Dårlig oplevelse hos dyrlæge. {{forumTopicSubject}}
I går var jeg hos dyrlægen med min lille Siku så han kunne få sin 2. vaccination og blive checket efter igen for evt. problemer.
Jeg kommer ind 9.20 som aftalt og personalet ved skraken er meget venlige, så langt så godt.
Efter et par minutter kommer vi så ind til dyrlægen som virker lidt speciel, han gjorde mig bare utilpas.
Han checker Sikus led, testikler tænder osv, mens vi snakker frem og tilbage, men da jeg spøger ind til foder og hans mening begynder det at blive et underligt besøg.
Fortæller ham at jeg fodre med Taste of the Wild for at undgå korn, har nemlig læst mig frem til at det skulle fungere bedst for netop Sikus race.
Men det skyder han hurtigt ned som et dårligt valg, og fortæller om en "Professor" som han selvfølgelig ikke kan huske navnet på som skulle have undersøgt at hundefoder med korn absolut var det bedste.
Jeg lyttede interesseret med, for dyrlægen må jo vide bedst, men her efter ændre besøget sig til en regulær salgs tale fra hans side. Og det ifølge ham "Bedste" hundemad med korn er tilfældigvis det de fører ude foran ved skranken.
Så ok han prøver at sælge mig noget foder som jeg ud fra alt jeg har læst og undersøgt ikke blot er værre for min hund, men også dyrere.
Og jeg har stadig svært ved at tro på hvad han fortalte mig.
Men historien ender ikke her, dyrlægen insisterede på at klippe Sikus klør selvom jeg fortalte ham at vi havde gjort det ugen forinden, hvortil han sagde "De er godt nok heller ikke lange" hvorefter han gik igang med a kilppe alligevel.
Herefter slutter konsultationen så, jeg betaler min regning og kører hjem med Siku i skødet (ved godt det ikke er optimalt, men han var lidt bange)
Da vi kommer hjem opdager jeg så at der er blod ud over min skjorte, hvilket viser sig at komme fra Sikus klør, yep mange af dem bløder.
Får ham skyllet med lidt koldt vand for at få blodet af hans poter, og det så ud til at blødningen var stoppet, og her til morgen er der ingen problemer med ham.
Så i det store hele er der nok ikke sket nogen skade, men det var dog en gennemført dårlig oplevelse at være med Siku til dyrlæge.
Hvad synes i om hans salgsforsøg, og korn i hundemad kontra kornfrit? (Ved det varierer meget fra hund til hund)
Hvad synes i om hans krav om klipning af klør på trods af at de ikke behøvede det?
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
Dyrlæger forsøger ofte at sælge deres eget foder, selvom det ofte er fyldt med korn. Det er ikke noget nyt.
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 42
Holder mig til selv at klippe klør i fremtiden, gjorde det trods alt bedre en dyrlægen.
Og med hensyn til forder, hvad giver du dine Huskys Malene?
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
Og jeg ville have sagt: "Du skal IKKE klippe kløer på min hund"!!
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Jeg tror, jeg ville kigge mig om efter en anden dyrlæge, hvis jeg var dig..
feb 2009
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 281 Svar: 2.342
jul 2012
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
Håber din hund ikke er blevet bange for at få klippet klør.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
Ang klippning af kløer så mener jeg han har skulle vise sig og fixe alt det som du "dumme" hvalpe ejer ikke ved, han burde have sagt at du kunne komme igen når de blev for lange og så kunne han vise dig hvordan man klipper dem, grattis.
Dårlig og unødig oplevelse for både dig og din vaps, skift dyrlæge.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Men det er klart, at der er måder at gøre det på, og det er vigtigt at kunden føler sig oplyst og ikke trampet på.
Med hensyn til kløerne - der må du være mere tydelig - ønsker du ikke han skal klippe kløerne, så skal det meldes tydeligt ud.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.851
jun 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 160 Svar: 2.149
Hun er også umulig at barfe.. Det er for "friskt" til damen.. Hun spiser det IKKE..
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
jan 2012
Det er er sørgeligt er at nogle dyrlæger taler dårligt om alt andet foder og bringer udtalelser fra diverse proffesorer m.m
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.106 Svar: 39.856
Men med Kaido og hendes kløe har jeg en fornemmelse af at hun har kornintolerence og skal ahve mindre protein og det opfylder Wolfsblut, så derfor får hun det
aug 2011
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 133
lade dem vide at det bare ikke er i orden...
bagefter ville jeg skifte dyrlæge
mht foderet ville jeg aldrig tale o den slags med dyrlægen medmindre min hunds foderstand virkede håbløs
jul 2012
Og det blev taste of the wild fordi dem vi købte Siku af anbefalede det som det bedste tør foder de havde prøvet.
Så hul i prisen, korn eller ikke korn, bare min hund har det godt og det var jo information om netop hvad der er bedst for min hund jeg søgte hos dyrlægen ved at spørge om foder, men blev skuffet da det blev tydeligt at hans eneste interesse med hensyn til foder spørgsmålet var at jeg skulle købe det han solgte.
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 23 Svar: 154
jan 2012
Dårlig oplevelse hos dyrlæge.