780 visninger
|
Oprettet:
Opdragelse {{forumTopicSubject}}
Hård hånd eller blid? jeg mener ik tæsk ved hård...
Men man skal vel sætte dem på plads og lade dem vide hvem der er "herren" i huset :o)
Har en bla af rotweiller/amataff...(10uger)
Hvordan ville du selv opdrage sådan hund?
Kunne aldrig finde på at slå eller gøre en hund ondt :o)
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 10 Emner: 68 Svar: 771
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Men en hund skal vide hvem der er føren af flokken, ellers har du en hund som vil forsøge at tage magten.
Jeg kunne heller ALDRIG finde på at slå en hund, men jeg styre meget med tonelejet. Det har min hund lært, og hæver jeg stemmen, så ved han godt at nu gør han noget forkert.
Siger ikke at du skal råbe og skrige over din hund. Men en fast stemme ved negativ adfærd, og en blød og lys stemme ved positiv...
dec 2005
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 133
Jeg må sige når han begynder lidt med min 10 måneder søn, så bliver der råbt lidt højere:o) Han er osse ved at forstå hvad det betyder...
Hvad så når han knurre og sådan?
Tit er det osse fordi han bliver gejlet op...
Jeg vil gerne gøre det rigtige for min hund så dejligt med nogen der har lidt erfaring :o)
mar 2010
Når du siger hård, hvad mener du så med det? hvad er hård for dig...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Og har man et mål med sin hund, som synes jeg at det kommer ganske automatisk?
Mange mennesker opsøger konflikter med deres hvalpe/hunde:
"Jamen, jeg vil IKKE fjerne mine sko, for min hund skal lære at lade dem stå i fred"
"piiiiiiiiiiv, nu har min hvalp ødelagt mine fine Manolo Bianco sko" (eller hvad de hedder).
Her mener jeg at RIGTIG mange konflikter opstår og man bliver irriteret på sin hund og råber. Det er næppe frugtbart:-(
Det BURDE ikke være umuligt at have en hund uden at man skal råbe efter den hele tiden:-)
Man skal være forudseende. "Hvad vil der ske videre hvis sådan og sådan?"
Et eksempel:
Lotus havde for vane, da hun var helt lille hvalp, at ligge på dørtrinet til haven og slikke på det. Jeg bad hende stoppe HVER gang. Min mand undrede sig. Indtil jeg forklarede ham at hun godt nok kun slikker på dørtrinet. Men der er IKKE langt fra at slikke på dørtrinet og til "liiiige at bide lidt" i det.....
Og så skal man have STOR tålmodighed.
En hvalp er ikke ulydig, for den aner ikke hvad vi mener:-)
Så konsekvens, forudseende og tålmodighed:-)
mar 2010
Jeg vil gerne har en rigtig dejlig familie hund :o)
Når jeg fortæller folk racen, så er der netop mange det siger ham skal du bare være så hård imod, han skal bare sættes på plads...
Mener jeg at man godt kan være selvom man ik et hård ved ham...
Igen der er bare så mange fordomme...
Men helt klart han skal osse vide hvem der bestemmer her, ellers er det ris til egen røv en dag :o)
Men det er jo hvad man gør hunden til :o)
Du har meget ret i det du skriver...
Vil tage alt til mig :o)
Vi flytter heller ik ting, de er jo ligesom små børn de skal lære at det ik er deres ;o)
Faktisk minder de meget om børn hehe
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Jeg GIDER ikke blive sur og irriteret over ødelagte sko og fjernbetjeninger.
Og så vil jeg lige sige at mine hunde ALDRIG har ødelagt noget:-). Og det er sket uden at vi har konfliktet om det:-)
dec 2005
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
kærlighed trykhed .
men vigtig at være konsekvens. stop er stop nej er nej.
og den skal aktiveres og trænes
mar 2010
Dem vil jeg tage til mig :o)
Dejligt at kunne få lidt hjælp, til den dejlige hund...
CETERIS.....
Godt indlæg du har lagt på TAK :o). Det beskriver det hele fint, så nu er det bare at gå igange;o)
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
hvis man hele tiden skal gå og holde øje med hvalpen og sige nej til den, er det meget opslidende og stressende for begge parter, og skaber en dårlig stemning.
en hvalp har behov for at gnave rigtig meget i noget, og den kan ikke se hvad der er dit kæreste eje og hvad der alligevel skulle smides ud. når den bliver lidt ældre kan man så begynde at sætte sine ting tilbage på deres plads, for så kan den bedre styre det.
mar 2010
Har 2 børn så der ligger en del rundt omkring der er lige bliver samlet op :o)
Han har det meget med at gå ind på min datters værelse og hente ting, døren er lukket men han er da så klog at han bare løber ind i døren så man åbner den hehe
Han bider ik i sko eller noget, måske lige et bord ben i nu og næ..
Jeg sørger for han har en masse dejligt lege tøj.
Faktisk så er det mest os han bider i og vores bukser når vi går....
Opdragelse