{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Led problemer hos Rottweiler?! {{forumTopicSubject}}

Jeg måtte lige forhøre mig om der var andre som havde nogle former for led problemer på jeres/din Rottweiler?!

Nikki min elskede hund har desværre svage led i knæ´ne og så højst tænkeligt et par operationer igennem :o(

Det højre knæled er delvist revet over.
Så vi skal holde hende i ro i 4uger hvor hun få noget smertestillende også har jeg skiftet foder (mobility special) plus hun får fiskeolie så vi mindsker dannelsen af brusk. Men prøv lige og spørg mig om det er svært at holde en 10mdr gammel hvalp/ung hund i ro???! Men vi har da en chance for at det kan vokse sammen af sig selv igen, hvis hun ellers kan holdes i ro.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Led problemer hos Rottweiler?!
  • #1   19. jan 2008 Maria.. du kan kigge i min profil.. Så vil du se at jeg kender til de forpulede ledproblemer hos racen..

Udover de 2 hanner,har jeg været turen igennem med en tæve

Jeg ved det er svært at holde dem i ro og tænk på din hund hele vejen.. God bedring

• #2   19. jan 2008 Maria p. ja, der er desværre en kedelig tendens hos rottweilerne, især med svage ledbånd, herunder korsbåndet. Kender mange tilfælde, hvor korsbåndet er røget, men som reglerne er idag for opdræt siges det, at det ikke er arveligt med korsbåndsskader. Meeeen efterhånden som der dukker flere og flere tilfælde op, mener jeg at der må være arvelighed med i spillet. Synes at man ved "højere instanser" burde lave nogle undersøgelser, for at se om der er en gylden tråd mellem tilfældene, så man kan se hvor grelt det reelt er. Det kunne gøres således, at så snart en dyrlæge konstatere et sprunget korsbånd eller lignende, så skal det meldes f.eks til landbo højskole. Uanset om det bliver opereret eller ej.

Det er så bare min mening.

Kommentér på:
Led problemer hos Rottweiler?!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce