{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

bliver overrasker hver gang!! {{forumTopicSubject}}

træls.. var ude at handle i dag, handlede til en uge, det blev 850 kr. får et chok hver gang! syntes bare jeg tager det vi har brug for.

Tænkte på om i også gør det?!?
hvor tit handler I?
Hvor handler I?
Bliver det ikke bare dyere hvis man handler flere steder?? så bliver man mere fristet! ( gør jeg)
Læser i reklamer?? nogen gange ville jeg ønske jeg ladte vær, tit ser man jo noget man ikke en gang vidste man manglede!!

Alt er bare så dyrt! udeforan butikken havde de påskeliler mm. købte det ikke, for så ville jeg have købt 3 en til hver dør, ( de var i potter) kostede 45 pr stk.

Sidste gang jeg handlede havde jeg ikke penge nok, så måtte trække nogle ting tilbage, er sku da træls!

I føtex er alt også på tilbud, men skal man passe på med! mange ting da sparer man måske 2-3 kr. så det sku da billigere kun at tage 1, hvis man kun skal bruge en.

Håber på lidt gode råd. på forhånd tak! ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver overrasker hver gang!!
  • #1   30. jan 2009 Jeg forsøger at lave en indkøbsliste og så forsøger jeg at kun købe det. Og jeg kan godt sidde herhjemme inden og kigge reklamerne igennem, så jeg kan se, hvor jeg skal have hvad.

Så jo, jeg går gerne rundt.. Vi har Aldi, Netto, Fakta, Rema1000 og Føtex i mit center:-)

Jeg har ikke råd til andet..

• #2   30. jan 2009 Føtex er så generelt i den dyre ende, af supermarkederne, sammen med Kvickly, Super Brugsen, de er dyre. Syntes også Super Best er pæn dyr.
    Vi handler meget i Netto, Lidl og Aldi, det er noget af det billigste.

• #3   30. jan 2009 Jeg handler mest i Netto. Dog føler jeg altid når jeg er i Bilka at det bare er fysisk umuligt at komme under 500 kr - og på hvad?
    Ja, så jeg sidder også hver weekend og kigger reklamer igennem efter tilbud.
    Men ja, tingene er jo blevet generelt dyrere...

• #4   30. jan 2009 Føtex er generelt dyr...

Og så skal man nok lære at gøre som Jeanette, KUN købe hvad man rent faktisk mangler

• #5   30. jan 2009 Jeanette S... køb ind på cykel, så begrænser det sig helt automatisk smiley

• #6   30. jan 2009 Sus
    He he - ja smiley Meeeen... så køber man oss ind det oftere

• #7   30. jan 2009 Jeg handler én gang om ugen og laver indkøbsliste efter madplan og madplanen er lavet efter jeg har tjekket på tilbudsugen.dk hvor der er tibud på kød -og hvilket kød :o) (men ellers læser jeg ikke reklamer, har sagt nej tak til dem :o) ) Når jeg har lavet en indkøbsliste er jeg som regel benhård og viger ikke fra den *GG* Jeg plejer at starte i Aldi hvor jeg får alle basisvarene billigt, ris, pasta, wc.papir, tandpasta, cornflakse osv. Kort sagt alt hvad der står på min liste som jeg kan få i aldi, køber jeg der -bortset fra hvis der er specieltilbud andre steder.. Derefter tager jeg som regel i Bilka fordi det oftets er der de har kød på tilbud og der kan jeg som regl også få de par ting jeg mangler ud over kød, som jeg ikke kan få i aldi. Og ellers handler vi også en del i Kiwi (tidliger alta).
    For mad og alm. husholdningsting kommer jeg som regel af med mellem 400 og 600 kr. om ugen.

• #8   30. jan 2009 cykel er ingen hindring *ss*

• #9   30. jan 2009 Jeg handler ind dagligt... Næsten aldrig efter tilbud, men efter hvad jeg har lyst til..

Med kaffe, the, mad og kage (mmnn) bruger vi vel omkring 3500-4000 kr om måneden..

Om det er dyrt... Tja... Men vi har råd til det åbenbart =)

• #10   30. jan 2009 he he.. handl i superbest Silkeborg... jeg har lige i dag handlet for 95 kr og betalte med en 500 kr seddel.. så fik jeg sgu 705 kr tilbage.... IKKE så ringe endda... (kassemanden må have taget fejl af en 500 og en 200kr seddel)

• #11   30. jan 2009 Sakki og Sus: ha ha det var sku sjovt!

Det bare min karekter der er for dårlig!!

Kæmper hårdt med min trang til at bruge penge! men er blevet meget bedre.

Et af mine nytårs fortsæt var også at jeg skulle have styr på min økonomi. tror faktisk også man bliver meget gladere menneske hvis man har styr på sine penge, og så er man heller ikke så bange for at se konto udtoget. ;o)

Hvis jeg fik 100 % styr på min økonomi ville der falde en byrde fra mine skuldre! *GG* det bare så pisse svært at aksepter at man ikke kan få det hele, og slet ikke på en´gang!..

• #12   30. jan 2009 Rita D fedt, hvad skal du så bruge de penge til.. fedt at få penge for at handle!.. *GG*

• #13   30. jan 2009 Jeg tager så heller aldrig så mange penge med ud, når jeg handler.. Jeg sjusser mig nogenlunde frem til hvad det bliver.

Jeg har ikke dankort.

Jeg elsker oss at bruge penge, hvilket har resulteret i en rimelig stor gæld, som sgu er sur at gå og betale af på..

Men jeg er ved at have lært det.. (håber jeg)

• #14   30. jan 2009 har også aflevert mit dankort da jeg ikke kunne styre det!.. :o( sidst på månden trak jeg altid min konto i minus. købte i forskellige butikker, på nettet, tankede bilen helt op mm tjekkede så hvad der stod på min konto inden jeg skulle handle, men så lige pludselig bliver der trukkent en masse!

Det jo næsten som om man slet ikke bruger penge! ihverfal ikke rigtige penge! da jeg havde dankort tog jeg bare hvad jeg havde lyst til når jeg handlet. + mange af de ting jeg har købt over nettet havde jeg måske ikke købt sku jeg have været i butik og bruge "rigtige penge"

Så mit bedste spare tips er, at man ikke skal have Dankort, det har ihverfal hjulpent mig meget.

• #15   30. jan 2009 ja mit råd er nok ikke skide brugbart da jeg jo handler ind i Sverige -gg-

men vi tager rundt i forskellige butikker og det kan godt betale sig her oppe så mon ikke det oz kan det i danmark ?? for sjovt nok så gjore vi det ikke da vi boede i danmark....hmm mærkelig......men sådan er det
    men vi har sjovt nok oz flere penge til os selv lige for tiden og det er da selvom mine penge her oppe er i orden i nu så jeg ikke har fået penge siden november sidste år.....

• #16   30. jan 2009
    jeanette S

Jeg undrer mig over hvorfor du mener at det er en negativ ting, at fylde tanken når man tanker sin bil? om du skal tanke 1 gang om ugen eller 3 gange om ugen gør da ingen forskel i pengepungen??

Fidusen er at holde øje med benzin/diesel priserne, og så fylde tanken HELT, når prisen er i bund. Alle tankstationer har faktisk 1-2 dage om ugen hvor benzin/diesel er væsentligt billigere end ellers - her i byen er det altid søndag aften efter kl 19.00 og tirsdag morgen - du skal bare holde øje med den billigste tank i dit lokalområde, og så lære dens mønster at kende ( for der ER med garanti et mønster)

Du kan også bruge denne side: http://www.fdmbenzinpriser.dk/

Mht dagligvare indkøb, så har jeg et tip som med garanti virker. Du skal gøre op med dig selv hvor meget du vil bruge på dagligvarer på en måned - så dividerer du det beløb med det antal dage der er i måneden ( feks 206 kr om dagen) så skal du bruge en kuvert til hver dag i moneden, i hver kuvert putter du 206 kroner og lukker kuverten og skriver dato udenpå.

