27. jan 2007 Følger: 32 Følgere: 34 Hunde: 15 Emner: 112 Svar: 782
hjælp det klør {{forumTopicSubject}}
vi er kommet i den forbisteret pine med lopper vi er næsten lige flyttet og huset vi nu bor i var bombet med lopper vi kæmper en brag kamp med og udryde dem der er heller ikke så mange tilbage MEN DE ER HER desvære stadig bar ikke så mange vi har sprøjtet husen med bio eller som nogle også kalder det 810 hunden er blever opsumeret men frontlign vet combo samt fået en lille tur men frontlign i sprey form men de hopper sku stadig på hundene og bider dem og abby og fnis kan bare ikke tåle deres bid de klør og bider sig til blobs og tør ikke og sprøjte dem mere eller give dem flere pipetter vi sprøjter dagligt der hvor de sover og hele huset skal til og have en tur mere men indtil jeg har fået kål på dem hvad kan jeg smøre dem med eller noget så det ikke klør så meget jeg vasker dem hvor det er værst med medsingst jod sæbe smør sårene med klorhexedin salve samt tøre huden over med klorhexedin væske hvor jeg kan se de her bidt dem men syndes ikke rigtig det hjælper nok det tager toppen men syndes sku det er søndt for dem abby hun har bidt sår i armhulerne på sig selv så HJÆLP mine små stakler af med den kløen til jeg her fået buk på de helves plage ånde er der nogle der har et godt råd til mig mod kløe
sanne
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 34 Hunde: 15 Emner: 112 Svar: 782
men min spørsmål er stadig hvad kan jeg gøre for og minske den kløe hunden har jeg skal nok få buk på loppetne med tiden prøver mig bare frem med de prudugtet der findes støder nok på et middel der virker på et tidspunkt
feb 2007
Følger: 65 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 863
Jeg bruger Bayer og jeg suplerer(staves)op med hvidløgsolie i deres mad (tørkost).
Mine hunde har altid været plaget af tæger og lopper men ikke i år,tror det er fordi jeg også bruger hvidløgsolie.
Olien kan du selv lave :1 l rapsolie og 1 hel hvidløg hakkes fint og puttes i olien,du kan evt også smøre olien på hunderne der hvor de er angrebet af loppebid,huden er som regel tør i de angrebende område.
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 51
jan 2007
sanne
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 51
jan 2007
for fanger nogle få om dagen på hundene
hvad er det for salve du mener ??
pt bruger jeg klorhexedin salve og pat salve
sanne
jan 2007
det siger min mand også det er for han kan heller ikke tåle dem
og de er ligefrem tiltrukket af ham de skal nok finde frem til ham lige meget hvor vi er
hvad hedder det salve /pille du får til dine?? små stakler
her dine også bidt/kløet sår på sig selv??
men det ender nok også med at jeg må en smudt forbi dyrlægen hvis jeg ikke snart finder noget der kan hjælpe dem af med den kløge
sanne
hjælp det klør
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside