{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

Burde jeg blande mig udenom?? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg for 2. gang skrevet til DKK og gjort dem opmærksom på nogle forhold som jeg ikke mener bør finde sted, og igen sidder jeg tilbage med en følelse af dels at have gjort det rigtige, men dels også at man blander sig/sladrer.

1. gang jeg gjorde det var en opdrætter som havde hvalpe til salg (et hovsakuld) efter en tæve med D-hofter som "ups" var blevet parret med sin søn. Det synes jeg altså at DKK burde vide og reagere på (enden på det blev at der blev givet dispensation til stamtavle, men med avlsforbud på hvalpene, så det synes jeg egentligt er OK, så man i det mindste er sikker på at sådanne hvalpe ikke kommer i avl).

Denne gang er det en opdrætter som ganske bevidst stambogsfører nogle kuld og undlader at stambogsføre andre kuld og så fremhæver at køberne jo kan spare flere tusind kroner på disse hvalpe i forhold til hvis de havde haft stambog. Det synes jeg simpelthen ikke er acceptabelt for en DKK-opdrætter (at opdrætteren her også har lavet andre ting som går imod hvad jeg opfatter som god etik og moral er så en anden sag).

Men er jeg for emsig når jeg gør DKK opmærksom på disse ting og bør man bare passe sit eget lille andehul og lade være med at "sladre" om andre??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Burde jeg blande mig udenom??
  • #2   16. jun 2008 Syntes det lyder rigtig hvad du gør og syntes det er godt der er nogle der giver DKK besked for de kan jo ikke holde øje med det hele og når de ikke er ligeglade ja så kommer der jo noget ud af det.

• #4   16. jun 2008 Synes bestemt man skal gøre DKK opmærksom på sådan noget, men man kan vel ikke gøre det anonymt ?

• #5   16. jun 2008 Marianne: Jeg ved ikke om man kan gøre det anonymt, men det vil jeg nu heller ikke. Jeg står fuldt ud ved mine holdninger og skriver jo også kun til DKK om ting som de selv kan checke på internettet.

Men jeg er også kommet frem til den konklusion at jeg også fremover vil gøre DKK opmærksom på når der foregår nogle ting som absolut ikke burde forekomme, og så må DKK jo tage den derfra.

• #6   16. jun 2008 Jeg synes det er rigtig godt, at du har gjort dem opmærksomme på hændelsen/hændelserne.

Men som Marianne skriver: Kan det ikke gøres anonymt!?

• #7   16. jun 2008 - Og du har åbenbart svaret.

Men jo, jeg synes stadigvæk, at det er godt.

• #8   16. jun 2008 Jeg har også set en annonce hvor der bliver skrevet at hunden er godkendt til avl i både DKK og en anden stambogdførende klub.
    Har lyst til at melde det til DKK, men skal jeg gøre det?

• #9   16. jun 2008 Juelsgaard.... Jeg vil ikke risikere at brænde rumpen, ved at stikke nogen, så holder jeg hellere min mund. Det ligger ellers ikke til mig at " holde mund", men vi er fortrinsvis nye i udstillingsverden og jeg er ikke interesseret i at " blive frosset ud".. Så jeg vælger bare at komme med min mening og sørge for at min sti er ren, så må de andre selv om deres " lort"

• #10   16. jun 2008 Marianne: Det er jo også lidt den tanke jeg selv har haft. At man risikerer at andre synes man "sladrer".

Men jeg synes bare ikke at "så må de andre selv om deres lort", for det skader jo avlen, det skader DKK og i mange tilfælde går "andres lort" jo ud over uvidende hvalpekøbere.

Det er derfor jeg alligevel ikke synes jeg bare kan holde min kæft og være tilfreds med at jeg ikke laver den slags.

• #11   16. jun 2008 hvis jeg bliver opmærksom på tilstande eller direkte snyd der strider mod DKKs regler så vil jeg nok først gå til personen og derefter DKK...

• #12   16. jun 2008 Ja stakkels hvalpekøbere :o( Desværre er der nogle der har " venner" hos DKK, så længe denne " korruption" får lov til at foregå, kommer man ikke særligt langt alligevel..

• #13   16. jun 2008 Juelsgaard - jeg syntes du gør det rigtige

• #14   16. jun 2008 hvad angår avlen, er min race ikke særlig stor.. Alle kender alle linier, så man ved hvilke linier man skal undgå. Min race er meget mere syg ude i Europa end i DK...

• #15   16. jun 2008 maj-Britt L - Det kommer lidt an på hvilken anden klub der er tale om. Jeg mener hvis det nu er en specialklub der refereres til så er det jo ok. Men ellers ikke. Min race er jo i og for sig avlsgodkendt efter DKKs regler. Dog skal man hvis man ønsker at komme på vores specialklubs hvalpeliste have en yderligere præmiering.

• #16   16. jun 2008 tja - jeg gør det også.. og det jævnligt.. vi har desværre nogle der avler både i DKK og DRU - dog med forskellige racer... enddog laver blandingshvalpe.. og ja.. dem har jeg da også meldt et par gang, med fratagelse af kennelmærket til følge.. og det står jeg da gerne ved.

• #17   16. jun 2008 sussan B det ville heller ikke ødelægge min nattesøvn at afsløre folkk der modarbejder DKK ved at avle i DRU eller lign.. al den energi man burde lægge i sit avlsarbejde med undersøgelse af linier og tjekke sundhed m.m. går joi tabt, hvis alle bare lige parrer ved siden af og registrerer det til anden side end DKK

• #18   16. jun 2008 Det er ikke en special klub under DKK. Tværtimod, så modarbejder den DKK

• #19   17. jun 2008 Det er helt klart imod DKK´s regler at lave hvalpe uden stamtavle, når man er opdrætter ved dem. Så næste gang du ser hvalpe til salg, og er sikker på, at der ikke er en anden grund til at de ikke har stamtavle(f.eks afvist dispensation), så ring til DKK, jeg er ret sikker på, at de vil tage affære.

• #20   17. jun 2008 maj-Britt L - Ja, så er det bare at melde dem!

• #21   17. jun 2008 Juelsgaard*

jeg synes du gør det helt rigtige...og jeg ville gøre det samme uden at tøve..............hvis én ting accepteres escalerer det pludselig, og holder man af "sin" race så vil man dens bedste og saboterer den ikke via stamtavlefusk,"hovsa"avl og diverse andre kreative ideer............så må "de andre" have nok så meget ondt i anus over at man i deres øjne er en emsig sladrehank........du vil i den sidste ende ikke stå som taberen, men det vil racen....................og hvem ønsker det?

• #22   17. jun 2008 Jeg ville også - uden at blinke - "sladre" til DKK. Hvis man ikke gør opmærksom på de der "tvivlsomme" opdrættere, så skader det jo racen voldsomt, og går det så flere år inden det bliver opdaget, ja så kan det være svært at rette op på.

Du har gjort det rigtige - og sejt at du står frem og fortæller det :o)

• #24   17. jun 2008 Synes helt klart at du har gjort det rigtige.

• #25   17. jun 2008 Jeg synes ikke du er emsig hvis du fortæller DKK om det. Det er jo direkte i strid med DKK's regler og det skal bare ikke accepteres.

Det er jo noget der rammer alle opdrættere inddirekte, for hvalpekøbere får jo den opfattelse at DKK ikke er en døjt bedre end alle de sjove skod-klubber med hjemmelavede stamtavler.

Så - min mening er at du bør fortælle DKK om det straks så de kan få sat en stopper for det.

• #26   17. jun 2008 Ups - og det har du gjort, så du kan efter min mening sove roligt og være stolt af dig selv. Det er ikke dig, der har gjort noget forkert i denne sag.

• #27   18. jun 2008 Naturligvis skal du sige det, hvis du ved med sikkerhed at det foregår som du beskriver.

• #28   18. jun 2008 Jeg synes hellere ikke at du skal være ked af at "sladre". Folk kan for pokker bare holde sig til reglerne hvis de vil være med, så det kan jeg slet slet ikke se skulle være dit problem.
    Jeg har også haft meldt et par stykker - desværre har det været så små fisk (uden kennelmærke) at jeg ikke tror at der er kommet det store ud af det. Men det får ikke mig til at stoppe

Kommentér på:
Burde jeg blande mig udenom??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce