{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Foder skifte {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er ikke helt tilfreds med det foder vi kører med nu. Det hedder Proformance. Det virker fint nok på pelsen og hun kan også godt lide det, MEN jeg synes ikke hendes afføring er som jeg synes den burde være.
Den er ikke så mørk i det, nærmeste lidt lysbrun og så er den ikke så fast. Det er ikke tynd mave, men blød afføringen. Det første der kommer ud plejer somregl at være okay fast, men derefter blødere.
Men pga. det vil jeg gerne prøve at skifte til noget andet foder og se om det kan hjælpe på det.

Chilly er 7 måneder og vi har også prøvet RC.

Nogle der har nogle gode forslag? Gerne noget der kan købes over nettet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder skifte
  • #1   28. jan 2008 olivers

  • #3   28. jan 2008 Hehe sad lige og tænkte det samme, så jeg lytter lige med... Jeg bruger også proformance. Har overvejet at skifte til Regal...

  • #4   28. jan 2008 Uh, der er flere forslag end jeg havde turdet håbe på.

    Men I må meget gerne skreve links.


  • #5   28. jan 2008 Regal. www.regalpetfoods.dk

  • #6   28. jan 2008 Jeg kører med Arion, og det holder både mave og pelse i orden.

    Jeg synes ikke man skal ekspaniter med fodre, da der hver gang man skifter foder, kan man slå maven i stykker..

    Derfor holder jeg mig altid til et produkt ad gangen.. og hvis og når jeg skifter, så gør jeg det på denne måde.

    Trapper simpelhen ned på det foder jeg brug det vil sige at den sidste dag får hunden lun 100 gr. og så en fastedag, her efter starter jeg op med det nye, giver 100 gram den første dag, og øger mængden efter hånden til vi når max..

    På denne måde kan man skåne hundens mave.


  • #8   28. jan 2008 Jeg har jo ingen anelse om hvad jeg skal vælge nu. men det er jo ikke andet for end at prøve sig frem.

  • #9   28. jan 2008 Vi har kørt på Regal et par år og er ganske tilfredse...

  • #10   28. jan 2008 Babett: Det er heller ikke med min gode vilje at jeg vil skifte foder. Men jeg tror ikke at det jeg kører men nu er optimalt.

  • #11   28. jan 2008 Christine R R

    Find sig et "premium" mærke det er godt nok dyrt. 15 kg. ligger fra ca. 300 kr.

    Premium foder går du ikke er uden tilsætningsstoffer og så er det gennemført lab.undersøgelser mm. da premium foder skal igennem nogle krav, for at opnå ISO 9000 standart.. da det er en varebetegnelse med menge strenge krav.

    har det fodret ikke opnået de krav, som bliver stillet, kan de ikke kaldes eller hedde "Premium" .



  • #13   28. jan 2008 Barf din hund...

    Hundene elsker det og de får ingen tilsætningsstoffer som i foder...det er sundt og nærende og godt for tænder og tandkød :O)


  • #14   28. jan 2008 Babett: Proformance er permium - Ellers laver de falsk markedsføring.

    Kan der være andet der kan have inflydelse på afføringen?


  • #15   28. jan 2008 Hva med Nutra Nuggets det skulle være super godt eller Uniqe

  • #16   28. jan 2008 (link fjernet)

  • #17   28. jan 2008 Syntes du skal tage en snak med din dyrlæge om hvad der vil være bedst for DIN hund.
    Den er 7 mdr. gammel og kan se allerede har skiftet foder før, det er ikke godt med hyppigefoderskift i opvæksten.

    der kan være masser af ting der kan have indflydelse på afføringen, f.eks; kulde, sygdom og orm.
    Hvorfor skiftede du fra RC til Performance ?
    Var det også pga afføringens konsistens ?
    Blev det dårligere, bedre eller er det det samme som på RC ?


  • #18   28. jan 2008 Den måde du beskriver din hund afføring på, så skal jjeg også skifte foder..

    Jeg vil ikke skifte foder, hvis jeg var dig, da det virker som om maven fungere godt, på det foder du bruger Proformance..

    Så forsæt med det, og så giv din hund et okseben så den har noget rigtigt godt at gnaske i..

    Hvad der kan gi tyndøn mave, er bl.a. oksehundsben, sutsko mm. også griseøre. kan give tynd mave.

    Jeg kan bare se det på mine ejene, hvis de får noget af det, så har de tynd mave--



  • #19   28. jan 2008 hej det er jo kun en hvalp endnu så du skal passe lidt på med at skifte foder den skal jo vokse

  • #20   28. jan 2008 Ja min første tanke var også, måske fungerer den hunds mave bare sådan, at afføringen ser ud som den gør. Det er ikke sikkert at flere foderskift vil ændre noget som helst på det.

    Man skal ikke skifte foder hele tiden, hvalpemaver har bare ikke godt af det, og det har deres vækst bestemt heller ikke.


  • #21   28. jan 2008 Smydi: Jeg skiftede for lethedens skyld :o) Vi køber katte foder derfra og har gode erfaringer med det. Og så er det så dejligt let at det bare bliver leveret.

    Konsistensen af afføringen har været det samme på begge slags foder. Synes dyrlæger er lidt svære at tolken i forhold til foder, da jeg har indtryk af at de helst bare vil sælge det som de fører. Det er så Hills og specific.


  • #22   28. jan 2008 Hvis konsistensen er den samme på begge fodertyper, så forstår jeg ikke du vil skifte igen. Som jeg skrev lige før, så er det måske bare sådan din hunds afføring ser ud, uanset foder.... ???

  • #23   28. jan 2008 Babett: Det kunne være jeg skulle prøve at fjerne hendes tyggeting og se om det ville gøre en forskel. Det bliver hun nok ikke tilfreds med. Det bliver jo både brugt som legetøj og til at gnaske i. :o)

  • #24   28. jan 2008 der er næsten 35.000 brugere her på HG og næsten lige så mange meninger om hvike fodermærker der er godt eller dårligt.
    Du har ret i, at mange dyrlæger helst vil sælge det foder, som de selv forhandler, men nu sourgte du om der var andet end foder der kunne have indflydelse på afføringen, og det er der, så derfor syntes jeg det ville være en god idé at tale med dyrlægen. Ikke så meget om hvilket mærke af foder - men om din hunds mave fungerer som den skal. For det var jo egentlig det der var/er din bekymring.... Ikke ???


  • #25   28. jan 2008 Okay, jeg tror jeg beholder foderet. Hun er jo glad for det. Hun er frisk, glad og legesyg. Af og til lidt for frisk. :o) Så det burde jo i sig selv være et godt tegn.

    Jeg plejer at bruge andre premium foder som godbidder. På den måde er det stadig spændende og jeg ved det ikke er noget skidt jeg putter i hende.


  • #26   28. jan 2008 Smydi: Jo, det var det jeg tænkte. Men på den anden side, så viser hun bare ingen tegne på at der skulle være noget i vejen med hende.

    Så tror jeg ihvertfald ikke selv at hun ved det. ;o)


  • #27   28. jan 2008 Jamen så ville jeg ikke skifte igen, hvis jeg var dig...

    Vi kan jo, som hundeejere og HG brugere komme med mange bud på hvad det kan være at der er lidt tyndt med. Vi er jo ikke dyrlæger og når man ikke har set prutten, så er det jo et skud i tågen :o))))
    Så længe din hund er glad og tilfreds, spiser og drikker, så syntes jeg ikke du skal bekymre dig så meget.

    Jeg har selv 2 hunde af samme race - de får præcis samme foder, men det er da ikke hver dag deres prutter ser ens ud :o)


  • #28   28. jan 2008 Har lige skiftet til Purina pro plan laks og ris fra RC pga. skæl.
    Og må nok sige at hans afføring er blevet noget mere fast og mørkere. Syntes også at det var for blødt da vi brugte RC, men ikke noget jeg var bekymret over

    http://www.hundegaarden.dk/foder%20hund/Produktbeskriv.html


Kommentér på:
Foder skifte

Annonce