Du synes måske at det lyder fjollet, men jeg ved af egen erfaring at det virker - skulle du få penge tilovers så lægger du pængene i en krukke eller lignende - på den måde ender du med at have overskud sidst på måneden, istedet for underskud smiley

• #17   30. jan 2009 Jeg prøver at nøjes med at handle en gang ugentligt og har en liste med, og så køber jeg franskbrød og mælk yderligere i løbet af ugen. Og uanset hvor meget jeg anstrenger mig for at spare, så synes jeg altid at jeg alt i alt får brugt omkring 1.500 kr. pr. uge - ved ikke helt hvad der sker, for sådan var det ikke før og synes ikke at jeg køber mere end jeg plejer ...
    Jeg går efter tilbuddene i Aldi, Netto, Fakta, SuperBrugsen, SuperBest og har en rute, som jeg kan køre, sådan at jeg nemt kan komme omkring dem alle - de ligger rigtig tæt i Bjerringbro SS

• #18   31. jan 2009 Lise - jeg bruger også "fyld tanken" metoden. Der er en bestemt tank i Aalborg der har benzin en kroner under almindelig pris hver mandag inden 10. Det har jeg benyttet mig af det sidste halve år.

Mht at handle ind, så handler jeg stort set kun i Netto - og det kan mærkes på pengepungen. Jeg er lige ved at gå i gulvet hvis jeg handler i Føtex eller brugsen. Det er bare skide dyrt.

Skal jeg have specialvarer går jeg enten på torvet i eller i mindre butikker.

Det at handle i en billig dagligvarebutik, giver for mit vedkommende et overskud rent økonomisk til at købe lidt bedre. Jeg køber eks. udelukkende økologiske mejeriprodukter og fortrinsvist økologisk kød. Det var ganske enkelt ikke muligt hvis jeg handlede i Føtex

• #19   31. jan 2009 Jeg handler stort ind 1 gang om ugen og så lidt småting som mælk osv i løbet af ugen, jeg gider ikke handle i flere butikker samme dag med mindre der et noget på tilbud jeg bare skal bruge...

Jeg handler mest i Super bedst og Rema 1000 og engang imellem i Netto, men synes altså der er for rodet...

• #20   31. jan 2009 Jeg kommer faktisk aldrig i Netto -selvom jeg kan se at der ofte er rigtig mange mennesker i den 'her i byen', så populær må den jo være ;o) Men jeg syntes simpelthen bare at det er en total skod butik, jeg hader at være der og det har været det samme for alle de netto'er jeg har besøgt :o(
    Men tilgengæld kan jeg godt lide at handle i aldi og tildels i lidl, men jeg fortrækker aldi, selvom jeg tilsyneladende er en blandt få, for der er næsten aldrig ret mange mennesker der :o)

• #21   31. jan 2009 Handler ind en gang om ugen og hvis vi har glemt noget smutter vi ned i købmanden og køber det.....vi handler ind for 1000 - 1200 om ugen og køber ind i SuperBest (to voksne i husstanden).

Jeg er meget imponeret over alle jer der kan handle ind for et langt lavere beløb....

Er meget åben overfor fiftil hvordan I gør det samt hvad aftensmaden står på hjemme hos jer *S*

• #22   31. jan 2009 Man kan sagtens handle stort ind selvom man bruger "kuvert metoden" - så skal man bare planlægge sit indkøb, så man tager pengene fra feks 5 kuverter med ud at handle - så det man indkøber skal passe til det man skal bruge på 5 dage, og man ser selvfølgelig efter hvor meget man kan gå under dagsbeløbet smiley

Et andet sparetip er at bage ALT sit brød selv - også rugbrød og kager smiley

Når først man er kommet ind i en "bage rutine" så tager det faktisk ikke ret lang tid, og det er på ingen måde svært - og man sparer virkelig mange mange penge.

De rugbrød jeg selv bager, de smager og ser ud som de der "det gode" fra schulstad - og det smarte er jo at man også kan lave madpakkeboller istedet for rugbrød smiley

Til ~ Ninna-Oline ~

Vores aftensmad er meget præget af årstidens grøntsager - og så er det altid en god ide at lave så der er nok til 2 dage smiley

Her er hvad vi har fået i denne uge:

Mandag: Hjemmelavet pizza med coleslaw til ( selvfølgelig også hjemmelavet)

Tirsdag: Farsbrød med bagte rodfrugter til ( rødbeder, kartofler, gulerødder, løg og knoldselleri)

Onsdag: Stuvet hvidkål med frikadeller til

Torsdag: Stuvet hvidkål fra dagen før men nu med frankfurter til.

Fredag: Der var vi til fest på ungernes skole, hvor der var fællesspisning.

Lørdag: Bayonne skinke med "italienske" flødekartofler og kogte grøntsager.

Søndag: Der skal vi have brændende kærlighed med resten af skinken smiley

Hver lørdag bager jeg en eller anden kage - det kan være kanelsnegle, kanelbrød eller en eller anden bradepandekage - hvis det er en bradepandekage så bager jeg en portion der fylder en af de der HEEELT store bradepander ( altså dem der følger med ovnen) og så kommer jeg halvdelen af kagen i fryseren smiley

• #23   31. jan 2009 Det der kuvertsystem tror jeg, at jeg vil prøve.

Hvad er italienske flødekartofler, Lise? .

• #24   31. jan 2009 Opskriften på "italienske" flødekartofler:

1 stort fad med skrællede kartofler i skiver
    2-3 dåser flåede tomater
    2 løg
    1 rød peber
    1 pakke bacon i tern
    3 dl vand
    ½ liter fløde

Baconen brunes på panden. Løgene skæres i halve ringe og brunes på panden. Den røde peber skæres i tern. De flåede tomater, baconen, løgene, vandet og det røde peber samt fløden blandes i en skål og røres godt sammen.. Og hældes ud over kartoflerne.. Stilles i ovnen i en god time ved 200* varmluft..

• #25   31. jan 2009 Årh mums.. den må jeg da prøve:-) Tusind tak:-)

• #26   31. jan 2009 det med kuverterne: er det ikke bedre at tage en kuvert en gang om ugen, så kan man bare handle stort ind først, og så ved man så hvad man har at leve for resten af ugen!..

Tror hvis jeg fylder tanken helt op, så kører jeg lidt mere, derfor. ;o)

• #27   31. jan 2009 jeanette S

Det er jo op til en selv hvordan man vil gøre det, men rent psykologisk har det altså en ret stor effekt at der er en kuvert til hver dag smiley man lader sig ikke så let friste til impulskøb, når man har en kuvert til hver dag og eftersom hver kuvert jo indeholder det samme beløb, så er det da let at overskue hvad man har tilbage til resten af ugen/måneden smiley

• #28   31. jan 2009 Jeg bruger også kuverter, jeg har så en kuvert om ugen og der ligger ca 500 kr i hver kuvert, det er så det jeg må bruge hver uge her køre den så fra fredag til fredag.

• #29   31. jan 2009 Jeg køber mest ind i føtex og rema ... Synes ikke føtex er så dyr som i siger, men var i bilka idag og det irreterede mig at man skulle købe 3 eller 5 af hver ting.... her er kun mig og børnene, en på 3 og en på 5 ... synes det er overdrevet med så "stiorkøb" ... synes til gengæld også det er tumpet rema er gået over til stk pris ... 1 kr og 30 øre pr tomat... jamen hvad giver det for 7, som normalt kunne fås for 20 kr ... Synes det er svært at gennemskue om det er billigere eller dyrer..

• #30   31. jan 2009 Jeg synes føtex er frygtelig dyr med alting, og jeg elsker at hade bilka.

Jeg handler meget meget meget sjældent i Netto, for det er alt for ofte de ikke har alt det jeg skal bruge.

Ca. 75% af de dagligvarer vi køber her i huset er økologiske, hvilket også begrænser hvilke butikker vi kan handle i, men vi handler mest i Lidl, Aldi, Kvikly extra og super brugsen.

Kommentér på:
bliver overrasker hver gang!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce