{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Dårlig oplevelse hos dyrlægen. {{forumTopicSubject}}

Albert skulle dyrlæge tjekkes igår.

Da vi sidder og venter kommer der en ung pige ind med en amstaff, som jun på ingen måde havde kontrol over. Hun kunne hverken holde den, få den til at lystre, eller noget andet.

Da hun går hen for at vente ved os andre, begynder hendes hund at løbe hen mod Albert og gø fuldstændig hysterisk lige ind i hovedet på ham. Albert kryber ind under stolen hvor han sidder og ryster, mens han senere tisser på gulvet.

Da jeg siger til hende om hun ikke godt gider, at styre hendes hund, fordi Albert er ved at dø af skræk, siger hun bare, at det kan hun alligevel ikke, så hun gider ikke bruge kræfter på det.

Jeg får fat i min skræmte Albert og flytter mig langt væk.

Hvorfor har sådanne mennesker hund?! Jeg fatter det simpelthen ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig oplevelse hos dyrlægen.
  • #1   26. feb 2008 Jeg fatter det hellere ikke, men det er jo nok kun for at signalere ud til folk at "pas på jeg har en farlig hund". Men desværre kommer det til at gå ud over dem... og så de gode hundeejere som har muskelhunde, for det ender jo med at folk skærer alle over en kam og at alle muskelhunde bliver hadet.

• #2   26. feb 2008 Måske hendes hund ikke var til at styre fordi den skulle til dyrlægen?
    Glæd du dig over, at du tilsyneladende har kontrol over din hund, og lad være med at spilde din energi på ting du alligevel ikke kan ændre!

/ Trine

• #3   26. feb 2008 Åhh lille Albert synd han skulle blive så bange:o(

• #6   26. feb 2008 Hun er en af de hundeejer, som er med til at give Amstraff et dårlig rygte, og hvad f...... vil sådan en med en hund hun ikke kan styrer....bliver så rasende. Og kan kun give i andre ret i det i skriver.

• #8   26. feb 2008 Hun burde nok have en lille, uskyldig hund i stedet. Det der kan jo ende helt galt.

• #9   26. feb 2008 slap dog lige af en kende.... var nogle af jer til stede hos dyrlægen? .... Nej vel.... måske var oplevelsen ikke så slem som den er oplevet, hvis ens hund bliver bange er man nok tilbøjelig til at huske situationen lidt anderledes end den var.

Skal ikke forsvare, at folk ikke har styr på deres hund, men da jeg selv har en overstadig lille dreng på 41 kg - 9 mdr gammel, som synes han skal hilse på alt, og alle - ved jeg om nogen, at folk kan tolke situationen anderledes, end den rent faktisk er.

nu er min bare hvid og ser knap så farlig ud en amstaff har alle odds imod sig!

/ Trine

• #10   26. feb 2008 min tidliger dyrlæge, oplevede ofte at der kom en ung pige ind med en amstaff, som hun slet ikke havde kontrol over. Nå hunden så skulle undersøges og ejeren skulle holde hovede, så nægtede ejeren, for de trude de ikke. Dyrlægen spurgte så, hvem pokker de så havde tænkt sig skulle turde at komme i nærheden af deres hund, hvis de ikke selv turde

• #11   26. feb 2008 Polski: Jeg overdriver bestemt ikke situationen, og jeg har altså også en del forstand på hundes adfær selv. Jeg ved i hvert fald godt hvornår jeg overdriver eller ej, og denne hund var ikke legesyg eller bare ville hilse.

Jeg leder selv efter en amstaff hvalp, så det ville bestemt ikke være en værre oplevelse hvis det så havde været en golden retriver eller anden "familiehund". Så nej, jeg synes ikke situationen var slem fordi det var en amstaff, men fordi den virkelig var uopdragen og ejeren var fuldstændig ligeglad.

• #12   26. feb 2008 Det skal jeg ikke kunne sige om du gør eller ej - jeg var ikke tilstede, og taler blot i generelle venidnger om den menneskelige natur, og vores evne til, at reagere samt huske, hvis vi har fået os en forskrækkelse - det er muligt du er anderledes indrettet end andre mennesker det skal jeg heller ikke kunne sige spor om.

Men igen mit indlæg var ikke ment som at jeg skulle forsvare denne hundeejer, men synes bare det ville være mere nærliggende, at bede denne hundeejer om at vente udenfor hvis der var så dårligt styr på hunden.

Og så er jeg måske bare lidt træt i mit ansigt efterhånden ved at læse om hvilken uovertruffen hundeejer man selv er - ved at sætte andre i "dårligt" lys.

Men sådan er vi heldigvis så forskellige! Din hund led heldigvis ikke overlast - går jeg ud fra!

/ Trine

Kommentér på:
Dårlig oplevelse hos dyrlægen.

Annonce