{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Gibson er 4 måneder gammel.
Vi mødes mellem 6 til 8 hunde hver dag og leger. Er en times leg for meget når han ikke er ældre. Vi går jo lidt rundt imens men ikke ret langt.
Tænker selvfølgelig på hofter og albuer.

Gibson har en dru stamtavle og den kan flyttes over i dkk, men ved ikke hvad forskellen er og hvad grunden skulle være til at flytte??

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et par spørgsmål
  • #1   17. jan 2008 ville ikke sige det var FOR meget men det bliver han nok ikke ved med at orke...G....
    ej vores er også sociale med andre hunde dog ikke hver dag.

leger de vildt for så kan det self. godt lave skade på hofter og led, men så længe du er der og holder øje burde det jo ikke gå helt galt c",)

• #2   18. jan 2008 Hvor store er de andre hunde?

DKK er anerkendt af FCI som er den internationale kennel klub og FCI anerkender kun en kennelklub pr land som representant for samme. Har du ikke en DKK stamtavle kan du ikke udstille i DKK regi ej heller i Bullmastiff Klub regi, det vil heller ikke være muligt at bruge ham til avl med en DKK tæve, hvalpene vil ikke få DKK stamtavle.

Jeg tror du får svært ved at få en DKKstamtavle, idet DKK har afvist at give opdrætteren dispensation fra avlsrestriktionerne i DKK og den "straf" giver ingen mening, hvis man kan få hunden anerkendt efterfølgende, iøvrigt tror jeg specialklubben bliver spurgt om deres mening og det vil være nødvendigt at rykke deres holdning.

Hvis du er interesseret i at få en DKK stamtavle på Gibson vil jeg anbefale dig at sende spørgsmålet videre til DBKs bestyrelse og DKKs bestyrelse.

• #3   18. jan 2008 jeg vil sige at det kommer and på hvor store de andre hunde er, hvis de er samme størrelse så er det ok, når han viser tegn på at han er træt, så skal du stoppe, men er de større end ham så skal du holde øje, med at det ikke bliver for voldsomt, det med at de hopper op og rammer sammen med brystkassen, det er ikke godt.
    jeg tror ikke jeg ville lade mine hvalpe en times leg uden pause.

Du skal prøve at kontakte DKK og DBK ang, stamtavlen, men dine oddes er dårlige, da han blev afvist først.

Vi høre gerne om du har heldet med dig.

• #4   18. jan 2008 P.S: Jeg vil foreslå at du melder dig ind i Dansk Bullmastiff Klub hvis du er interesseret i at få en DKK stambog, det er alt andet nemmere at ændre tingene indefra.

• #5   22. jan 2008 Har fundet dette, ved ikke om der er hold i det.
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/707/845

• #6   23. jan 2008 Det må jeg sige det ser ud til at være let nok **SS** da du talte med dem forklarede du så at opdrætteren havde ansøgt om dispensation? jeg har svært ved at forstå, hvorfor man ikke bare gav dispensationen fra starten af?

• #7   25. jan 2008 Ja, det SER let ud:-( Gider ikke til at bøvle med alt deres papir rod lige nu, så opgiver at få ham flyttet, men tak for de gode råd.

Han er 17 uger gammel og vejer 26-27 kg)gammel skala vægt)
    Er han for tung??

Kommentér på:
Et par spørgsmål

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce