{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

udstilling af chihuahua hvalp.. {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp skal udstilles i en hvalpe show klasse for aller første gang, hun er knap 4 mdr. gammel, og vi har heller ikke erfaring med det før.
så ville høre om nogen havde nogle gode råd til at udstille små hvalpe, og når hun skal fx. have tjekket sine tænder, har vi prøvet at øve med hende, men hun er bare så legesyg at så snart vi prøver at kigge tror hun det er leg og bider lidt i fingeren, nogle der har nogle gode råd imod det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udstilling af chihuahua hvalp..
  • #1   16. maj 2010 Først og fremmest ville jeg synes det var godt, at du tog hende med til en udstilling, så hun kunne vænne sig til det.
    Se hvordan hun reagerer.

    Det kan godt være overvældende for en hvalp at komme til en udstilling med masser af mennesker og hunde.

    Og det tæller ikk godt i ringen, hvis man har en meget utryg og usikker hund.
    Og det skulle det jo helst være sjovt for jer begge smiley

    du skal bare blive ved med at kigge tænder på hende.
    Hun skal nok lære det.
    Hun er kun en hvalp - og det skal nok komme.

    Til en udstilling er der ikk lige så store krav, til hvad hundene "kan" når de kun er hvalpe.

    Træn hende i at stå på et bord - det kan nemlig også forskrække mange hunde.
    Jeg gjorde det, at Cody kom op og stå på alverdens ting. Bord, fjernsyn, reol, udendørs bord osv osv. Så han kan takle det i enhver situation.

    Jeg ved ikke med DRU, men hos DKK har vi ringtræning, hvor vi mødes en gang om ugen og træner sammen.

    Der træner vi mange ting... både indendørs og på græs...

    At hunden skal gå pænt i linen.
    At hunden skulle kunne gå videre, trods spændende lugte eller fristelser, så som tabte godbidder eller strint.
    Der er mange hunde og mennesker samlet, så de vænner sig til det.
    Vi træner på bord, hvor ringtræner agerer dommer og mærker rundt på hunden, så den vænner sig til det. - og kigger tænder.

    Vi træner at kunne holde kontakt og fokus trods mange spændende lugte og hunde - og stor aktivitet.

    Udover det, kommer min ud i mange situationer, så den lærer at håndtere store forsamlinger og stor aktivitet og larm omkring sig.

    Bare nogle gode råd smiley

    Og som sagt, så stiller de ikk de store krav til hundens kunnen, når de er hvalpe.

    Men træningen skal starte som hvalp, hvis man vil have en hund, som kan håndtere situationerne uden at lade sig påvirke.


  • #2   16. maj 2010 Fik du ikke hjælp i den anden tråd du oprettede?

  • #3   16. maj 2010 Christina: mange tak for dit svar. smiley

    Mette : jo jeg fik hjælp til hvordan det vil foregå, men ikke til at træne sin hund i ikke at nappe efter dommeren ..


  • #4   16. maj 2010 øøiiii hvad er det for en anden tråd Mette?

    Suk - ja nogen gange kan man bruge tiden forgæves hehe


  • #5   16. maj 2010 Chrsitina:

    Jeg ved ikke om den er slettet nu?

    Men Tina oprettede en tråd tidligere idag om DRU udstilling, hvor en DRU`er tilbød at hjælpe hende. Så kunne man måske have fortsat den tråd istedet?


  • #7   16. maj 2010 ok tak Mette smiley

    Tina: Så skal du nok tage imod tilbudet fra den anden DRUer....
    Hun ved trods alt, hvordan det helt nøjagtig foregår i den klub.


  • #8   16. maj 2010 Mette : den handlede om hvordan det foregår.
    det eneste jeg ville nu var bare at vide om nogen havde nogle råd imod hvalpe der bider når de får tjekket tænder..


  • #9   16. maj 2010 jeg tror det er meget normalt - de hunde jeg har haft, har i hvert fald gjort det alle 3...
    Og det forsvinder med alderen - men hvis det virkelig er et stort problem, så prøv at mindsk det ved træning.

    Evt. prøv at se tænder, når hun er rolig... f.eks. hvis hun ligger ned og slapper af.
    Lad være med at gøre det, når hun er mest tændt på leg.

    Ja og så rooooos rooooos og roooos ;P


  • #10   16. maj 2010 Mange tak smiley

  • #11   18. maj 2010 hej tina..
    bibi bider også.. tror det er bisserne der klør.. jeg tager ganske enkelt om trynen og siger nej... stikker hånden hen og siger. hva gør man? og sådan liver jeg ved til hun slikker min hånd i stedet for at bide;O)
    og bibi forstod det monster hurtigt.. hun bider stadig hvis hun tror jeg vil lege og er lidt over girdet.. men ellers når jeg har sagt nej første gang nu og siger hva gør man... så slikker den lille fis....

    ved ikk om det lyder som en grov måde... men herhjemme foregår det altså utroligt stille og roligt..:O)


  • #12   18. maj 2010 Tak Bolette... ja vi siger også nej og fjerner hende. men hun vil bare lege og bliver ved smiley men det kommer jo nok med tiden .-)

Kommentér på:
udstilling af chihuahua hvalp..

Annonce