{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Udstilling af gammel hund {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg endelig fået adgang til dette forum, så nu vil jeg da benytte lejligheden til at høre, hvad I synes om mit nyeste påfund.

Sagen er den at jeg har fået lyst til at prøve at udstille min
border collie. Så langt så godt, det er der jo masser af
hundeejere der gør. "Problemet" er bare at min kære vuf er 12 år gammel! Er det så helt tosset at melde hende til en udstilling (selvfølgelig i veteranklasse)?

Jeg synes jo selv hun ser godt ud, og hun bevæger sig også fint. Men kan man udstille sådan en gammel hund? Når jeg ser på de gamle resultatlister på border collie klubbens hjemmeside, er der jo (så godt som) ingen veteraner. Er det en dårlig idé at udstille
en gammel hund?

Det er hende her det drejer sig om:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=33699

Hvad siger I? Er jeg helt på gale veje

Venlig hilsen
Christina og Tequila


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling af gammel hund
  • #1   22. sep 2008 Hvis du gerne vil så er det da bare med at komme afsted med hende .. kan ikke se der skulle være noget galt i det .. ;o)

  • #3   22. sep 2008 Er helt enig md dig Eva..

    Og vi glæder os da til at se smukke Jamie i ringen :o)))


  • #4   22. sep 2008 Jamen så tror jeg da jeg vil gå igang med træningen smiley Jeg prøvede lidt med hende da hun var lille, men det er jo mindst 10 år siden :O) Dengang fik hun 1. præmie, så helt ved siden af standarden er hun ikke.

    *DFFD* Egoisten...*: hvordan skal hun stå, for at stå rigtigt? Jeg har kun arbejdet med at stille heste rigtigt op. Er det på samme måde med hunde? (altså "åbent" mod dommeren)


  • #5   22. sep 2008 Det lyder da som en super ide. Hvis hun kan lide det er det bare med at komme igang. Hun skal stå som en firkant set fra siden. Dvs. benene paralelt (så man kun kan se det yderste ben fra siden)
    Så skal hun have lige toplinie og haserne skal stå ret ned i jorden i en 90 graders vinkel. Forbenene skal så langt ind under hende som de kan komme og så skal man passe på ikke at lave hunden til en gyngehest hvilket sker hvis forben kommer for langt frem og bagben for langt tilbage. Så skal du i ringen have god kontakt til hunden og arbejde og støtte hende og ikke stå og glane den anden vej smiley


  • #6   22. sep 2008 Jeg udstiller Stella på 11 år. Hun har altid elsket at komme på udstilling, men har holdt pause da hun dels ikke var i udstillingsform (nu har jeg endelig langt om længe fået hende ned i vægt) og dels havde nogle jævnaldrende konkurrenter som hun ikke kunne vinde over (havde bedre poter - racens særkende).
    Nu er hun alene i hendes aldersgruppe. - i hvert fald 3/4 år endnu for så kommer der 3 hunde som "rykker op" - selvfølgelig kan der komme udenlandske veteraner, men det har jeg ikke oplevet endnu i den tid jeg har udstillet at udlændinge har kommet med deres gamle hunde og så stillet dem i veteranklasse.

    Du skal lige være opmærksom på at efter DKK ændrede regler så er senior klassen forsvundet og veteranklassen er for hunde fra 8 år.
    I bedømmelsen af hundene i racen, syntes jeg at dommeren tager hensyn til hundens alder, men i store ring er det ofte de "unge" der bliver placeret.


  • #7   22. sep 2008 Aussies always: Tak for den fine beskrivelse. Det er så ikke helt som hos hestene. Der skal man kunne se alle fire ben, sådan at det nærmeste bagben er længst tilbage og det nærmeste forben længst fremme. Men vi må da igang med træningen.

  • #8   22. sep 2008 Ja her skal man egentlig kun kunne se 2 ben : )

    Synes også det er en brand god idé!


  • #10   22. sep 2008 ingen problem i at stille gamle hunde, har selv haft en gravhund som rent faktisk blev årets anden bedste veteran af alle i DKK's årskonkurrence da han var 12 år.
    Den bedste historie om udstilling af gamle hunde, var da vi lokkede en af vores venner der har gravhund til at også tage sin 9 og et halvt år gamle sorte Norske Elghund med på udstilling for første gang.
    At vi så lokkede dem til at slæbe den gamle tøs med til verdens udstillingen i Polen var noget helt andet. i vil vel også høre resultatet ? HÆ HÆ HÆ

    Udstillingsdebut i alder 9 et halvt giver følgende resultat. Verdensvinder 2006 og bedst i racen.

    Så bare gå til den!
    PS hunden hedder Alina og resultat findes på DKK's hundeweb og på showdogs


Kommentér på:
Udstilling af gammel hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce