ikke at må hænge kenneler ud... {{forumTopicSubject}}
er det nu også så godt eller skidt?
Nu er det ikke bare her på HG, men en gældende regl for alle steder og selvfølgelig kan man også diskutere om det er fair, at hænge folk ud, hvis de ikke selv er medlem og kan forsvare sig selv.
Man kan også IGEN begynde at snakke om, at der en vurdering af kenneler måske ikke vil være særligt objektiv, da det kan indgå personfnidderfnadder og der altid er;" 2 sider af samme sag ".
MEN på den anden side, kunne det jo også være interessant at kunne spørge folk om både de gode og dårlige erfaringer med kenneler, bestemte linjer ect. hvor det næsten ikke vil kunne undgåes at der nævnes navne...
Problemet er at alt skal være upartetisk, (staveplade - tak!) og den person der står opført får DKK som race-ordfører man kan ringe til, vil præcis være det samme.
Derfor skal man så virkelig tage til 30 udstillinger og begynde at snakke godt med folk før de tør åbne munden, og give deres svar på hvad de uheldige linjer er og hvor de evt. kommer fra, i den pågældende race ?
Hvor får man den stump information henne ellers?
For det vil være træls at finde 'drømmehunden' og bagefter finde ud af dens stamtavle er fuldstændig skævt sammensat og indeholder punkter, som folk forsøger at avle ud af deres stamtavle.
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 728
dec 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 82 Svar: 6.144
dec 2006
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 78
Men jeg er nysgerrig efter at vide, hvor man får et grundigt indblik i racen henne?
Hvem spørger man til råds?
Og hvad gjore folk selv da de skulle ud efter hund?
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
dec 2006
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Men det er klart at er munden på alle i hundeverdenen lukket med syv segl om deres meninger - hvor skal man så for informationerne fra... Det ville være lettere hvis folk bare sagde hvad de mente - om man så er enige, ja det kan man så diskuterer efterfølgende
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 46 Svar: 728
dec 2005
men heidi du lyder jo til du godt ved hvordan man får informationen... men jeg kom meget langt med nettet men brugte utroligt meget tid på computeren og skriveriet..
mar 2007
dec 2005
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.974
det er kun hundene og de mennesker der ikke ved bedre der taber - og hundehandlerne der vinder....
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Bryder mig personligt ikke om at man nævner navne som ikke selv er istand til at forsvare sig, og ofte kan en uskyldig blive hængt ud, hvor helvede bryder løs og man kan skade denne person eller kennel for livstid. Så man skal være meget sikker i sin sag inden man nævner navne, og jeg vil mene at man skal være dømt for den anklage man udsættes for inden man kan siges at have hold i sine anklager og offentliggøre dem.
/ Trine
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Enig med Polski
mar 2007
dec 2006
Men begynder der at tegne sig et mønster, af mange dårlige eksempler fra et sted, så ved man jo godt hvor man ikke skal have hund fra.
Det er lidt det jeg evt. syntes problemet er med lidt smug rundsending. Er at det ikke giver et åbent billed af den pågældende kennel, fordi hvis nogle sidder inde med erfaringer, vil de højst sandsynligt sende tilbage til afsenderen. Ikke til de resterende 10 der fik beskeden...
Så en åben diskution, ville selvfølgelig være udhængning, men det vil samtidigt give et evt. nuanceret billed af kennelen.
Apropos hundeweb.dk kan man også se andre arvelige sygdomme der, end dem der er påkrævet at få racen testet for?
mar 2007
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Jeg ville læse en masse om racen, og tage kontakt til racerepræsentanten i klubben og høre mig om fordele og ulemper og om de forskellige kenneler. Dernæst ville jeg søge info evt via hjemmesider og tale med de forskellige potientielle emner der havde relevans for mig.
Men jeg ville gøre stor brug af DKK og deres racerepræsentanter som kan guide en sikkert igennem et køb, og iøvrigt vejlede om man har påtænkt sig at anskaffe sig den helt rigtige race.
Man kan jo selv google div kenneler og evt tjekke om der skulle være noget negativt eller særlig positivt om lige netop de kenneler man har tænk sig at få hvalp fra.
Ja der er sgu så meget man selv kan gøre for at søge sine informationer og forberede sig til en hund uden at man behøver at hænge andre ud.
/ Trine
ikke at må hænge kenneler ud...