Dårlig oplevelse hos dyrlægen. {{forumTopicSubject}}
Albert skulle dyrlæge tjekkes igår.
Da vi sidder og venter kommer der en ung pige ind med en amstaff, som jun på ingen måde havde kontrol over. Hun kunne hverken holde den, få den til at lystre, eller noget andet.
Da hun går hen for at vente ved os andre, begynder hendes hund at løbe hen mod Albert og gø fuldstændig hysterisk lige ind i hovedet på ham. Albert kryber ind under stolen hvor han sidder og ryster, mens han senere tisser på gulvet.
Da jeg siger til hende om hun ikke godt gider, at styre hendes hund, fordi Albert er ved at dø af skræk, siger hun bare, at det kan hun alligevel ikke, så hun gider ikke bruge kræfter på det.
Jeg får fat i min skræmte Albert og flytter mig langt væk.
Hvorfor har sådanne mennesker hund?! Jeg fatter det simpelthen ikke.
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Glæd du dig over, at du tilsyneladende har kontrol over din hund, og lad være med at spilde din energi på ting du alligevel ikke kan ændre!
/ Trine
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.272
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 209
jan 2006
Skal ikke forsvare, at folk ikke har styr på deres hund, men da jeg selv har en overstadig lille dreng på 41 kg - 9 mdr gammel, som synes han skal hilse på alt, og alle - ved jeg om nogen, at folk kan tolke situationen anderledes, end den rent faktisk er.
nu er min bare hvid og ser knap så farlig ud en amstaff har alle odds imod sig!
/ Trine
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
dec 2006
Følger: 31 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 134
Jeg leder selv efter en amstaff hvalp, så det ville bestemt ikke være en værre oplevelse hvis det så havde været en golden retriver eller anden "familiehund". Så nej, jeg synes ikke situationen var slem fordi det var en amstaff, men fordi den virkelig var uopdragen og ejeren var fuldstændig ligeglad.
jan 2006
Men igen mit indlæg var ikke ment som at jeg skulle forsvare denne hundeejer, men synes bare det ville være mere nærliggende, at bede denne hundeejer om at vente udenfor hvis der var så dårligt styr på hunden.
Og så er jeg måske bare lidt træt i mit ansigt efterhånden ved at læse om hvilken uovertruffen hundeejer man selv er - ved at sætte andre i "dårligt" lys.
Men sådan er vi heldigvis så forskellige! Din hund led heldigvis ikke overlast - går jeg ud fra!
/ Trine
Dårlig oplevelse hos dyrlægen.