommeren forventer.
    jeg har i store ring oplevet at dommeren heller vil have en hvalp der var livsglad og fjollede lidt med snoren og var mere sat op til fis og ballade end til at gå og stå perfekt ... som en anden lille baby gjorde... den syntes han var for afrettet , sløv og kontrolleret.

    modsat har jeg oplevet i hvalpeklasse at en dommer dømte ned på at hvalpen var for interesseret i alt det der skete udenfor ringen og derfor burde trænes mere så den var fokuseret på at være udstillingshund.


  • #8   3. apr 2009 Ja en hvalp skal have lov at være hvalp. Men stadig skal den kunne trave afsted i snoren, så dommeren har en chance for at se bevægelser. Det kan ikke nytte noget at hunden går på 2 ben hele vejen rundt i ringen:-). Men skidt med at den sætter sig og klør sig eller ikke kan stå stille i flere minutter ad gangen:-)

  • #9   3. apr 2009 Okay.. Tusinde tak for jeres indlæg..
    jeg vil øve vores gang og håbe på at alt går godt.. Glæder mig meget er meget nervøs, men hun er virkelig smuk! og har en god kropsbygning så lidt positivt må gerne stå i kritikken:)


  • #10   7. apr 2009 Jeg skal også have min hvalp Bertha med d. 18. april, må indrømme jeg er lidt nervøs for det - det der med at løbe pænt i snoren er ikke sådan lige til med hende, enten vil hun kke gå eller også hopper hun afsted, hmm smiley

    Ej v glæder os nu ligemeget hvad, det er god oplevelse og mon ikke tingene kommer stille og roligt hen ad vejen?


  • #11   8. apr 2009 det må være i babyklassen så ikk?

    jeg startede til ringtræning inden Codys første udstilling i babyklassen....
    men altså han var et lille fjollehoved til udstilling, en rigtig hvalp hehe.... Fik også af vide til ringtræning, at han bare skulle kunne gå rundt i snor og vi skulle vise vores gode kommunikation.... men ellers bare lade ham nyde det, da hunden jo skal have en super god oplevelse.

    siden der har vi bare trænet og trænet... og det er klart, at de ikk forventer så meget af en hvalp.... man træner hunden i takt med at man rykker opad i klasse


  • #12   9. apr 2009 Ja, ringtræning ville være super, det har jeg bare ikke mulighed for, da jeg ingen bil har desværre!

    Men nu tager vi det som det kommer smiley


Kommentér på:
Udstilling af hvalp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce