Skifte foder. {{forumTopicSubject}}
Nu er jeg opvokset med at fodre hundene med supermarkeds mad ( og det har jeg intet imod ) - men jeg er alligevel hoppet med på vognen og har prøvet noget bedre foder, jeg har så valgt eukuba ( tror det staves sådan) foderet i sig selv er vel egentlig fint nok ... jeg skal jo købe 2 forskellige foder, fordi jeg har 2 forskellige størrelser hunde og det er fint nok, hvis ikke hundene rent faktisk byttede foder ....
+ så spiser de aldrig ret meget, i forhold til hvis de fik det andet foder, så spiste de op.
Lige nu får de det der står på posen de skal have, hvilket jo er langt mindre end hvad de skal have når man køber det fra supermarkedt - og alligevel gider de ikke spise op.
Er der et andet foder jeg kan prøve, hvor jeg kan bruge det samme til dem begge ?
Så jeg ikke skal have 2 poser hver gang, når de alligevel bytter ?
Og hvad er priserne evt på det ?
Og selvfølgelig hvor det kan købes ?
Jeg vil helst at det kan købes hos dyrlægen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Mængden der står på posen er kun vejledende. Mange hunde skal slet ikke have så meget som der står,mens nogen skal have lidt mere. Er dine hunde for tynde? Hvis ikke så får de jo nok.
Jeg fodrer med flatazor og er godt tilfreds. Mine får det samme, men Gaia skal have mere end reiki, og det går nu ganske nemt, for de får jo hver deres skål, og går ikke i hinandens (det skulle jeg lige hjælpe med i starten)
Men mange fodermærker laver foder uafhængig af race/str, men self skal hvalpe og voksne hunde ikke have det samme.
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
Hundene ved godt hvilken skål der er deres, men det den anden får er jo altid bedre.
Jeg har tænkt på royal canin - men skal man også have forskellige poser der ? :S
aug 2008
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
De er meget mere nøjsomme end på supermarkedfoder, fordi de optager det bedre, og derfor slet ikke behøver spise ligeså meget af det, så det kan godt være at det fra supermarkedet er billigere, men hvis de spiser tilsvarende mere, så er der jo ingen fordel i det længere
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Hvilket mærke de så begge fungere på må du prøve dig frem med..
aug 2008
Der er dog ingen af dem der er undervægtige - så de får jo nok hvad de skal have.
Men jeg vil nu gerne kunne nøjes med en slags foder.
Næste gang bliver det sgu 2 hunde af samme størrelse hehe.
aug 2008
Ja, men jeg kender ikke alle de mærker .... jeg faldt kun lige over eukuba fordi jeg købte en spand herinde fra
Og så læste jeg fra andre brugere at det var et godt foder + dyrlægen også sagde det.
Så jeg er helt blank på det punkt.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
Det foregår på nøjagtig samme måde herhjemme
De har hver deres skål og er ikke i tvivl om hvis der er hvis. De står faktisk og spiser side om side næsten...
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
ps flere af mine venner der ikke går op i foderet har rent faktisk haft både møllens foder de billige foder med til dyrlægen hvor dyrlægen har bekræftet at de rent faktisk er lige gode og hunden får det de skal ha men er selv mest tilhænger af rc , hills eller oliver
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Det var da noget nemmere at bruge lidt tid på bare at lære hundene hvilken skål de hver især skal spise af, og så kan du jo fodre med ved du finder passende.
aug 2008
Men nej, jeg gider ikke lære dem det, når de i forvejen ved det - og jeg gider heller ikke stå i køkkenet hos dem når de spiser, de klarer de fint selv, sådan har det altid været her, og jeg ser ingen grund til at lave om på det, hvis jeg kan finde et andet foder.
Og det var nu også et andet foder jeg søgte råd til, intet andet
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
jun 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 133 Svar: 2.263
Her et et link til deres hjemmeside: http://www.henne-pet-food.dk/
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
(link fjernet)
Der er mange gode mærker, så det er bare med at komme igang med at studere.
Mine har fået Arden Grange Light, min tæve for det så kun nu og elsker det. Min han får noget fra dyrlægen, pga hd og ryg problemmer.
Skifte foder.