Dum, dummere, mig {{forumTopicSubject}}
Sådan føler jeg mig lige nu.
Bianca blev parret den 29.4, 1.5 og 3.5, og i forgårs opdagede jeg at hun gik og blødte lidt mørkt blod. Samtidig synes jeg at hun var lidt forandret, så jeg blev noget nervøs.
Ringede så til dr. Dyr og aftalen blev at hun skulle skannes og undersøges for om hun havde livmoderbetændelse.
Skanning viste ingen tegn på drægtighed - men dyrlægen erkendte at han aldrig har konstateret en drægtighed så tidligt i forløbet ved en skanning. Men han kunne konstatere at livmoderen var som den skulle være, og at han kunne se at hun var på slutningen af sin brunst. Han mente så at blodet skyldes at hun ikke var helt færdig med perioden.
Han opfordrede mig til at komme igen om 14-16 dage og få en ny skanning.
Men mit store spørgsmål er - er hun drægtig eller ej. Må jeg høre nogle meninger og oplevelser fra I andre.
Jeg føler mig lidt dum, men hvad gør man i sådan en situation - tænk nu hvis hun havde underlivsbetændelse - ville I bare have slået koldt vand i blodet, er jeg for hysterisk. Deraf overskriften.
Skal lige siges at det er første gang jeg skal opdrætte et kuld (hvis hun altså er drægtig).
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 47 Hunde: 12 Emner: 194 Svar: 1.234
Hellere engang for meget end engang for lidt.
Håber hun er drægtig
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Hos min Maggie har nogle få dråber mørkt blod været det allerførste tegn på drægtighed begge gange og denne gang (hvor hun jo har snydt mig og alligevel ikke var drægtig) har der ikke været noget.
Og sådan er der mange tæver som gør.
Så jeg har bare været glad når min tæve har blødt en smule nogle få uger efter parringen.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
jun 2005
Følger: 33 Følgere: 32 Hunde: 6 Emner: 70 Svar: 1.122
Jeg ville slå koldt vand i blodet, men hvis ikke det var fordi jeg kender en del tæver som har blødt i starten af drægtigheden, var jeg også blevet nervøs.
jan 2006
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 81 Svar: 1.465
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
I går talte jeg med en som også havde en tæve der blødte lidt, og hun blev drægtig. Så nu må jeg bare være tålmodig og se tiden an.
Jeg er dog glad for at jeg fik konstateret at hun er rask.
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Og begynder hun at slime om 14- 3 uger efter parring,kan du være ganske rolig. Det betyder som regel bare : Fuld hus.
Fra 28. dagen,kan du få hende cannet,er som ved mennesker,og hun skal ikke bedøves,så det skader ikke de små fostre.
Held og lykke,med hende.
Prinsessen o gjeg rejser til Norge,til parring på søndag.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 4 Emner: 70 Svar: 586
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
jan 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 316
Dum, dummere, mig