3.266 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Lille hvalp sove i sengen? Lille hvalp sove i sengen?
Hejsa HG!
Jeg får min bette Buffy, coton de tulear, om ganske snart. Jeg påtænker at hun gerne må sove i min seng, men hvordan når hun er helt bette? Hun kan jo ikke selv komme og og ned og eventuelt falde ned derfra?
Hvad har I af erfaringer med små hunde i sengen?
0 synes godt om
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 78 Hunde: 2 Emner: 346 Svar: 6.093
Faktisk har jeg her for et par år siden fået ny seng, som er noget høj i det og sammenlagt med en boxmadras, så kan hun ikke komme op medmindre at hun lige akkurat får det rigtige tilløb og vinkel på. Så der står permanent en lille taburet ved fodenden, som hun kan mellemlande på.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.196
I sengen med risiko for at lægge sig på hende, risiko for at hun falder ned - jeg ville ikke få lukket et øje.....
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.145
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.988
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.350
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
Jeg ved ikke om det bare var vores men havde en teori om at hundene da de var små selv vidste at der hvor de var trygge og hvor de ikke kom til skade var oppe ved hovedet. Og så tror jeg også at man selvfølgelig skal kigge på hvor uroligt man sover. Jeg bevæger mig næsten ikke når jeg sover, men kæreste sover meget uroligt. De første 6 måneder vågnede jeg hver gang mine ben eller arme sov fordi hundene havde lagt sig på min dyne og jeg derfor ikke havde bevæget mig.
Pia K >> Luna slikkede mig i øret når hun sku ud *gG* Olivia lå bare helt tæt på (som i at hendes snude lige akkurat rørte ens næse) og åndede en i hoved og stirrede - det var virkelig noier de første par gange man vågnede op til en hvalp lige i face!
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 78 Hunde: 2 Emner: 346 Svar: 6.093
Nogen små hunde er måske bedre til at hitte ud af at komme op og ned selv - med 'hjælp' - end at falde ud af sengen. Nu havde jeg osse dengang en noget bredere seng, men alligevel. Mine hunde er aldrig faldet ud af sengen, uanset størrelse og alder.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.563
Om morgenen vil hun dog gerne op i sengen og sige godmorgen, men er som regel så frisk og hvalpeglad, at hun vil ned og lege igen med det samme. :o)
Nu har hun så også fået kurven ud i gangen og stå, mest så hun lærer at ligge i den, i stedet for Lunas kurv, der ellers åbenbart er den bedste kurv i verden. ;o)
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 425 Svar: 10.639
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.183
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Så er det ikke så slemt at være taget væk hjemmefra, og det giver et godt bånd fremover, når hvalpen får tryghed på den måde.
Det har også gjort renlighedsprocessen nemmere.
Jeg sover let og vågner, når hvalpen bliver urolig, fordi den skal tisse, og så er det bare om hurtigt at komme ud af sengen og gå udenfor med den.
Jeg har aldrig oplevet, at en hvalp er faldet ned.
Når den er blevet ældre og selv kan hoppe op og ned, er det tit sket, at den har valgt et andet sted at sove, men det har altid været i soveværelset.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
Jeg ville til en hver tid have en hundeseng på gulvet. Det andet er jo kun for menneskets skyld. Tillykke med vapsen.
sep 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 96
Jeg vil rigtig gerne have hende i sengen fra starten af, må overveje om jeg kan lave en sliske af en art til hende, alternativt en forhøjet kurv ved siden af sengen.
Det er en 1,20 seng kun med mig i - og nogle gange min søn sidst på natten/først på morgenen.
Jeg er fra min søn af vant til at vågne når noget kræver min opmærksomhed, så tror nemt jeg ville registrere når hun skal ud. Hun har også en kurv i soveværelset som hun også frit kan benytte. Jeg er ikke bange for at ligge hende ihjel, hun får pladsen hvor min ekstra hovedpude plejer at ligge, så et fint trygt hjørne
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.563
Lille hvalp sove i sengen?