bliver overrasker hver gang!! {{forumTopicSubject}}
træls.. var ude at handle i dag, handlede til en uge, det blev 850 kr. får et chok hver gang! syntes bare jeg tager det vi har brug for.
Tænkte på om i også gør det?!?
hvor tit handler I?
Hvor handler I?
Bliver det ikke bare dyere hvis man handler flere steder?? så bliver man mere fristet! ( gør jeg)
Læser i reklamer?? nogen gange ville jeg ønske jeg ladte vær, tit ser man jo noget man ikke en gang vidste man manglede!!
Alt er bare så dyrt! udeforan butikken havde de påskeliler mm. købte det ikke, for så ville jeg have købt 3 en til hver dør, ( de var i potter) kostede 45 pr stk.
Sidste gang jeg handlede havde jeg ikke penge nok, så måtte trække nogle ting tilbage, er sku da træls!
I føtex er alt også på tilbud, men skal man passe på med! mange ting da sparer man måske 2-3 kr. så det sku da billigere kun at tage 1, hvis man kun skal bruge en.
Håber på lidt gode råd. på forhånd tak! ;o)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Så jo, jeg går gerne rundt.. Vi har Aldi, Netto, Fakta, Rema1000 og Føtex i mit center:-)
Jeg har ikke råd til andet..
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Vi handler meget i Netto, Lidl og Aldi, det er noget af det billigste.
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 679
Ja, så jeg sidder også hver weekend og kigger reklamer igennem efter tilbud.
Men ja, tingene er jo blevet generelt dyrere...
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
Og så skal man nok lære at gøre som Jeanette, KUN købe hvad man rent faktisk mangler
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
jan 2007
Følger: 33 Følgere: 31 Hunde: 6 Emner: 139 Svar: 3.546
He he - ja Meeeen... så køber man oss ind det oftere
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
For mad og alm. husholdningsting kommer jeg som regel af med mellem 400 og 600 kr. om ugen.
jan 2005
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Med kaffe, the, mad og kage (mmnn) bruger vi vel omkring 3500-4000 kr om måneden..
Om det er dyrt... Tja... Men vi har råd til det åbenbart =)
okt 2005
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 427 Svar: 3.671
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 30 Svar: 130
Det bare min karekter der er for dårlig!!
Kæmper hårdt med min trang til at bruge penge! men er blevet meget bedre.
Et af mine nytårs fortsæt var også at jeg skulle have styr på min økonomi. tror faktisk også man bliver meget gladere menneske hvis man har styr på sine penge, og så er man heller ikke så bange for at se konto udtoget. ;o)
Hvis jeg fik 100 % styr på min økonomi ville der falde en byrde fra mine skuldre! *GG* det bare så pisse svært at aksepter at man ikke kan få det hele, og slet ikke på en´gang!..
jan 2009
jan 2005
Jeg har ikke dankort.
Jeg elsker oss at bruge penge, hvilket har resulteret i en rimelig stor gæld, som sgu er sur at gå og betale af på..
Men jeg er ved at have lært det.. (håber jeg)
jan 2009
Det jo næsten som om man slet ikke bruger penge! ihverfal ikke rigtige penge! da jeg havde dankort tog jeg bare hvad jeg havde lyst til når jeg handlet. + mange af de ting jeg har købt over nettet havde jeg måske ikke købt sku jeg have været i butik og bruge "rigtige penge"
Så mit bedste spare tips er, at man ikke skal have Dankort, det har ihverfal hjulpent mig meget.
aug 2005
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 4 Emner: 32 Svar: 784
men vi tager rundt i forskellige butikker og det kan godt betale sig her oppe så mon ikke det oz kan det i danmark ?? for sjovt nok så gjore vi det ikke da vi boede i danmark....hmm mærkelig......men sådan er det
men vi har sjovt nok oz flere penge til os selv lige for tiden og det er da selvom mine penge her oppe er i orden i nu så jeg ikke har fået penge siden november sidste år.....
nov 2004
Følger: 6 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 220 Svar: 1.227
jeanette S
Jeg undrer mig over hvorfor du mener at det er en negativ ting, at fylde tanken når man tanker sin bil? om du skal tanke 1 gang om ugen eller 3 gange om ugen gør da ingen forskel i pengepungen??
Fidusen er at holde øje med benzin/diesel priserne, og så fylde tanken HELT, når prisen er i bund. Alle tankstationer har faktisk 1-2 dage om ugen hvor benzin/diesel er væsentligt billigere end ellers - her i byen er det altid søndag aften efter kl 19.00 og tirsdag morgen - du skal bare holde øje med den billigste tank i dit lokalområde, og så lære dens mønster at kende ( for der ER med garanti et mønster)
Du kan også bruge denne side: http://www.fdmbenzinpriser.dk/
Mht dagligvare indkøb, så har jeg et tip som med garanti virker. Du skal gøre op med dig selv hvor meget du vil bruge på dagligvarer på en måned - så dividerer du det beløb med det antal dage der er i måneden ( feks 206 kr om dagen) så skal du bruge en kuvert til hver dag i moneden, i hver kuvert putter du 206 kroner og lukker kuverten og skriver dato udenpå.
Du synes måske at det lyder fjollet, men jeg ved af egen erfaring at det virker - skulle du få penge tilovers så lægger du pængene i en krukke eller lignende - på den måde ender du med at have overskud sidst på måneden, istedet for underskud
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 115 Hunde: 6 Emner: 248 Svar: 7.830
Jeg går efter tilbuddene i Aldi, Netto, Fakta, SuperBrugsen, SuperBest og har en rute, som jeg kan køre, sådan at jeg nemt kan komme omkring dem alle - de ligger rigtig tæt i Bjerringbro SS
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
Mht at handle ind, så handler jeg stort set kun i Netto - og det kan mærkes på pengepungen. Jeg er lige ved at gå i gulvet hvis jeg handler i Føtex eller brugsen. Det er bare skide dyrt.
Skal jeg have specialvarer går jeg enten på torvet i eller i mindre butikker.
Det at handle i en billig dagligvarebutik, giver for mit vedkommende et overskud rent økonomisk til at købe lidt bedre. Jeg køber eks. udelukkende økologiske mejeriprodukter og fortrinsvist økologisk kød. Det var ganske enkelt ikke muligt hvis jeg handlede i Føtex
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
Jeg handler mest i Super bedst og Rema 1000 og engang imellem i Netto, men synes altså der er for rodet...
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.529
Men tilgengæld kan jeg godt lide at handle i aldi og tildels i lidl, men jeg fortrækker aldi, selvom jeg tilsyneladende er en blandt få, for der er næsten aldrig ret mange mennesker der :o)
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Jeg er meget imponeret over alle jer der kan handle ind for et langt lavere beløb....
Er meget åben overfor fiftil hvordan I gør det samt hvad aftensmaden står på hjemme hos jer *S*
nov 2004
Et andet sparetip er at bage ALT sit brød selv - også rugbrød og kager
Når først man er kommet ind i en "bage rutine" så tager det faktisk ikke ret lang tid, og det er på ingen måde svært - og man sparer virkelig mange mange penge.
De rugbrød jeg selv bager, de smager og ser ud som de der "det gode" fra schulstad - og det smarte er jo at man også kan lave madpakkeboller istedet for rugbrød
Til ~ Ninna-Oline ~
Vores aftensmad er meget præget af årstidens grøntsager - og så er det altid en god ide at lave så der er nok til 2 dage
Her er hvad vi har fået i denne uge:
Mandag: Hjemmelavet pizza med coleslaw til ( selvfølgelig også hjemmelavet)
Tirsdag: Farsbrød med bagte rodfrugter til ( rødbeder, kartofler, gulerødder, løg og knoldselleri)
Onsdag: Stuvet hvidkål med frikadeller til
Torsdag: Stuvet hvidkål fra dagen før men nu med frankfurter til.
Fredag: Der var vi til fest på ungernes skole, hvor der var fællesspisning.
Lørdag: Bayonne skinke med "italienske" flødekartofler og kogte grøntsager.
Søndag: Der skal vi have brændende kærlighed med resten af skinken
Hver lørdag bager jeg en eller anden kage - det kan være kanelsnegle, kanelbrød eller en eller anden bradepandekage - hvis det er en bradepandekage så bager jeg en portion der fylder en af de der HEEELT store bradepander ( altså dem der følger med ovnen) og så kommer jeg halvdelen af kagen i fryseren
jan 2005
Hvad er italienske flødekartofler, Lise? .
nov 2004
1 stort fad med skrællede kartofler i skiver
2-3 dåser flåede tomater
2 løg
1 rød peber
1 pakke bacon i tern
3 dl vand
½ liter fløde
Baconen brunes på panden. Løgene skæres i halve ringe og brunes på panden. Den røde peber skæres i tern. De flåede tomater, baconen, løgene, vandet og det røde peber samt fløden blandes i en skål og røres godt sammen.. Og hældes ud over kartoflerne.. Stilles i ovnen i en god time ved 200* varmluft..
jan 2005
jan 2009
Tror hvis jeg fylder tanken helt op, så kører jeg lidt mere, derfor. ;o)
nov 2004
Det er jo op til en selv hvordan man vil gøre det, men rent psykologisk har det altså en ret stor effekt at der er en kuvert til hver dag man lader sig ikke så let friste til impulskøb, når man har en kuvert til hver dag og eftersom hver kuvert jo indeholder det samme beløb, så er det da let at overskue hvad man har tilbage til resten af ugen/måneden
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.022
nov 2004
Jeg handler meget meget meget sjældent i Netto, for det er alt for ofte de ikke har alt det jeg skal bruge.
Ca. 75% af de dagligvarer vi køber her i huset er økologiske, hvilket også begrænser hvilke butikker vi kan handle i, men vi handler mest i Lidl, Aldi, Kvikly extra og super brugsen.
bliver overrasker hver gang!!
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside