{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.357 visninger | Oprettet:

INGEN race hedder kamphund . . {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg bare træt af det ..

alle skriver Kamphund, der og der og der .. selv Ektra blandet selvom det nu ikke overrasker mig så meget . .

Hvilke racer er Kamphunde ?
hører tit folk sige jamen det er kun Amstaff ..
Hvad er det for en gang bræk at fyrer af ..

Hvor har i jeres fordomme fra mod de dersens "kamphund " ?!
og hvad er en Kamphund race mæssigt ?!

Jeg mener ALLE racer kan være kamphunde men sjovt nok hører vi kun ordet når en amstaff eller Pitt har angrebet noget eller nogen.. men ALDRIG når en Labrador eller anden race har . . har i kun jeres fordomme fra det folk skriver i aviser osv ?
hvornår er man begyndt og tro på ALT der bliver skrevet ?! og sagt osv omkring sig..

Vil selv sige jeg har KUN set små hunde og andre racer man slet ikke kunne forestille sig være "farlige " være aggressive.. Aldrig en Amstaff eller andet som folk ellers går og siger er så slem så slem . . eller det er måske bare mig ??!

Folk går med glæde hen og hilser på en lille sød labrador og andre går en STOOOR kreds rundt om amstaffen . . giv dem dog snart en chance . . jeg udstiller selv racen Amstaff og mange endda og det er en af de dejligste hunde . . at nogen så bruger dem til alt muligt ..
Men lad dog hver og giv hunden skylden.. det er ejerens skyld .....

aaaargh skulle lige af med noget ..
jeg er bare SÅ træt af det . .
Tænk dog på alle opdrætterne som VIRKELIG kæmper for racen både i udlandet og her i Danmark . . og sørger for de ikke ender med alt muligt og bliver trænet ordentligt osv . . det ødelægger opdrætterne til sidst og det er skide synd efter min mening for de elsker vel lige så meget racen som vi elsker vores ikk ? så hvorfor dog give dem skylden for alt muligt og kalde dem alt muligt ikke hvad jeg siger i har men har oplevet det et par gange ikke nødvenligvis herinde.. :o/

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  INGEN race hedder kamphund . .
  • #1   21. feb 2007 Skide godt skrevet Skiilotte !!!

• #2   21. feb 2007 Skilotte: Rigtig godt skrevet.. Sidder og klapper i mine små hæner... BRAVO........

• #3   21. feb 2007 Enig med dig Charlotte..

• #4   21. feb 2007 Hvis man går på en udstilling og kigger og hilser på amstaff er der ikke EN der er aggressiv ikke hvad jeg har oplevete i hvertfald .. tænk lige over det næste gang.... giv dem dog en chance forhelved . .

• #5   21. feb 2007 Bravo Chalotte

• #6   21. feb 2007 En hund der flænser en anden hund er i mine øjne en kamphund eller en hund der er trænet til kamp!

• #7   21. feb 2007 Britta- jo hunde med tavler kan bestemt også angribe.....Måske sker det ik så tit, men tro mig det sker

• #8   21. feb 2007 jeg holder virkelig meget af amstaffen og er SÅ ked af det hver gang der er nogen der skriver om en amstaff der har gjordt dit og dat men hvorfor lade det gå ud over alle andre ?? og hvorfor ikke tænke på alle andre racer som også gør alt muligt men som der IKKE bliver skrevet om ..

men tror nu ikke folk tænker på langt . .

• #9   21. feb 2007 godt skrevet!!!
    er også skide trætt af at mennesker kalder muskelhunde for kamphund...
    Man er ikke kamphund før de har været i "ringen"...

• #10   21. feb 2007 CKJ - har du oplevet siden du skriver " men tro mig det sker "

• #11   21. feb 2007 Britta - ja men folk lader det stadig gå ud over racen i det hele taget . . lige så snart man står ved siden af en amstaff så træder folk væk lige så snart de ser det er den race.. og det er så irriterende at det har ødelagt racen næsten . .

• #12   21. feb 2007 Sådan Skiilotte sidder og klapper i mine små fede hænder smiley

• #13   21. feb 2007 Charlotte: Fordi at de har det godt med at træde mere i spinaten end de har gjort i forvejen............

Der er også nogle herinde der bare ikke vil hører på os med de gode hunde og os der virkelig prøver at være gode racerepresentanter ( staves )

• #14   21. feb 2007 En gang bulldog altid bulldog * - enig .. hvorfor mon hundene ender sådan nogen gange.. de er ikke velkomne nogen steder til hvalpe træning osv osv osv .. folk giver dem ikke en chance . . ;o/

Men far HADER racen og har været en møde om dem osv hvor de fortalte hvordan de kan være osv .. og vi har haft STORE diskutioner som jeg helt har droppet for så bliver vi uvenner i en uge eller mere.. det ender virkelig ud i noget værre noget .. for vi er SLET ikke enige . . og han kender ikke amstaff og hilser ikke på dem eller noed og er nogen gange imod at jeg går med dem i ringen . ,. men jeg er SÅ ligeglad.. altså .. og han kender min mening.. ;o)))

• #15   21. feb 2007 skiilotte- ik på min egen hund, men ja......

Men folk der ik ved noget om racen vurderer kun ud fra det de hører.......sørgeligt jaaa, men sandt

• #16   21. feb 2007 CKJ - Okay . . :o/

Ja men så burde folk lade hver og tænke lidt længere..

• #17   21. feb 2007 Med fare for at gentage mig selv .. så kan jeg ikke lade være med at spørge ..

I siger at en kamphund er en hund der HAR været i kamp, ikk ??

Men hvad med en Labrador .. det er en jagthund, ikk ?? Men altså .. ikke før den HAR været på jagt, eller ??? Hvad kalder man den ellers ??

/Martine

• #18   21. feb 2007 Jeg har endnu ikke hørt om en amstaff med tavle der er gået "amok" i DK (men kan da godt være det er sket).
    Jeg synes at hver gang man læser om alle disse hundeangreb, så står der noget i retning af amstaff eller Pit lignende hund. Tror primært de hunde der er problémmer med er dem som ingen rigtig ved hvad indeholder. Tror der er mange ejere af "amstaffs" uden tavle der ikke aner hvad der ligger af forfædre i deres hunde. Når så der er problemmer med hundende så skriver man bare amstaff lignende hund, hvilket ødelægger alt det fine arbejde som de danske kenneler ligger i avlsarbejdet og udvægelsen af købere.

• #19   21. feb 2007 Det er sku da lige så forkert at kalde dem for muskelhunde, min hund har da også muskler...

Nu har min bror selv 2 dræberhunde, en amstaff og en amr. bulldog, De er jo skide søde, men jeg kan sku godt forstå at folk går buer om dem,

1. når min micky møder en anden hund kan man tydelig se hvad han intentioner er, man kan direkte læse det ud fra hans bevægelser, man kan se på lang afstand at han ikke er ude på ballade, han er underdanig fra første øjekast indtil de lige har snuset og begynder at lege.

2. når en amstaff møder en anden hund kan du ikke aflæse noget som helst før der er kontakt, og først der ved du hvad de har af intentioner, tit og ofte er det jo gode intentioner og halen begynder at logre og de leger, men jeg kan da se på min brors amstaff at når vi møder andre når vi er ude og gå så er blikket stift, gangen er målrettet, halen er stille osv osv, alt virker direkte,

3. vi har haft lidt probs. med amstaff/pitt/bulldog nede hvor jeg går, der gik nogle grupper med løse kamphunde, de kaldte ikke hundene til sig når der kom andre, de satte dem på attack mode og lod dem gøre hvad de ville og endda opmundrede til angreb... IKKE OK de er væk nu.

Men jeg tror der er nogen der har det med disse hunde som nogen har det med biler... hundene har en egenskab, de er stærke og overlegne fysisk over for mange racer derfor er man ligeglad med om de angriber og opmundre engang imellem selv til der, biler der er hurtige bliver også kørt hurtigt og en masse regler bliver overtrådt ... same same, deriomod er der mange der har hurtige biler som stort set aldrig overtræder grænsen, ligeså er det med "kamphunde" racerne...

• #20   21. feb 2007 Altså jeg har også kun hørt om en her hvor jeg bor:-)
    Og ja den var med tavle

• #21   21. feb 2007 Jeg kan godt forstå at folk der ikke selv har haft racen inde på kroppen, har et dårligt billede af racen, da man kun hører negativt.
    Derfor er det vigtigt at man som ejer er en god ambasadør for racen, og prøver at forklare folk man møder på sine lufteture, hvordan racen egentlig er.

• #22   21. feb 2007 Skiilotte- men hvor skal folk blive modbevidst hvis de ik kender nogen der har en muskelhund?

• #23   21. feb 2007 Min er da en blanding mellem en jagthund og en kamphund..!

• #24   21. feb 2007 CKJ - har du kun hørt så du ved ikke 100 % ?! eller har jeg misforstået det ?

Må hellere sætte en Smiley .. ;o)) for det skal ikke forstås som surt .. ;o))

• #25   21. feb 2007 Min er da også en blanding af jagthund og kamphund og jeg står bag min tøz 1210 % !!!!!!!!!!!!

• #27   21. feb 2007 CKJ - så findes der forskellige steder hvor man kan tage hen ?! Hvis man gider og ikke alle gider og vender det døve øre til ja.. bare efter en historie så vil de ikke i nærheden af racen ..

• #28   21. feb 2007 Morten- ang punkt 2 så er det sgu skræmmende hvis det er sandt......

Jeg ser nu også meget på hvordan ejeren ser ud.....sorry, men det gør jeg

• #29   21. feb 2007 Hvad tror I er grunden til at f.eks. Amstaff er uvelkomne i så mange hundeklubber ??

Er det udelukkende fordi trænerne tror på alt hvad der står i ekstra-bladet ?

Eller er det fordi de ikke har en skid forstand på hunde ?

Eller... ???

• #30   21. feb 2007 Skiilotte- Nej jeg så det ik hvis det er det du spørger om:-)

Men det kan man jo ik forvente at folk gør.

• #31   21. feb 2007 Weee .. - vil lige se om du får svar - jeg gjorde ikke :o(

Men gode spørgsmål ..

• #32   21. feb 2007 Hmm... hvordan ser ejeren ud ??
    Skal der nu også til at være standard mål på Amstaff ejere ???
    Se så er jeg sgu dumpet for længst for en 168 lav og bred som bare fanden !!!!

CKJ !! Tænk for helvede om hvad det er du skriver !!
    Sorry men nu måtte jeg altså have luft !!!

Jeg er ejer af en Amstaff/ Labrador blanding og hende er der ikke så meget som 7 gram surhed ej heller agressivitet i .. sååå den der er ikke en skid holdbar !!

• #33   21. feb 2007 CKJ & HAPPY J -> kan kun konkluderer ud fra hvad jeg har set med min brors og nogle bekendtes amstaffer, aner ikke om det er generalt,

Bulldoggen har det tilsyneladende ikke på samme måde... micky har ikke været sammen med min brors da vi på forhånd ved han ikke kan med andre hunde.. .og kender ikke andre der har en bulldog.

• #34   21. feb 2007 weeee- de er ik forbudt der hvor jeg går.

Jeg synes bare alle dem der bor her med kamphunde har en tendens til at trække væk når de ser en anden hund.

• #35   21. feb 2007 CKJ & HAPPY J

Og hvorfor tror du de trækker væk ?

• #36   21. feb 2007 CKJ & HAPPY J ahhh det er det du mener med at du ser på ejeren smiley om han giver tegn til at hunden er "aggresiv"

• #37   21. feb 2007 CKJ - okay og du tror på alt hvad der siges ? jeg gør nu ikke.. :o/ men der er folk jo forskellige . .

Martine - hører du noget negativt om jagthunde ? jeg gør ikke.. :o/
    enmet er lige Kamphunde nu og ingen gruppe, race eller andet hedder Kamphund. . :o/
    og jeg hærer konstant negativt om de hunde derfor dette emne.. :o/ og jeg har ikke skrevet noget om at kamphund først er en kamphund når den er blevet brugt til Kamp .. det ved jeg ikke helt om den er . . for i følge mig er ingen hund en Kamphund enten er ingen eller så er ALLE .. :o/ lige meget race . . :o/

• #38   21. feb 2007 Tina- klap lige hesten, kan du ik tåle mosten så smut!

Har jeg skrevet nogle steder at alle mænd med mange muskler som har en muskelhund, bruger dem til kamp? Neeeej vel.....så tag lige at slappe af

• #39   21. feb 2007 Martine

"Weee .. - vil lige se om du får svar - jeg gjorde ikke :o("

det gør jeg nok heller ikke ;O)

• #40   21. feb 2007 CKJ - hellere trække sin hund væk hvis man VED de ikke kan med andre hunde det gør jeg selv.. for det kan mine ikke.. :o/

• #41   21. feb 2007 Bulldog: Ja det er utroligt *SSSS

Jeg er bare ked og led af alle de tråde med muskelhunde,, hvor folk nedgøre dem og bander dem langt væk........

Når man så prøver at fortælle og forklare på en pæn måde hvad det egentlig er for en race. ja så havler lynene ned ogver en og at de gider ikke hører efter for de har deres mening, og at væres hunde bare er nogle satans kamphunde.........

Fint med mig, men så lad dog for guds skyld være med at oprette disse tråde........... Hvis man ikke kan og vil hører på hvad andre siger.............
    For for mig bliver det bare til den rene provokation hvor der er folk der syntes at det er hammer sjovt at sidde og skælde og smælde og nedgøre os andre............

• #42   21. feb 2007 Morten- jeps:-)

weee- hmm......aner det ik. Jeg tror da ik jeg ligner en der ik vil snakke:-)

• #43   21. feb 2007 CKJ :
    Dine egne ord er disse her :
    <Jeg ser nu også meget på hvordan ejeren ser ud.....sorry, men det gør jeg>

Jamen så må du jo også skule til mig når jeg kommer gående med min hund.
    Og det synes jeg faktisk ikke er fair når der ikke er noget kamphund over min pige.
    Jeg tør stå inde for at hun er god som dagen er lang.

Det eneste jeg siger er :
    Tænk lige på hvordan du fremstiller dine indlæg ikke andet og jo kan sagtens tåle mosten herinde.. sådan en bette en som dig har jeg kunne tåle før sååå hvorfor ik en mere af slagsen !!

• #44   21. feb 2007 skiilotte- ja selvfølgelig......meen så er det lidt svært for mig at danne et indtryk, men jeg ser dem såmænd ik som aggressive

• #45   21. feb 2007 Skilotte - nej, hører ikke noget negativt om jagthunde .. måske fordi der ikke er så meget at skrive ??

mht dit - "alle er kamphunde" .. tja, jeg kan med den bedste fantasi ikke se en whippet i den rolle .. men måske rækker min fantasi ikke til ????

• #46   21. feb 2007 Enig Janni M
    men atter er det "kamphundene" det skal gå ud over..

• #47   21. feb 2007 CKJ - så gå uden hund ..

• #48   21. feb 2007 Janni

"Hvis man ikke kan og vil hører på hvad andre siger............."

Det er jo ikke et spørgsmål om at IKKE vil lytte.

Jeg vil meget gerne lytte, men jeg undrer mig over, at der aldrig kommer svar på de spørgsmål man stiller.

• #49   21. feb 2007 Tina- Nej men hvem har sagt det er fair?
    Jeg skriver bare hvordan jeg har det.

Kan sgu godt se det er pisse belastende for jer at jeres hunde bliver fremstillet som de gør.....Men det kan jeg jo ik ændre på

• #50   21. feb 2007 Martine - en whippet kan vel lige så godt bruges til det som alt andet men den er nok ikke den der mest bliver kaldt for det .. *GGGGG*

• #51   21. feb 2007 der findes heller ingen selskabshund

• #52   21. feb 2007 Skiilotte- nej jeg går sgu ik en tur uden hunden.....

• #53   21. feb 2007 Wee: jeg har bare oplevet i mange tråde at den der starter den f.eks. Kun vil hører på sig selv og dennes mening. Man kan simpelthen ikke trænge igennem.

Jeg vil da til enhver tid svare på spørgsmål, hvis jeg altså kan.......

• #54   21. feb 2007 Tina tror at CKJ havde mit inlæg i tankerne om hundens sprog og at amstaffer ikke viser "føleser" før de er helt tæt på andre hunde, så derfor kikker hun på hvad ejerne signalerer... trækker ejeren ud og holder hunden langt inde til benene er det nok fordi hunden ikke kan med andre hunde, har han hunden i lang snor og lader den gå som det passer den er det jo nok fordi at han stoler på sin hund ikke er aggresiv..

Tror ikke... nå der er en rocker ... hans hund må være slem

• #55   21. feb 2007 Klaus W.: Selvfølgelig skal man tage højde for racernes fortid. Det er en stor del af det at være en ansvarlig hundeejer.

• #56   21. feb 2007 CKJ - det har jeg heller ikke sagt du ikke skal ..
    Men hvis du vil danne dig et andet indtryk af racen så skulle man nok gå en tur uden hund.. Der er altid nogen amstaff som ikke kan med andre hunde . . .

• #57   21. feb 2007 Janni

kan du så svare på den her :

Hvad tror I er grunden til at f.eks. Amstaff er uvelkomne i så mange hundeklubber ??

Er det udelukkende fordi trænerne tror på alt hvad der står i ekstra-bladet ?

Eller er det fordi de ikke har en skid forstand på hunde ?

Eller... ???

• #58   21. feb 2007 CKJ :
    en start kunne jo lade være med at køre denne snak ud der hvor 7 kartoffelrække træder i kraft og der er en fandens masse mudderkastning imellem personer her på HG...

Jeg er pisse glad for at være herinde med Naja og er da ked af og se den ene diskution efter den anden rakke min hunderace ned..

Tag min hund.. Naja.. hun er 8 måneder gammel.. god som dagen er lang og pisse glad for børn.. alle vil snakke med hende.. også selv om der er Amstaff i hende.. spørger folk mig om hvad hun er får de at vide hun er Amstaff/Labrador og ikke andet.
    Hvorfor skal jeg altid forsvare min hund ??
    Bliver sgu mere og mere ked af det når jeg ser/læser disse ting pressen skriver om dem for de har ikke en dyt kendskab til dem.

• #59   21. feb 2007 Skiilotte- neej tak.....så kan jeg luller rundt hele dagen i håb om at møde en muskelhund.
    Nej så har jeg vist bedre ting at gi mig til

• #60   21. feb 2007 En kamphane er jo også en hane der har været i kamp men det er jo bare en hane hvis den render rundt ude i haven!!!

• #61   21. feb 2007 Morten- takker:-)

• #62   21. feb 2007 Tina - de fleste hunde er gode som dagen er lang når de kun er 8 mdr ..

Min hanhund på lige knap 16 mdr, er da først inden for de sidste par måneder begyndt at blive voksen og stille sig lidt tvivlende op overfor andre hanner.

Så vent lige og se når hun bliver 2 år .. så kan du bedømme om hun stadig er god som dagen er lang.

• #63   21. feb 2007 Janni M -> kan du så svare på om min personlige betragtning om min brors and bekendtes amstaff også holder hos dig...

og svar venligst "ærligt" og ikke farvet smiley
    -----------------
    2. når en amstaff møder en anden hund kan du ikke aflæse noget som helst før der er kontakt, og først der ved du hvad de har af intentioner, tit og ofte er det jo gode intentioner og halen begynder at logre og de leger, men jeg kan da se på min brors amstaff at når vi møder andre når vi er ude og gå så er blikket stift, gangen er målrettet, halen er stille osv osv, alt virker direkte,

• #64   21. feb 2007 Wee: Jeg tror det er fordi de har haft dårlige erfaringer med disse hunde.....
    Der er somsagt for mange tåber der anskaffer sig disse hunde. Så de i klubberne siger nej tak til at træne dem.

• #65   21. feb 2007 CKJ - Det har jeg heller ikke sagt du skal .. argh forhelved da . . glem det dog . .
    folk har lov til at være imod den osv . men man skulle måske prøve og give dem en chance engang imellem .. i stedet for der bare bliver oprettet indlæg og indlæg om hvor dårlig racen er og den bare skal være ulovlig osv osv osv . .

• #66   21. feb 2007 C & J -

Nope - kamphaner er kamphaner fra starten af deres sølle liv .. de er specielt avlede med henblik på kamp, og de kan IKKE bare sættes ud i en have sammen med andre høns, da de uden tøven slår dem allesammen ihjel.

Så det har du ikke ret i ..

• #67   21. feb 2007 Martine

Jamen det vil jeg så gøre.. men er da 110 % sikker på at der ikke er noget ondt skabt i damen jeg har her ved min side.

• #68   21. feb 2007 Tina- jeg har da ik rækket dig ned?
    Jeg har heller ik skrevet nogle steder at det ik er nogle gode rare hunde. I blæser tingene op bare der er en der tænker på at skrive sin mening.

• #69   21. feb 2007 skiilotte- men hvorfor skal jeg have kastet det i hovedet?
    Jeg har skrevet min mening.....har da ik oprettet eller skrevet noget der jorder racen

• #70   21. feb 2007 Klaus W: Jeg tror du har ret I at mange IKKE tager ordentlig højde for deres races fortid. Jeg tror i det hele taget at mange af dem som anskaffer disse hunde mere eller mindre impulsivt, ikke har nogen som helst anelse om racens fortid. De synes bare det er en flot hund, hvilket kan pisse mig af! Som flere herinde har luftet så er vejen frem nok forbud mod papirløse hunde. Så her kennelerne mulighed for udelukkende at sælge til dem der ved hvad de har med at gøre.

• #71   21. feb 2007 Det ender vel bare med at alle opdrætterne og avlerne bliver så trætte at de bare lader hundene være så de kan blive endnu mere agressive og mer vilde.. Eller bare lader dem gå vildt omkring og dyreinternattet tar dem.. Men ingen vil ha' dem og så blir de indtil internattet ikk gider ha' dem mér.. Hva så ??

• #72   21. feb 2007 "Det er en endeløs diskussion ..

Jeg orker det ikke mere ..

Ikke i dag i hvertfald .. hehe"

Dagen bedste indlæg *ggg*

God nat til jer alle.

• #73   21. feb 2007 Tina - Det er jeg da sikker på du har ret i .. hentydede ikke til at du har en fremtidig dræber ved din side :o)

Men siger bare, at alt for mange bedømmer deres Staff til at være sååå omgængelig .. og så er det en hvalp/ung hund på 5-6 mdr .. ikke et særligt realistisk billede af hunden, vel ??

Og de Staff´s der er til salg er jo også gerne noget ældre - så har folk fundet ud af at så nemme var det altså heller ikke :o)

• #74   21. feb 2007 CKJ - få kastet hvad i hovedet ? jeg har ikke kastet med noget . . tror jeg ikke . . :o/

• #75   21. feb 2007 CKJ & HAPPY J
    Syntes de er lidt hårde ved dig, uretfærdigt.

Jeg kigger da oss ejerne af andre hunde ad - går da ikke direkte over til dem.

Jeg tar så min hund ind til mig når vi går forbi både andre mennesker og hunde, fordi jeg ved hvor mange der har noget imod racen, og hun vil gerne overslikke fremmede mennesker - det er nok ikke alle der er lige trygge ved det, he he

MHT andre hunde ved jeg at hun knurrer/gør de første 5 sec, så er det ovre. Har dog mødt en voksen tæve hun ikke kunne med, så er det jo bare at holde dem fra hinanden.

Twoface er 5 år, amstaff med tavle, og jeg har da svært ved at forstå at der bliver sagt at de ikke kan med andre hunde når de er voksne?
    Det gælder da ikke hende...
    Man kan vel aldrig forvente at ens hund kan med alle, uanset race - eller har jeg misforstået noget?

• #76   21. feb 2007 Tror også jeg vil smutte i seng . . skal op tidligt og arbejde imorgen ..

Godnat folkens ..

• #77   21. feb 2007 Martine :

Jeg er da godt klar over at hun vil ændre sig indtil hun er ca 2 år gammel *SS* og er da også sikker på at der ikke vil være noget ondt i hende for sådan bliver hun jo slet ikke opdraget.

• #78   21. feb 2007 Bare indse at amstaffer er blevet en modehund big time... antallet af amstaffer er steget fra 1000 i 2004 til 20.000 dd. KÆMPE stigning... det er så dem der vil signalerer noget andet end... "se jeg er paris hilton, jeg er blondine og jeg kan have min hund i tasken"

Desværre er der en masse der anskaffer sig amstaffer som ikke har en pind forstand på at have hund, og som ikke aner hvad det indebærer, det er dem som ikke selv kan holde hunden... mange af dem mener... min hund er ikke på nogen måde aggresiv, NEJ DEN ER 6 måneder FAT DET... den bliver ikke aggressiv før om et godt stykke tid.. hvis den selvfølgelig gør smiley

Hygge hejsa..

• #79   21. feb 2007 Puha... mudderkast i et ellers ganske fornuftigt indlæg.

Morten, jeg vil til dels give dig ret. Amstaff kan sagtens aflæses. Det kræver bare man kender hunden godt nok lige som du kender din labrador. At sige at det er lige så forkert at klassificere disse typer hunde som muskelhunde skyldes nok at muskelmassen normalt er noget større i disse hunde end i f.eks en F1'er eller flatcoat eller lign.

Det normale syndrom ved muskelhunde når de mødr andre hunde er kontakt og finde ud af hvad den anden hund er for en lige som du beskriver din hund gør. Det er naturlig adfærd hos en hund. Ingen hund angriber med det samme med mindre du befinder dig på dens territorium eller den føler sig truet. Normalt vil en "muskelhund" prøve at finde ud af hvilke intentioner den anden hund har og hvis der lægges op til ballade er de tit og ofte dem der først kaster sig over den anden hund da normal logik siger (Hvis jeg kan nå at slå først så slår han ikke igen).

Så vil give Karina H meget ret... aggressive hunde er et meget sjældent syn. Også hvis der så står amstaff i nakken på dem. Vil dog mene nogle er mere terretorielle end andre.

• #80   21. feb 2007 Kan ikke rigtig se at vi er hårde ved CKJ ?! øøøøhm . .

• #81   21. feb 2007 Morten F :
    ups.. har først læst/set din indlæg nu...

• #82   21. feb 2007 Lise L: Okay det havde jeg ikke hørt om..
    -og det var ikke for at benægte at racen potentielt kan være farlig.

• #83   21. feb 2007 Camilla- Tak:-)
    Det er bare fordi min lille splejs ik har såå mange muskler.....

• #84   21. feb 2007 Prøver lige igen... nogen gange tror jeg det går så stærkt at folk ikke læser når man skriver direkte til dem..

Skrevet: 21-02-2007 22:14:17 Slet indlæg

Janni M -> kan du så svare på om min personlige betragtning om min brors and bekendtes amstaff også holder hos dig...

-----------------

• #85   21. feb 2007 M T

Godt skrevet ellers - og godt forklarende.

• #86   21. feb 2007 Prøver lige igen... nogen gange tror jeg det går så stærkt at folk ikke læser når man skriver direkte til dem..

Skrevet: 21-02-2007 22:14:17 Slet indlæg

Janni M -> kan du så svare på om min personlige betragtning om min brors and bekendtes amstaff også holder hos dig...

-----------------

• #87   21. feb 2007 skiilotte- neeeej det er fint jeg elsker bedrevidende 17 årige:-)

• #88   21. feb 2007 Camilla:
    Jeg vil gerne overslikkes at towface..........

• #89   21. feb 2007 Janni M
    Heh, du kommer bare... Hvis hun ka få lov at slikke dig i hele hovedet - og helst i ørerne - så er det bedst... Skøøøre kræ*SS*

• #90   21. feb 2007 CKJ :
    Nej du har ikke rakket mig ned.. jeg misforstod dit indlæg og siger da også gerne undskyld for min reaktion..

Morten F :
    Jeg har det da sådan med at jeg trækker Naja til mig når der kommer andre hunde imod os men det er mere fordi hun gerne vil snakke og er slem til at bare "fare" frem.
    Derfor tager jeg mine forholdsregler INDEN den anden hund kommer tæt på.
    Naja får heller ikke lov til at løbe løs når der er andre hunde i parken tæt på hvor vi bor.
    Er vi alene så kan jeg til nød slippe hende løs, men heller ikke lige.
    Hvorfor risikere noget når jeg ved hvad min hund indeholder ???

• #91   21. feb 2007 CKJ - kan ikke rigtig finde ud af hvad du mener med det ?! skal jeg holde min kæft eller ?!

• #92   21. feb 2007 Men der er jo nogen der er bange for hunde - både muskel og andre racer.
    Har en bekendt der er rædselsslagen for alle hunde - store som små.
    Så derfor syntes jeg det er almen pli at holde hunden indtil kroppen når man går forbi. Kan godt være jeg har misforstået noget?

• #93   21. feb 2007 Camilla- jeg kan tage det jeg har brede skuldre.....eller det har jeg ik:-) Men kan tage det alligevel.
    Når man siger sin mening vil i et så "varmt" emne er det klart blodet vil koge.

Men synes nu stadig ik jeg har jordet racen nogle steder

• #94   21. feb 2007 Tina A
    Præcis - og hvis der er andre hunde kan man evt gå over og snakke med ejerne og høre om de må hilse - det gør jeg da, og har endnu aldrig fået et nej!

• #95   21. feb 2007 Tina- det er helt ok....jeg kan klare det:-)
    Kan som sagt godt forstå jer, men det er altså ik alle der er ude på at jorde jer

• #96   21. feb 2007 Arj nu må jeg altså smutte i seng.. godnat .. *GGGG*
    kan ikke få mig til at lukke ned.. *GGG*

• #97   21. feb 2007 Morten F: Jeg kan ikke svare på hvad der sker for din brors hund, da jeg ikke har set dens kropssprog.
    Men jeg kan fortælle dig at jeg kan godt læse min hunds kropssprog.
    Jeg ved hvornår han vil snakke med andre hunde og jeg ve hvornår han ikke vil/ kan.
    Jeg ved at min hund ikke kan med andre hanhunde og meget dominerende tæver så derfor undgår jeg dem.
    Jeg ved at jeg tager mine forholdsregler med min hund.
    men som sagt jegg kan ikke læse din brors hunds kropssprog da jeg ikke har set eller mødt den før......

• #98   21. feb 2007 Men må da indrømme selvom jeg kun kender gode racer så har jeg absolut ingen probs. med at micky løber hen til en anden lab. der er fri .. men der var en dag hvor der kom 2 unge gutter med deres 2 amstaff ligende hunde og de kom begge mod micky og micky løb hen mod dem... gjorde som såen ikke noget for at stoppe det men det løb da lige koldt ned af rykken på mig et øjeblik..

Nok mest fordi det er en total unfair kamp hvis det skulle blive til det...

• #99   21. feb 2007 CKJ & HAPPY J
    Selvfølgelig vil blodet koge over i et emne som dette...
    Lidt ala snakke racisme med en flygtning, he he:D

• #100   21. feb 2007 skiillotte- nej ligesom jeg ik fatter hvorfor jeg skal fremstilles som en der hader muskelhunde.
    (men nej det var ik det jeg mente)

• #101   21. feb 2007 Morten: min amstaff har masser af hundesprog, og viser dæmpende signaler når han ser en anden hund
    så den med at at amstaff ikke bruger hundesprog og at man ikke kan aflæse den er ikke korrekt
    og jeg ved min ikke er den eneste der bruger masser af sprog

• #102   21. feb 2007 Jeg syntes dette emne er så gennemtærsket efterhånden at der ikke rigtig kommer nye input længere...
    Man skriver det samme gang på gang i disse tråde, og vi kommer nok aldrig videre :S

• #103   21. feb 2007 Camilla A :

Jamen sådan har jeg det med Naja. Vil folk snakke med hende så er det bedre de kommer og spørger først end at hun kommer farende frem og bringer et dårligt ry med sig.

CKJ :
    Godt luften blev renset ;o)

• #104   21. feb 2007 MT: godt skrevet...

Morten F: prøv og kig på mine billeder af min hund. Der kan du se alle de forskellige udtryk han kan give.
    Det hele handler om at lære din hund at kende og lære hvordan du læser din hunds kropssprog..........

Camilla: Jamen det må hun godt. Det samme elsker Tyson. Og det er da endnu bedre hvis han må tygge lidt i dine hænder :o)

• #105   21. feb 2007 Camilla- jaa meget godt eksempel:-)
    Hmm der er ingen hunde der vil snakke her, måske ser min hund farlig ud:-)

• #106   21. feb 2007 Janni M... ved da godt at du ikke kan læse min brors hundes kropsprog... smiley :-) da du jo har en afstaff kan du jo sige om den har lignende fremgangsmåde ved møde med andre hunde.. altså en direkte linje.. ingen "tegn" på føleser... alså det perfekte pokerface...

• #107   21. feb 2007 Tina A
    jeps, lige præcis. Der er jo oss dem der er bange for ALLE hunde...
    Men som sagt, opfører mig ikke anderledes fordi jeg har en "muskelhund". Den måde jeg går tur på ville jeg også gå hvis jeg havde en lab eller en chi...

• #108   21. feb 2007 Skulle nok sige fremmede hunde smiley

• #109   21. feb 2007 Janni M
    Heeeeh:D

• #110   21. feb 2007 Morten- det er vel bare ik alle hunde der har lært at anvende deres hundesprog

• #111   21. feb 2007 Morten F
    Er ikke lige helt sikker på hvad du mener?

• #112   21. feb 2007 god nat alle sammen... vil gå en tur med drengen i senvejret smiley

Hvad kan vi konkludrere...

Hunde er hunde,.. nogen er gode og andre er dårlige ... det samme med mennesker..

• #113   21. feb 2007 Camilla A

hvilket indlæg?

• #114   21. feb 2007 Morten F
    da du jo har en afstaff kan du jo sige om den har lignende fremgangsmåde ved møde med andre hunde.. altså en direkte linje.. ingen "tegn" på føleser... alså det perfekte pokerface...

• #115   21. feb 2007 Camilla A :
    Mødte faktisk en forleden der stivnede totalt da hun så Naja. Hun var bange for ALLE hunde og jeg var hurtig til at tage Naja væk. Hun kom til mig inde i butikken og sagde tak og at jeg var sød til at reagere så hurtigt.
    Sagde så til hende at jeg da ikke ville være grund til at hun blev endnu mere bange og forklarede hende så hvordan Naja kunne finde på at være når hun ville hilse på folk der kom tæt nok på.
    Hun tog da min hånd og sagde igen " tusinde tak. Men hun er en pæn hund" og smilede til mig.

• #116   21. feb 2007 Morten F : Det skrev jeg også....
    Min har ikke samme fremgangs måde. Jeg kan læse min hund.

Og ikke for noget lad aldrig din hund løbe hen til andre hunde medmindre denh anden ejer siger god for det.
    Hvis du gør det ved min hun vanker der en skide balle til dig. Da jeg ikke kan se om din hund vil lege eller ikke vil.....

• #117   21. feb 2007 Klaus W
    Trist oplevelse :S

• #118   21. feb 2007 Tina A
    Go oplevelse!
    Det viser jo at det var ligegyldigt hvilken race det var, hun var blevet lige så bange for en lab (tror jeg da)

Ved min overslikker folks hænder når vi går forbi dem...
    Og det er ski ikke så lækkert, he he

• #119   21. feb 2007 Janni M
    Så enig, så enig...

• #120   21. feb 2007 Nogle der egentlig ved hvordan det gik for den stakkels fyr der havde købt en voksen hund som overfaldt hans mors yorkshireterrier?
    Mener det var søndag han skrev tråden?

Egentlig sært at vi ikke har hørt om den hændelse - nårh nej, det var jo ikke en amstaff der gennemtyggede den lille hund:S

• #121   21. feb 2007 Camilla A... nei har ikke hørt noget om den... men tror ikke han skriver heller, da det sidste jeg læste så var det så meget negativt mod ham...

• #122   21. feb 2007 Camilla A :
    Helt enig..sss..

Nåå nu kalder sengen.. Naja er gået for længst..
    Sov godt..

Hehe.. sådan et hundeslik.. hmm nogle ville da nok blive bange.. mig personligt ville da nok lige se en extra gang *G*

• #123   21. feb 2007 Hun er bare SÅ strid til det!
    Egentlig lidt "pinligt"

marianne R
    Synd, syntes det var godt at han stod frem med det og luftede hans bekymring.
    Ville ellers godt vide hvordan den lille hund havde det:S

• #124   21. feb 2007 Klaus W: Vi har haft en oplevelse der meget ligner den du har haft.
    Det var da Niño (min hund) var ca 17 måneder hvor en blanding af bullterrier/amstaff mm(jeg tror også pit..) på kun 9 måneder blev ved med at nappe efter Niño og prøve at dominere ham. Niño blev ved med at søge væk, da han ikke var interreseret i den. Jeg nåede lige at sige til ejeren at han skulle se at få den i snor inden den gik rigtig til angreb på min hund. Jeg prøvede at få den anden hund væk, og ejeren virkede som om han ikke anede hvad han skulle gøre, så det var først da jeg råbte af ham at han fik taget sin hund i bagbenene.
    Siden da har Niño også været lidt mistroisk over for nogle fremmede hunde.

Jeg mener dette er et godt eksempel på hvad der kan ske når man blander mange racer, udfen at vide hvad man har med at gøre.
    Bl.a. derfor går jeg ind for forbud mod papirløs avl.

• #125   21. feb 2007 Og ikke for noget lad aldrig din hund løbe hen til andre hunde medmindre denh anden ejer siger god for det.
    Hvis du gør det ved min hun vanker der en skide balle til dig. Da jeg ikke kan se om din hund vil lege eller ikke vil.....

Jeg tolker at når folk har løse hunde så er hundene der for at lege...

Tager folk deres hunde i snor så tager jeg også pænt min i snor,

Har folk deres hund i snor så tager jeg min i snor...

og så er det forsåvidt ligegyldigt om om det er amstaffer, labber, cain terrier...

y

• #126   21. feb 2007 •((¯`» Dorthe·«´¯))• .
    Hjælpe-Administrator
    Helt i orden*SS*

• #127   21. feb 2007 Tue D og Klaus W: I tager fejl... det har intet med blandingen at gøre som sådan. Det har noget at gøre med dominans. Det at kunne få lov til at "parre" nedrangere den anden hund (som i dette tilfælde måske nok er den største trussel) er jo at køre helt til den anden hunds grænse. 99% af gangene siger den anden hund fra og bider først. Og regner dermed at nu er den skid slået, men nej. En hund der er sikker på sig selv og føler at dens leder er en god leder vil fortsætte sin magtkamp for at beholde sin plads bag lederen. Naturens hiraki kommer til udtryk i stor grad her. For at komme med et eksempel kan jeg da tage vores egne hunde. Vores hanhund på knap 2½ år lader sig bestemt ikke dominere af andre. Men han kan sagtens gå sammen med andre hunde af samme køn hvis de ikke viser tegn på dominans eller at de viser tegn på at ville udfordre. Hvis dette sker svarer han retur med det samme og bliver temmelig aggressiv. Den fuldstændigt dimetrale modsætning er vores 7 mrd gamle hunhund som kaster sig for de andre hundes fødder bare de knurre af hende. Dette vil dog nok ændre sig når hun kommer i sin første løbetid.

Morten, jeg synes dine holdninger er lidt farvede af hvordan din brors hund er. Hvilket nok er meget naturligt da man ikke kan snakke om meget andet end det man lige har oplevet eller læst sig til. Så fred være med det. Men det er LANGT fra virkeligheden. Men ja der er da hunde som bare har en "defekt" lige som nogle mennesker kan have sådan en....

Og vil give Camilla T ret i dette emne er så fladtrykt at vi efterhånden ikke kan sige noget der ikke er sagt før

• #128   21. feb 2007 M T nej vil ikke mene jeg er farvet.. for som jeg skriver jeg har kun erfaringerne fra mine egne betragtninger... og jeg påstår jo ikke at jeg difinitivt har ret, derfor spurgte jeg jo janni som jeg kan se har en amstaff om det var det samme med hendes smiley

Nå men jeg vil afslutte smiley

• #129   21. feb 2007 MT: Jeg er godt klar over, at dominans ikke hænger sammen med om hund er raceren eller ej. Det jeg mente med det ovenstående er, at når man blander adskillige racer kan man ikke være sikker på hvad man får ud af det.
    Det primære argument for et stop af papirløs avl, er ifølge min mening, at man på den måde lettere kan udelukke inkompetente hundeejere fra at anskaffe en hund de ikke ved nok om.

• #131   22. feb 2007 Klaus W: Hvad hjælper det at søge væk når den anden hund vil afprøve sine krafter og se hvor din hund så har stået bag sin leder. Og nej du har ikke sagt at det har noget at gøre med blandingen. Men du tager fejl omkring at det skulle have noget med racen at gøre. Alderen har som sådan ikke noget at sige. Dermed ikke sagt at den hund nok har fået lidt for løs "snor" og ikke er blevet sat på plads nok af sin ejer. Den har troet den var lederen i flokken. Vil næsten vædde med ejeren var en kvinde. Og derfor føler den hund den skal beskytte sine "tæver" fra udefra kommende trusler.

Men nu du selv bringer det op. Hvordan skal en hanhund så være overfor en tæve?

• #132   22. feb 2007 Hundeejer - ja det ved jeg enlig godt .. Kender godt til min egen race's fortid . .

• #133   22. feb 2007 .

• #134   22. feb 2007 Hvem har indført ordet Kamphund ??

Jagthunde er der grupper der hedder ..
    Hyrdehunde er der en gruppe der hedder ???
    Hvad med Kamphunde hvooor hører den til ?

og alle racer kan vel være kamphunde og ikke kun dem som folk TROR er Kamphunde . . tror sku ikke mange aner at Akita'en blev brugt som Kamphund maaaaange år tilbage ?? :o/ og der kan vel skabes nye igen og igen og igen . .
    Men somsagt vi hører aldrig når en lille hund eller labrador eller noed har lavet noget . . så ordet tilhøer vel kun Amstaff osv i hvertfald i nogen folks hoveder ??!

• #135   24. feb 2007 helt egnig alle hunde kan være kamphunde. og bide.

Kommentér på:
INGEN race hedder kamphund . .

Annonce