{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.168 visninger | Oprettet:

Sove i sengen eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej. Nu har jeg haft en lille diskution med mine forældre siden jeg fik min hund, og den har lydt på, om hunden må eller ikke må sove i sengen, så jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger?

Min mening:
Jeg ELSKER at ligge og putte med min hund i sofaen eller når vi skal til at sove, og så vågne om natten af ét stort grynt og efterfølgende en pote i hovedet, kan ikke lade vær med at grine når hun gør det. Elsker også bare at ligge med hende når hun sover, da hun snorker så sødt. Er også bare noget af det bedste jeg ved om natten, det er når hun ligger og maser sig helt op ad maven på én - hun er så dejlig varm.
Jeg synes det giver sammenhold imellem hund og ejer at putte sammen, og det giver vel også hunden en større følelse af at være med i en 'flok', når alle sover helt tæt sammen.

Mine forældres mening:
Det er ulækkert og hører ingen stedet hjemme, da de er meget mere beskidte end os - man skal jo vaske sengetøj meget oftere. Hunden skal kende sin plads og der må jo være grænser! En hund skal blive på jorden hvor den hører til, og sofaer og bløde senge hører kun til mennesker. Hunden sover bedst på gulvet eller i en plast seng, mere behøver den jo ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.
  • Udskiftning af ventilator i badeværelse. Nuværende defekt. Virker ikke mere. 1.400 kr.
  • Opsætning af gardinskinne 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sove i sengen eller ej?
  • #1   13. mar 2009 Jeg elsker også at putte med hundene smiley
    Men om natten vil jeg helst ikke ha de skal ligge i sengen med mig ..
    ellers synes jeg det er ok smiley

• #3   13. mar 2009 ville ønske jeg kunne putte med Coda men synes det er for ulækkert at have en hund i sengen.. desværre..
    Hun kan heller ikke holde ud at ligge så tæt pga den varme pels så hun gider faktisk ikke!

• #4   13. mar 2009 Jeg synes også det er dejligt at ligge og putte med hunden, men her i huset foregår det kun i sofaen (har en gammel lædersofa) og IKKE i sengen. Jeg gider simpelthen ikke alle de hundehår og sand i mit sengetøj, så på den led forstår jeg godt dine forældre. Men at hunden "skal kende sin plads og kun være på gulvet" er jeg ikke enig i.
    På den anden side, det må da være din egen sag, hvad du giver hunden lov til. Det er jo også dig der skal vaske sengetøj smiley

• #5   13. mar 2009 Jeg har begge mine hunder i sengen og synes det er hyggelig... men jeg skifter sengetøj hver aften før jeg går i seng...

mine må også ligge i den ene sofa , men har lige fået en ny og den er kun for mennesker og det gik meget fint at hundene har den ene sofa for sig selv...

• #6   13. mar 2009 Jeg putter med Pandora..
    Det er som om hun ikke kan sove uden mig, men nu er hun jo også en lille hvalp ... Men ELSKER at ha hende i sengen, og vågner ved den pote i ansigtet .. Det er hyggeligt ..

Det er godt at hun putter i sengen med mig, for så ved hun at jeg også kan være sød, skælder hende jo ud når hun laver ballade osv .. Og det forbinder os mere . . smiley
    Det er min mening og kender andre hunde-ejere der er enig med mig smiley

• #7   13. mar 2009 vores 2 hunde sover i sengen hos os,sammen med vores kat,det er "vores" beslutning,vi skifter sengetøj tit og sådan er det bare

• #8   13. mar 2009 min hund sover os i sengen vi forsøgte at den skulle ligge i dens kurv men der gik kun en halv nat så op i sengen...
    men jeg kn sagtens ligge og putte med kæresten har aldrig lagt så tæt på kæresten som da vi fik gonzo så det da bar dejligt... og der er ikk noget mere hygge end at hunden ligger sig tæt ved en. vi skifter os sengetøj ofte vi har dog ikk sand og alt muligt i sengen for så sover jeg ikk for sengetøjet er skiftet.

• #10   13. mar 2009 Kia sover i sengen og det er super hyggeligt at ligge og putte med hende. Hun må så ikke komme i stuen og andre møbler i huset ...

• #11   13. mar 2009 Vores hunde må ikke være i vores seng af den simple grund, at jeg egentlig er lidt allergisk overfor hund. Har dog allergi-venlig race, men der er ingen grund til at udfordre skæbnen mere end jeg gør med 3 hunde i huset.
    Den mindste har dog ikke helt fattet - og dog - at han ikke må være i sengen, så nogle gange vågner jeg når jeg vender mig, fordi jeg kan mærke han er der. Men så bliver han "fejet" ned af sengen.

Jeg har haft min tidligere hund i sengen og jeg må da indrømme, at jeg savner det en lille smule. Men vores beslutning står fast.

Vores hunde er dog mere end velkommen i sofaen, da jeg synes det er rigtig hyggeligt at kunne sidde og nusse dem lidt ind imellem. Eller når Dian lægger sig på mine store puder i ryggen og lægger hovedet på min skulder.

• #13   13. mar 2009 Elsker os at putte med hundene i sengen og på sofaen smiley er bare så hyggeligt.. men min kæreste er desværre ikke helt enig der.. men de får nu lov alligevel smiley

• #14   13. mar 2009 vores hunde er ik i sengen og sofaen. sys det blir ulækkert..

men hvis du selv sys det er super hyggeligt skal du da bare blive ved med det, det er der heldigvis kun en der bestemmer:)

• #15   13. mar 2009 Alle mine 3 fislinger ligger under dynene og putter op af mig smiley

• #16   13. mar 2009 Nadia- bliver os nød til at skifte sengetøj hver 2. dag...

• #17   13. mar 2009 Jeg må os sige, at jeg er enig med dine forældre... en hund skal ik være i sengen... min hund sover ude i baggangen i sin kurv... og han er glad for det for han har aldrig prøvet andet...
    men det er jo selvfølge op til en selv... men mit råd er, væn hunden til at sove i sin kurv... det bliver alle parter glade for..smiler..
    Go fornøjelse..
    Et stort vov fra Merle og ejer..

• #18   13. mar 2009 der er jo ikke noget rigtig eller forkert...hvis du gerne vil ha din hund i sengen sker der da ikke noget ved det...om det er hygienisk...nææ men det handler vel om hvor pylret man er... det er jo det gode ved at have hund..det er din hund og hvis du lære den at det gør man ikke så er den jo lige så glad ved at ligge i kurven men hvis du godt kan lide at have den i snegen...så er det jo også tip top....jeg kunne ikke undvære shiva i fodenden..og om morgenen når hun kravler op og kysser godmorgen.

• #19   13. mar 2009 læste lige johanas besked...... også ret vigtigt for mig at jeg KAN bede hende om at fise ned og sove i kurven...der skal jo også være tid til lidt sengehygge engang i mellem smiley uden hund tak...

• #20   13. mar 2009 Rollo må være alle møbler i vores hus. Men KUN i vores hus. Det kan han sagtens finde ud af. Når han passes af andre, sover han fint i sin kurv eller på gulvet.

Men vores næste hund skal ikke lære de unoder. Nyder faktisk hver gang der kommer nyt sengetøj på - så er der ikke sand i sengen.

I disse dage er det en stor ulempe, at han må/kan sove i sengen, da han har ondt i ryggen og jo helst ikke skal hoppe ned fra sengen. Så han sidder ofte i flere minutter og piver, fordi jeg ikke løfter ham op i sengen.

• #21   13. mar 2009 som jeg skrev så skifter jeg sengetøj hver aften lige før jeg går i seng . Jeg bruger sådan sateng aktig sengetøj da hunde hår ikke sætter sig fast og nemt at ryste de fri fra hår når de skal i vaskemaskinen...

de ved at når de er på besøg må de ikke i de andres møbler...

• #22   14. mar 2009 Min ene hund sover i min seng om formiddagen, når jeg er i skole smiley

Jeg tager min dyne og pude væk. Lagnet lader jeg ligge, den dufter jo af mig. Så ligger jeg hendes eget tæppe op i min seng. Og når jeg så kommer hjem skifter jeg lagen.
    Laika elsker det.
    Men ellers syntes jeg det er lidt noget mystisk noget med at din hund ikke må ligge i sengen, hvis det er i ikke går med sutsko hjemme ved jer. For helt ærlig. Giver det ikke det samme resultat, hvis du går på gulvet, hvor hunden ligger hele dagen, og så smækker benene op i sofaen? Så kan det jo være lidt ligemeget.

• #24   14. mar 2009 det er helt sikkert en personlig vurdering om man vil have hunden oppe i sengen´, lægere er den da ikke, så fred være med det.....

• #25   14. mar 2009 jeg synes ikke det er extremt at skifte hver aften. man får jo helt rent sengetøj at ligge i ... mine hunder sover ikke under dynen ...

men om dagtid får de også lov til at være i sengen , da jeg ikke har så stor lejlighed og Maja vil helst være i sengen når jeg er på arbeid... Phoco skifter på at ligge på soverom eller stuen... jeg har altid alle dører åbne så de kan gå hvor de vil...

Jeg har da også sengetæppe over , men den kan nemt falde af hvis Phoco finder ud ham vil gemme bolden...

Min mor synes ikke man kan have store hunder i sengen , men hendes egne 2 små må godt ligge i sengen i sommerhuset når min far ikke er med...

• #26   14. mar 2009 det er da noget af et arbejde at skifte sengetøj hver eller hver anden aften.. puha det gad jeg godt nok ik.. HADER at skifte sengetøj, så det er godt mine hunde ikke ligger i sengen:)

• #27   14. mar 2009 synes det er dejligt med nyt rent sengetøj som lugter godt jeg . hehe. bliver meget at vaske , men det tager jo kun 2 min at skifte...

• #28   14. mar 2009 ja det ville jeg da også syntes, elsker når der er kommet rent på. bare der var nogen der gad gøre det for mig:)
    du lyder jo som om du er i træning:)

• #29   14. mar 2009 Nu er der lavet en del undersøgelser der viser at vi faktisk overfører flere bakterier til vores hunde end omvendt så jeg er slet ikke af den holdning med hunde er en stor bakteriebombe ...

• #30   14. mar 2009 har da lidt træning på at skifte sengetøj... har arbeidet på amt sygehuset i roskilde og en af opgavene mine var at skifte sengetøj på lægenes vagt rom... så fik nogen triks der hehe...

• #31   14. mar 2009 Nej har ikke børn og ingen planer om at få nogen :o)

• #32   14. mar 2009 Hos os er sengen forbudt område, men sofaer og stole er en anden ting. Men vi har også to børn og vil gerne have lov til at kærste i sengen ;o) Men en nat på sofaen med hunden er da råhygge :o)

• #34   14. mar 2009 Charlie:'Du har en pointe der. Den vil jeg have i mente, da vores næste hund muligvis bliver en rottweiler.

Iben R:
    Nej, vi har ingen børn selv, men har ofte børn på besøg og sovende. Her kan Rollo godt finde ud af, at der ikke er plads til ham i sengen. Heller ikke på madressen, som ligger på gulvet ved benenden.
    Jeg er klar over, at sådan er det ikke for alle.

• #35   14. mar 2009 Hunde i en flok ligger også sammen og putter, ingen mister deres magt af denne grund. Det er en gammel skrøne. Læs evt. Alfasyndromet af Anders Hallgren :o)

Det har ikke noget med leder/førerskab at gøre. Dette kan man etablere og opretholde på mange mange måder :o)

• #36   15. mar 2009 Nej , jeg har ingen børn... Tror ikke jeg vil have børn heller...

• #37   15. mar 2009 Tak Sanne M. Har skrevet bogen op, så jeg får den læst. Og tingene rigtigt ind.

• #39   15. mar 2009 Wruuf :o)

• #40   16. mar 2009 Dejligt at se hvor mange der har svaret og hvor mange der har deres hunde oppe i sengen! Det med at vaske sengetøj gør ikke mig så meget. Misya fælder ikke så meget, men til gengæld har vi en mindre sandkasse opppe i sengen nogen gange (: .Jeg synes at når man anskaffer sig en hund, skal man gøre sig klar på at det er et familiemedlem og ikke bare et dyr som en kanin fx. Det tror jeg er gået mindre forældre forbi. Deres hund, Maggie, må ikke en gang være inde i stuen (hvor de er hver aften), da hendes poter ville ødelægge deres "meget dyrbare" gulvtæppe. Så hun bruger sine aftener, når de endelig kommer hjem, på at ligge og glo ind i stuen. De snakker slet ikke nok med hende, og nogengange bliver min kæreste og jeg helt chokerede over hvor understimuleret deres hund er. Hun er helt stille og ligner altid en som keder sig ekstremt. Hun er helt passiv, så når min kæreste og min lille damp'hund kommer på besøg, bliver hun virkelig lykkelig - nu er der endelig nogen som vil snakke. De tager hende heller ikke ander steder hen selvom der godt må komme hunde, jeg synes personligt at en hund har godt af at opleve en masse nye ting, specielt hvis der i forvejen ikke sker særlig meget i dens hverdag i forvejen.

Dette lyder måske lidt hårdt når det er om mine forældre, men dette er et emne som rammer mig hårdt når jeg er på besøg. Også derfra diskutionen om opdragelse stammer fra.

Iben R: Er lidt for ung til børn smiley

• #41   17. mar 2009 Hehe, nej, men har u ikke planlagt at få et så ;b .. Lige nu må Misya nyde at blive nusset pg forkæles af min kæreste og jeg som om hun var vores lille baby (:

Kommentér på:
Sove i sengen eller ej?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce