Kun deltagelse i seniorklasse {{forumTopicSubject}}
Har lige et par aftenspørgsmål :o)
1: Jeg opdagede lige i dag, at der jo er noget, der hedder seniorklassen også indenfor agility. Jeg regner først med, at Mille kan være klar til at starte rigtige stævner næste år, hvor hun jo er 7 år. Skal hun så deltage i senior eller må hun godt deltage i de andre? Man kan hverken se eller mærke på hende, at hun er i den aldersklasse, så jeg vil jo nok mene, at hun kan deltage på "normalt" plan :o)
Nogle, der kan komme med lidt råd og vejledning i denne situation? :o)
2: Når nu, at det ikke er tilladt at have halsbånd på hunden under AG-konkurrence, bruger I så nogle halsbånd, der er nemme at tage af og på over hovedet på hunden? Og evt. hvilke? Kom gerne med nogle link e.l. :o)
3: Er der nogle herfra, der skal deltage i agilitykonkurrencerne i Støvring her næste weekend 26. og/eller 27.? Jeg kommer op og kigger om lørdagen, så jeg kan se, hvordan sådanne slags konkurrencer foregår :o)
Vil I mene, at det er en god idé at tage Mille med, så hun kan vænne sig lidt til den form for konkurrencerne, eller er det bedste egentlig at lade hende blive hjemme? Hvad ville i gøre i min situation? :o)
Mange hilsner fra spørge-Rikke ;o)
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Ang. halsbånd så bruger jeg et snoet bånd , med en lykke som halsbånd. Det ligner en udstillingsline, bare i tyk snoet bomuld.
Tag du bare hunden med ud og kigge på en konkurrence. Så den vænner sig til al den hurlum hej der er.
jul 2005
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 1.010
Jeg synes som Nicola, at det ville være en god ide at tage hende med, så hun kan fornemme stemningen og kigge på hele "cirkusset" af telte:o)
Af halsbånd bruger jeg nogle, der er nemme at tage over hovedet. Halsbånd med "klikspænde" åbning er også gode.
jun 2004
Helle: Vi vil lige holde øje med dig så :o)
Klikhalsbåndet, som du nævner har vi et af.
Jeg har tænkt på de der læderhalsbånd, som fungerer lidt som et kvælerhalsbånd. I må også meget gerne komme med link til nogle med billede, af dem i omtaler, i bruger *S*
Doggymom: Okay :o) Jeg kan jo lige se på, hvordan det går med hende. Umiddelbart virker hun glad for at springe igennem hjulet og hun springer også højt :o)
jun 2004
jun 2004
jul 2005
F.eks. http://www.hnb.dk/default.asp?thePage=start
Bruger selv et halsbånd, der ligner det her:
(link fjernet)
jul 2005
De liner med stop, jeg har set, har stoppet bare været en eller anden lille dims, som ikke har været meget bevendt.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 114 Svar: 1.127
For hvert stævne skal man dog deltage i enten eller..... -Man kan altså ikke starte et par seniorklasser og et par ordinære klasser til samme stævner
Jeg ville vælge at starte i de ordinære klasser, da du derved skal stille op i klasse 1, som er den letteste klasse. Hvis man starter senior, så skal man automatisk løbe klasse 2 baner.
Det er dog billigere at starte sin hund i seniorklasser end i de ordinære.
jun 2004
Også tak til jer andre for respons :o)
Kun deltagelse i seniorklasse
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside