{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Kun deltagelse i seniorklasse {{forumTopicSubject}}

Har lige et par aftenspørgsmål :o)

1: Jeg opdagede lige i dag, at der jo er noget, der hedder seniorklassen også indenfor agility. Jeg regner først med, at Mille kan være klar til at starte rigtige stævner næste år, hvor hun jo er 7 år. Skal hun så deltage i senior eller må hun godt deltage i de andre? Man kan hverken se eller mærke på hende, at hun er i den aldersklasse, så jeg vil jo nok mene, at hun kan deltage på "normalt" plan :o)

Nogle, der kan komme med lidt råd og vejledning i denne situation? :o)

2: Når nu, at det ikke er tilladt at have halsbånd på hunden under AG-konkurrence, bruger I så nogle halsbånd, der er nemme at tage af og på over hovedet på hunden? Og evt. hvilke? Kom gerne med nogle link e.l. :o)

3: Er der nogle herfra, der skal deltage i agilitykonkurrencerne i Støvring her næste weekend 26. og/eller 27.? Jeg kommer op og kigger om lørdagen, så jeg kan se, hvordan sådanne slags konkurrencer foregår :o)

Vil I mene, at det er en god idé at tage Mille med, så hun kan vænne sig lidt til den form for konkurrencerne, eller er det bedste egentlig at lade hende blive hjemme? Hvad ville i gøre i min situation? :o)

Mange hilsner fra spørge-Rikke ;o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kun deltagelse i seniorklasse
  • #1   20. maj 2007 Kigger lige tilbage i morgen :o)

• #2   20. maj 2007 Du må selvom du vil starte i seniorklassen. Den er lavet for at hundene kan holde til at løbe længere. Ellers kan de blive slidt op hurtigt. Men da du jo starter sent kan du vente lidt med at løbe senior. Springene er lavere og hjulet udgår.
    Ang. halsbånd så bruger jeg et snoet bånd , med en lykke som halsbånd. Det ligner en udstillingsline, bare i tyk snoet bomuld.
    Tag du bare hunden med ud og kigge på en konkurrence. Så den vænner sig til al den hurlum hej der er.

• #3   20. maj 2007 Ja, jeg stiller op i Støvring. Det er jo vores hjemmebane:o)

Jeg synes som Nicola, at det ville være en god ide at tage hende med, så hun kan fornemme stemningen og kigge på hele "cirkusset" af telte:o)

Af halsbånd bruger jeg nogle, der er nemme at tage over hovedet. Halsbånd med "klikspænde" åbning er også gode.

• #4   21. maj 2007 Mange tak for jeres svar. Jeg overvejer lige, om det så ikke er en god idé at slæbe hende med *S* Hvis vejret er godt, kan hun jo lige så godt ;o)

Helle: Vi vil lige holde øje med dig så :o)

Klikhalsbåndet, som du nævner har vi et af.

Jeg har tænkt på de der læderhalsbånd, som fungerer lidt som et kvælerhalsbånd. I må også meget gerne komme med link til nogle med billede, af dem i omtaler, i bruger *S*

Doggymom: Okay :o) Jeg kan jo lige se på, hvordan det går med hende. Umiddelbart virker hun glad for at springe igennem hjulet og hun springer også højt :o)

• #5   21. maj 2007 (link fjernet) Jeg tænker lidt på sådan et halsbånd. Nogle af jer, der har erfaring med den slags? :o)

• #6   21. maj 2007 Nicola: Okay. Tak for linket :o) Den ser jo smart ud *S*

• #7   21. maj 2007 Jeg bryder mig personligt ikke om halsbånd med fuldt kvæl, som de liner Nicola linker til. Så ville jeg anvende et med semi-kvæl.

F.eks. http://www.hnb.dk/default.asp?thePage=start

Bruger selv et halsbånd, der ligner det her:

(link fjernet)

• #8   22. maj 2007 Nicola: Det er jo en fin løsning, når dine hunde ikke trækker. Aya trækker voldsomt for at komme ind på banen;o) Så i løbet af kort tid, er linen strammet helt ind i halsen på hende.

De liner med stop, jeg har set, har stoppet bare været en eller anden lille dims, som ikke har været meget bevendt.

• #9   22. maj 2007 Man bestemmer selv om man vil starte ordinære klasser eller seniorklasser, når ens hund er fyldt 7 år.

For hvert stævne skal man dog deltage i enten eller..... -Man kan altså ikke starte et par seniorklasser og et par ordinære klasser til samme stævner

Jeg ville vælge at starte i de ordinære klasser, da du derved skal stille op i klasse 1, som er den letteste klasse. Hvis man starter senior, så skal man automatisk løbe klasse 2 baner.

Det er dog billigere at starte sin hund i seniorklasser end i de ordinære.

• #10   25. maj 2007 Berit: Okay. Tak for det :o) Så er jeg lidt mere med på, hvad det handler om. Jeg tror, at jeg vil starte ordinære klasser næste år, da jeg føler det som om, Mille sagtens kan klare det, men det er jo også altid noget, jeg kan snakke frem og tilbage med træneren om.

Også tak til jer andre for respons :o)

Kommentér på:
Kun deltagelse i seniorklasse

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce