{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.250 visninger | Oprettet:

Opdragelse {{forumTopicSubject}}

Puha... Jeg synes at vi kan blive ved med at opdrage på Freja. I øjeblikket virker det som om hun er kommet i lømmelalder igen. Super fræk hele tiden. Idag legede hun med naboens hund og vores nabo havde så taget en dummy med ud, som de legede med. Når Freja fik fat i den, nægtede hun at aflevere igen. Dumme køter:) Naboen får den endelig igen og putter den i lommen, men Freja synes da ikke at legen skulle være slut, så hun springer op og snupper dummyen igen. Og så kunne man begynde forfra.... Bliver hun da aldrig voksen.:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdragelse
  • #1   21. feb 2009 Det problem har jeg også lige nu .
    Kan jo blive ved og ved og ved !
    Men min er ikk særlig gammel ! Såå !
    Heeh

• #2   21. feb 2009 Ja jeg får også snart en lille ny !
    "frygter" også den tid, lømmelalderen !

Tålmodighed tålmodighed og en "lille en" til tider. så går det nok smiley

Håber du finder ud af det med Freja (.. navne søster) smiley

• #3   21. feb 2009 det går vi også og tænker på, vi skal hente vores lille schæfer om en uge, så hvis du har nogle gode råd, så bare kom med dem smiley

• #4   21. feb 2009 hvor bor du/i ?????????

• #6   21. feb 2009 Hehe... Held og lykke til alle jer med de små:)

Jeg troede faktisk at hun var færdig med sin lømmelalder, men pludselig er det kommet igen. Hun stjæler hver gang hun vil have opmærksomhed. Ikke med, men et stykke tøj eller en sko. Man bliver lidt træt af det når man for 6. gang den dag må have fat i hende.

Peter F: Jeg bor i sydsjælland. Hmmmmm... gode råd... Hav en MASSE tålmodighed og bank dig selv i hoved med en sammenrullet avis, hvis du skulle blive sur på hunden:) Husk at give hunden en masse hjernegymnastik. Det har gjort meget for Freja. Og så har vi fået rigtig meget ud af at træne efter de Bløde metoder. Det er de råd jeg lige kan finde på, men det gælder vel for alle hunde uanset race...

• #7   21. feb 2009

Ved ikk om det er lømmel aldern ikk !

ER det også nå f.eks min hund jeg kan gå mega lang med ham men nå jeg kommer her hjem eller noget så fiser han rundt og han gider ikk gå ordenligt . OG JA .

Han begynder og spise papir ! smiley
    Nå vi sidder ved et bord og der er et papir på så kigger han på en og så vis du ikk kigger så tag han det . Men kigger du tag han det ikk . .
    Det fandt jeg ud a da jeg gjorde som om jeg ikk kigget på ham !

• #9   22. feb 2009 Min har en svaghed for vanter, så kan hun nuppe en vante fra en af dem som er på besøg ja så gør hun det, og løber triumferende rundt med den, og håber så at folk vil løbe efter hende for at få den igen, og min er 13 mdr. såå

• #10   22. feb 2009 MIn dejlige Amstaff er kommet i teenage årene, puha det kan være hårdt.
    Mit råd er at give en virkelig fast hånd, en fast stemme, og hver gang den ikke hører efter, gør du tingene igen, indtil den forstår det, og vær ikke bange for at tage fat i den. det er dig der har magten ikke den.
    Men derimod, har hørt meget dårligt om at blande schæffer og Amstaff.
    Amstaffer må ikke blandes efter hvad kenneler siger.

• #11   23. feb 2009 Hej Camilla.

Jeg kan kun give dig ret i at Amstaff og Schæfer ikke er en god blanding. Det har vi jo fundet ud af på den hårde måde. Vi har haft mange problemer og kæmper stadigvæk med nogle. Men vi har en sød og kærlig hund. Hun er meget klog og hurtig til at lære ting. Og så er hun den største puttegris jeg kender, men hun er også en bandit og har desværre haft nogle dårlige oplevelser tidligt i sit liv. Så ja, nogle gange synes vi det er hårdt, men så må man bare opveje det med alt det gode.
    Jeg synes nu det ville være dumt at starte en magtkamp med min hund. Jeg går slet ikke ind for det med at skulle have magten. Jeg synes det er meget mere rart at have et samarbejde med sin hund og at man prøver på at forstå hvorfor den gør, som den nu gør. Ellers ender det bare med at man har en hund der lukker ørene og ignorere en, fordi man hele tiden skal have magten over den.

• #12   23. feb 2009 Hej frejas mor.
    Hvis man ikke viser hvem der bestemmer, kan det værste ske, at hunden får overtaget.
    Du er ejeren, og du skal have magten.
    Selvfølgelig skal i samarbejde, men i sidste ende er det dig der skal have kontrollen.
    men det er svært når det er en blandning for det meste, er helt sikker på i har en dejlig hund, men i bliver nød til at vise den hvem der bestemmer.

• #13   23. feb 2009 Det lyder bare så forkert at bruge ordet magt i sammhæng med hunde synes jeg. Jeg vil hellere være en god Leder end en hård Chef for min hund. Nogle gange er man selvfølgelig nød til at sige til hunden at nu er det nok og så skal hunden også respektere det.

Kommentér på:
Opdragelse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce