{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Skanning af drægtig tæve {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve som selv om hun ikke havde vist at hun var kommet i løbetid, d.v.s. hun har ikke blødt og ikke været hævet bag i, men pludselig lod hun sig parre alligevel, måske fordi hun blev misundelig på en anden tæve som er i løbetid og fik lov til at parre sig.
Jeg håber ikke denne uønskede parring giver resultat, da vi har planlagt at hun skal på en del udenlandske udstillinger til næste år, da hun kun manglet et CACIB for at være Int.champion. Jeg har tænkt på at lade hende skanne nå hun er ca. 3 uger henne, er der noget der har oplevet noget lignende og evt. ved hvad en skanning koster, jeg bor i Horsens området.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skanning af drægtig tæve
  • #1   17. dec 2008 Vi ga' ca 2300kr.

• #3   17. dec 2008 Tak for svar alle sammen. Det lyder interessant med Tranbjerg, det er jo ikke så langt væk.

• #4   17. dec 2008 Jeg kan scanne hende for dig, hvis du kommer til Nibe smiley

• #5   17. dec 2008 Hej Jeanet
    Tak for tilbudet, men det er nu lidt lang væk.

Til Connie
    Jeg er lidt nervøs for hvilke konsekvenser en abortsprøjte kan få, da jeg gerne vil avle på hende senere, jeg har godt nok hørt at der er kommet noget nyt som ikke har så mange bivirkninger, ved bare ikke lige hvad det er.

Jeg har før haft en tæve som har snydt sig til en parring på 5. dagen samt på 18 dagen. Det gav ikke hvalpe.
    Lige nu er jeg spændt på hvor lang tid hendes løbetid varer, da det jo kan give et praj om hvorvidt hun er parret i ægløsningsperioden.

• #6   17. dec 2008 En af mine opdrætter kollegaer havde udstationeret en tæve og det endte i en UPS parring, tæven fik en abort sprøjte, som dyrlægen garanterede var ufarlig og uden risici, men nu over et år efter, er tæven stadig ikke blevet drægtig, trods progesteron test og parring i hver løbetid smiley

• #7   17. dec 2008 Jeg vil nu heller ikke udsætte min tæve for det.
    Så hellere lade hende få hvalpene. Der er ingen problemer med kvaliteten og de kan få DKK stambog. Det er blot lidt ægerligt da jeg gerne vil bruge hende på udstilling nu. Der går et år efter at hvapene er født, indtil sådan en langhåret gravhund er pæn i pelsen igen og her mener jeg ikke der er hjælp at hente, eler er der nogen der ved noget om det.

• #8   18. dec 2008 At hun er blevet parret udenfor løbetid kan være pga dominans i flokken. I en flok hvor der er flere tæver er det kun den tæve der er fører der må blive parret, så din hund følte sig nok nød til at give en parring for at bevare føretrøjen. smiley Du skal nok ikke regne med at der er hvalpe.

Kommentér på:
Skanning af drægtig tæve

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce