{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Udstilling med min chihuahua {{forumTopicSubject}}

Jeg får i næste uge min lille Chuhuahua hjem fra usa. Han er 8mdr, med stamtavle og medlem af ACK (american Kennel Club) han er langhåret og efter min mening det mest vidunderlige:)

Jeg har tænkt til over at jeg om noget tild gerne vil til udstilling med ham, hvilke forudsætninger er der for det? skal han være af specielle mål og vægt, må han være kastereret, hvordan med alder og hvordan ser det ud mht at han er "amerikansk"? mange af hans ældre søskende har vundet masse vis af priser og titler i usa så syntes det kunne være lidt sjovt..

På forhånd mange tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling med min chihuahua
  • #1   4. sep 2007 du skal finde ud af om stamtavlen hører ind under FCI eller om det er en anden klub den skal under:-), ellers er det bare at starte på ringtræning, så du ved, hvordan og hvorledes i skal agere på udstillingen:-)

  • #2   4. sep 2007 han må ikke være kastereret medmindre det er sket for at undgå sygdom :-), og så kræver det at du har en attest med fra dyrlægen om det.
    Angående hans alder, så kan du kigge inde på jeres klubs side, hvornår han må starte på udstillinge, men mener under internationale udstillinger hos dkk, så er det 9 mdr og frem efter. Afhængig af alderen er man opdelt i klasser:-) Hvalpe, unghund, mellem klasse o.s.v
    Men find et sted du kan ringtræne, og der vil de forklare dig det hele:-)


  • #3   4. sep 2007 tak for det hurtige svar.. Nu bliver jeg så nød til at spørge hvad FCI i er og hvordan jeg evt kan finde ud af om hans stamtavle hører under det smiley

    Vil udersøge mulighederne for ringtræning med det samme..


  • #4   4. sep 2007 Er det i Dkk du ønsker at udstille, skal du have stambogen overført til en dkk-bog smiley
    Og er han kareret skal du have dokumentation på der har været to normalt udviklede testikler efter 8 levemåned... (jeg ville kontakte dkk for mere precist at vide hvilken form for dokumentation de godtager, i sær i dit tilfælde hvor han jo så, formodentlig er kastreret inden denne alder?)


  • #5   4. sep 2007 AKC er ikke FCI, men de samarbejder og dkk godtager normalt AKC-stamtavler (som jeg har forstået det).

  • #6   4. sep 2007 FCI godtager bøger fra AKC. og derfor kan du få ham over i DKK

    læs mere på DKKs side ang udstillinger *S*


  • #7   4. sep 2007 du kan læse om det her når det er DKK regi.
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/923

    ellers ring ind til DKK de har mere styr på det end jeg har


  • #8   4. sep 2007 FCI er hoved-organisationen som DKK er under. Altså i princippet en stambogsførende organisation, med nationale kennelklubber i de forskellige lande. smiley

    Men for at udstille hos DKK skal du have deres stamtavle, så hvis du alligevel vil overføre ham - så hør dem da om mulighederne for udstilling smiley


Kommentér på:
Udstilling med min chihuahua

Annonce