{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.427 visninger | Oprettet:

Kan den skifte farve? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg har en sort puddel på 1 år.
vi har fået hende for en avler.
Hendes mor var helt hvid og hendes far var sort..
men efter hun blev klippet første gang kom der hvide hår i hendes pels, og siden er der kommet flere og flere.
Mit spørgsmål er om hun kan skifte farve? smiley

Håber i kan hjælpe..
Sletter posten hvis ikke den høre til her smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan den skifte farve?
  • #1   18. mar 2009 Det er ikke grå hår den er ved at få :P?

  • #2   18. mar 2009 Hvis man bruger maskine til trimning bliver pelsen ofte grå..

  • #3   18. mar 2009 Gina H: Nej for den er kun 1 år.. og det er rimelig tidelig hvis den allerede skulle få grå hår, og det er kommet efter vi har klippet hende (ved en frisør) :)...

    Marlie & Team Taskehund ; P: Det lyder meget som det samme med vores hund.. :D...

    Chardame **Nyt medlem af tavlemafiaen* *: Okay, hvor kan man købe sådan noget og hvad koster det ca. bliver hårene sorte af det? smiley

    Hvis man bruger maskine til trimning bliver pelsen ofte grå..: Hun er blevet klippet ved en hundefrisør, men jeg har ikke set den så jeg ved faktisk ikke om hun bliver klippet med en saks, eller hvordan hun bliver klippet smiley


  • #4   18. mar 2009 Okay.. Mange tak, for hjælpen... smiley

  • #5   18. mar 2009 Så spørg evt. frisøren.. smiley Mange af dem bruger masine, alt efter hvilen race det er selvfølgelig..Nu ved jeg desværre ikke noget om trimning/klipning af pudler, men jeg ved i hvert tlfælde at nogle spaniels får sølv/grå pels på ørene hvis de bliver trimmet med maskine på ørene... Så tænkte på at det kunne være pga det.. smiley

  • #6   18. mar 2009 det er naturligt det er grå hår det er choco også begyndt at få

  • #7   18. mar 2009 næsten alle pudler skifter farve midts en gang i deres liv, nogen "færsken farvede" pudler kan blive næsten helt hvide

  • #8   18. mar 2009 Marie V - det er fordi ved saks så klipper du ikke helt tæt på under ulden, men det gør du med maskinen og derfor bliver ørene grå, fordi den farve har underulden tit på sorte cockere, det kan også være snavs der gør dem grå


  • #9   18. mar 2009 Det er ikke fordi hun er begyndt og få grå hår, for jeg så hendes mor og det havde hun ikke.. smiley

    Marie Louise H: Okay vil det sige hun kan blive helt hvid?? smiley


  • #10   19. mar 2009 hehe neej jeg vil ik sige hun kan blive helt hvid, kan faktisk ikk helt huske hva der kan ske med sorte pudler's farve så kan da lige skrive og høre hende jeg stod i lære hos hun har 30 års erfaring så hun ved alt om det der smiley


  • #11   19. mar 2009 Til Maria Louise H : Det er ikke fordi underulden har en grålig farve, for i starten når man klipper ørene korte med maskine er de ikke grå, men det kommer efter nogle gangew med maskine og så bliver de ved med at være sølv/grå også når pelsen gror ud. Det er desuden også på brune spaniels (altså f.eks springere som mine) at det forekommer og de har jo ikke grålig underuld men brun... Men mine bliver klippet med saks så de har ikke fået grå øre..

  • #12   19. mar 2009 marie v - okay, jeg har ikke oplevet dettte endnu så kan desværre ikke svare dig på det, mener altså også man plejer at trimme ørene på en springer..

  • #13   19. mar 2009 sabine og isabella - hende jeg stod i lære ved har lige skrevet at hvis din puddel ikke er "farveægte" kan din pudddel skifte farve hele livet. Blå, grå, og sølv er født sorte grå og sølv skifter inden 1 år blå skifter ved de 2-3 år men stadig kun hvis de er farve ægte,

  • #14   19. mar 2009 Okay, det var ærgeligt, håbede ellers ikke hun ville skifte farve, kan godt lide hende som sort smiley hehe...
    Men tak for hjælpen Marie Louise H og jer andre smiley


  • #15   19. mar 2009 hun kan godt blive sort igen det kan skite gennem hele livet

  • #16   19. mar 2009 hun vil aldrig blive helt hvid

  • #17   19. mar 2009 - du skal altid huske og have tavle til din hvalp, man må kun blande to forskellige farver pudler hvis man har tilladelse til det, ellers ville det blive alt for indviklet at holde styr på alle de farver og størrelser osv.
    - husk altid at få stamtavlen med, hvis moren og faren ikke er bedømt til en åbent skue og fået midst en 2 plads kan de ikke få tavler..
    og der med kan hvalpene heller ikke..

    forklares - moren og faren skal have minimum en 2 plads til et åben skue, før de selv kan få den stamtavle som deres forældre har haft, og dermed kan de også kun give en tavle videre til hvalpene ved at vinde den 2 plads.


  • #18   19. mar 2009 Okay, det lyder godt :D...
    Hendes mor og far har stamtavle, vi vlagte selv vi ikke ville have stamtavle med på hende, bla. fordi hun har underbid så hun kan ikke bruges til avl og udstilling, og så fordi hun bare skal være en hygge hund.. smiley


  • #19   19. mar 2009 er ikke så meget inde i hva det hedder da jeg kun har været til en udstilling i min tid som hundefrisør det vigtigste er jo bar hun forstår det.

    - okay, men jeg kan forsikre dig om at din hund er ikke godkendt til tavle, hvis du tog den med på - udstilling - ikke kun pga. underbid men pga hvis de ser på forældres papire er to farver blandet, forældrene har måske tavle ja, men når du så går ind og blander farverne, får du altså en "uægte" hund lige som hvis du blander to racer, men den er jo hel puddel men den er bare ikke ren farvet hvis man kan sige det sådan..


  • #20   20. mar 2009 Jeg er uddannet i viborg - jeg har taget kursus på 3 måneder, hvor man lære det hele fra bunden af, lige som en læreplads.. det har jeg betalt 21.000 for at få, dorthe's hundesalon hedder den.. hun har tit haft problemer med at andre hundefrisøre ikk synes det er den rigtige måde at uddanne folk på, men hun har snakket med Kw og hun siger det er helt okay at gøre sådan..

    - er ikke fordi jeg ikke ved noget om det, du forstod jo hva jeg mente med at forældrene skulle godkendes osv. før tavlen går videre til din hund, men problemet er de har blandet en hvid og sort, det er ikke godkendt, så hvis de har sagt du ku få tavle med så passer det altså ikke. det er der min pointe ligger jeg prøver bare at forklare det.


  • #21   20. mar 2009 Okay jeg forstår hende godt..
    Hende vi har købt min hund af er altså en puddel kendel eller hva man siger, så hun er styr på det, og har ikke gjort noget forkert og vi skal som sagt ikke bruge hende til udstilling derfor er det ligemeget om hun har underbid (det er bare charmerende efter min mening) eller at hun har en mor som er hvid og en far som er sort, vi valgte hende jo selv og så kunne vi bare have valgt en der havde sorte forældre, vi må gerne aflevere hende tilbage og få en anden hund hvis vi vil, men det vil vi IKKE for hun er en god hund også selvom hun har underbid eller er en uægte/urenfarve hund eller hva i nu kalder det, men vi skal ikke bruge det til noget for vi skal IKKE på udstilling og hun HAR stamtavle har selv hendes stamtavle navn,(vi ville bare ikke betale ekstra når vi ikke kunne bruge stamtavlen til noget, men hun kan godt få en hvis det er det vi vil have) og hende vi har købt hende af er altså også uddanet hundefrisør, hun bor bare langt væk, men i morgen ringer min mor og høre hende ad om en masse forkellige ting, så jeg får selv svar på mine spørgsmål...

    Jeg spurgte ikke om min hund var uægte (for det ved jeg hun ikke er) jeg spurgte om hun kunne skifte farve og det får jeg svar på i morgen.!!
    Så i behøver slet ikke og diskutere (staves) længere om hvor vidt hun kan bruges til udstilling pga. underbid uægte og hva mere i sagde..

    Men tak for hjælpen til dem der HJALP smiley

    Og til jer andre, i behøver ikke længere skrive her inde... smiley


  • #22   22. mar 2009 du må kun blande farverne hvis du har en godkendlse af DKK - så ja det har din hundefrisør ret i..

    - det kan være hende du har købt din hund af har sådan en tilladelse for at blande de to farver..

    - hvis din hund er meget sort, så kan den også godt få hvide hår i rundt omkring en gang imellem.


  • #23   22. mar 2009 - ved ikke óm denne regl er blevet lavet om, for hende jeg stod i lære hos har også været frisør i 30 år, og i dette fag går det jo stærkt med ændringerne og det ikke altid nemt at følge med, hun sagde bare at hun havde fået at vide at man skulle have tilladelse den gang af DKK for at parre forskellige farver, bla. sort og hvid. hun sagde også at mange parre sort og abrikos for at få en flot mørk abrikos farve, og så vidt jeg forstod var det ikke ulovligt, så ved da ikk om den regl er lavet om nu..

    ved ikke hva du mener med rigtig frisør uddannelse, for denne her er også godkendt af KW. vi gennemgår alle prøver som hundefrisøre på 3 år også gennemgår, og kan vi ikk efter de 3 måneder så får vi op til 3 måneder mere, kan vi heller ikke der, så egner vi os bare ikke til dette, dem som bliver udlært og gennemgår det korekt, de bliver enten ved eller stopper, dem som stopper var enten skrøbelige/sygdom eller også kunne de bare ikke få kunder fordi kunderne jo selv vælger om de synes om klipningerne og trimningerne fordi vi klipper og trimmer ikke ens. de har også uddannet på dette plan i england i nogen år.


  • #24   22. mar 2009 det er jo så din mening, men hende jeg stod i lære hos, har også haft problemer med at andre hundefriøre foragter dette, men så ringede hun og snakkede personligt med KW for at høre om det var forkert at uddanne sådan, og hun forklarede hvordan det blev indlært osv. og KW hun sagde det var okay hun kunne ikke se noget problem i det.

  • #25   22. mar 2009 desuden troede jeg stadig reglen galte, fordi jeg ikke har hørt andet, før du tog det op i denne tråd, det kan jeg jo så beklage meget.

  • #26   22. mar 2009 nej siger heller ikke det er fra den ene dag til den anden, det kan lige så godt være for 20 år siden. og som du så så skrev jeg til hende at jeg ville spørge en anden til råds, så har sagt det er noget jeg har hørt

  • #27   22. mar 2009 - problemet er at hundefrisøre efterhånden ikk gider tage lærlinge ind, inden jeg fik læreplads havede jeg ringet til alle hundefrisøre mellem fredrikshavn og århus, og alle takkede nej, de ville ikke engang se mig eller tage mig i praktik.. så de kunne jo bar få fingeren ud hvis de er så meget imod de får konkurenter.

  • #28   22. mar 2009 nej mener ikke de har ændret dem for 20 år siden, men det kunne de have gjort?

  • #29   22. mar 2009 forstår ikke lige din mening med den besked?

  • #30   23. mar 2009 Nej jeg ved godt, jeg ikke kan få stamtavle til hende nu, men det kunne jeg have fået, men vi valgte det fra, men vi kunne godt have fået stamtavle på hende smiley

  • #31   23. mar 2009 Jeg har talt med 3 af de hundefrisører, jeg kender....... INGEN af dem giver 5 potter p** for at 3 måneders uddannelse.

    Jeg tror næppe at KW har sagt god for at erstatte en 3 årig udannelse med en 3 måneders praktik, som JEG nærmere vil kalde det.

    Jeg var 4 uger i praktik hos dyrlægen, da jeg gik i folkeskolen..... Så jeg er praktisk taget dyrlæge??


  • #32   23. mar 2009 Okay, så var det jo dumt vi ikke valgte og få stamtavle med, men det kunne vi godt have fået og det har hendes søskende også.
    Det koster altså 300,- og få stamtavle på hunden og det er self. heller ikke så meget, men vi vidste det ikke da vi ikke er de største hunde ejer og det er også ligemeget for os om vi har stamtavle, men self. til den lille forskels pris hva det dumt og lade vær...!

    Har du uddandelse som hunde halløj eller er det bare noget du ved alt det der??


  • #33   23. mar 2009 Sabine:

    Hvis I havde spurgt opdrætter, skulle I sikkert have betalt meget mere for stamtavlen....... Efter MIN mening et forsøg fra opdrætters side på at skjule at der rent faktisk ikke ER stamtavle på hvalpene:-)


  • #34   23. mar 2009 Ja det kunne godt være, men min mor så stamtavlen på hende søskende og hende selv og hendes forældres, men self. det kunne også have været en anden stamtavle for min mor er som sagt ikke den ældste hundeejer, men det er squ også lige meget, vi har fået en utrolig dejlig hund som vi alle er glade for smiley

  • #35   23. mar 2009 Ja og det der det vigtigste....... Det er bare synd med alle de mennesker, som bliver bildt noget ind:-)

  • #36   23. mar 2009 Ja det er det.. smiley

  • #37   24. mar 2009 Ja det er det vigtigste, vi skal self. være mere opmærksome næste gang smiley
    Tak for hjælpen smiley


  • #38   24. mar 2009 Ja, det er meget uheldelig hvis vi ville have brugt til udstilling, men det er godt hun bare skal være hygge hund.. smiley

    Tak, og i lige måde.. smiley


Kommentér på:
Kan den skifte farve?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce