{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Annie H
Annie H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

må/må ikke bide i tæppe? {{forumTopicSubject}}

vores 6 mdr. hvalp vil gerne bide i tæppet i kurven. Jeg mener, det er en god ting at den har noget at bide i, min mand mener, det så bare øger lysten til at bide i alt.
Hvad mener I?,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  må/må ikke bide i tæppe?
  • #1   20. sep 2012 Jeg ville ikke lade den bide i tæppe, men i stedet tilbyde den tyggeben eller andet,
    mine har en kong som de slæver rundt og gumler lidt på. Det ok den har noget at bide i men den skal lære hvad der ok at bide i og hvad der ikke.

• #2   20. sep 2012 Jeg vil lægge mig lige imellem dig og manden. For mig er det ikke okay at hunden bider i tæppet i sin kurv, da det ikke er til at bide i. Så vil jeg hellere tilbyde den noget som der gerne må tygges i f.eks. et torv, et legetøj eller et ben. Jeg mener ikke at fordi en hund for lov at tygge at den så vil tygge i alt i fremtiden.
    Det er dog en god ting at lære hunden hvad der er okay at bide i hvad der er no go.

• #3   20. sep 2012 Jeg vil også tilbyde den noget andet. Du risikere at den i fremtiden altid splitter sit tæppe ad. Og hvis du giver den noget andet har den også mulighed for at tage det med et andet sted hen, frem for tæppet der helst skulle blive i kurven

• Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

#4   20. sep 2012 vi begyndte igår at fjerne de 2 tæpper i hans kurv, når han begyndte at bide i dem. er nød til at fjerne dem helt, for han forstår ikke et nej. vi tilbyder ham hans reb, tyggeben osv. men det tæppe er det bedste. lige nu stå der en tom plastic kurv øv.
    Der skal ske noget hele tiden for ham. har købt en kong, og fyldt den op med godbidder, men det skal vist være noget andet for hullet er stort.

• #5   20. sep 2012 man kan købe fyld til kong.

Jeg plejer at blande vådkost med det tubefyld man kan købe til kong også fryse den et par timer, mine er kræsne, men de kan rigtig godt li det tubefyld og kan bruge timer på bare at slikke og slikke og gumle på kongen.

• Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

#6   20. sep 2012 ok har ikke lige tjekket at man kan købe noget til at fylde i, det sagde damen i butikken ikke noget om, måske ville hun bare sælge godbidder:)

• #7   20. sep 2012 Man kan også bare tage den billige metode og putte godt med leverpostej i og så i fryseren eller bare give det som det er.

• #8   20. sep 2012 han trænger nok til at få brugt noget krudt og blive mentalt stimuleret. smid hans aftensmad på græsset, så han skal søge efter det. put maden i en kong, eller andre redskaber som du køber. du kan bruge en tom plastik flaske uden låg. min hund får alt hans mad på græsplænen. har du prøvet at give ham okseben? det stimuler dem også.
    eller fodret i en kong kan du bøde op med vand og i fryseren det er noget sundre end leverpostej der er der meget salt i.,
    mvh.Line

• Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

#9   20. sep 2012 han får okseben, tørrede oksekalun leger gemme leg med godbidder og pølser i haven og kaster bold. lyder rart med det opblødte foder, tænker lidt på om det sviner med leverpostej eller om han tåle det i maven. tak for de gode ideer:)

• #10   20. sep 2012 Sig Nej, derefter med frisk stemme spørge om I skal finde nogle legesager, så finder I legesagerne og leger lidt med hvalpen, på den måde finder den ud af det er no go mht. tæppet, men helt fint med legesagerne :o) vi gjorde sådan med Blis da hun var mindre, det var så ikke et tæppe hun havde gang i, men hun nappede i fingrene ;o)

• Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

#11   21. sep 2012 vi siger også nej og lokker ham til at lege med tovet, men han kikker på os ( og tænker, det bestemmer jeg selv) bidder videre i tæppet, så tager vi fat i ham og rykker ham væk, det resultere i at han bidder os. Så fjerner vi tæppet helt. Syntes ikke han forstår det nej. heller ikke om aften når vi sidder i sofaen og han begynder at småbide og gø af min mand, så siger vi bestemt nej, også ryger han ud i gangen bag døren.

• #12   21. sep 2012 Jeg bruger nogle af victoria stillwells metoder og tja måske der noget i kan bruge?

bideri i mennesker
    http://www.youtube.com/watch?v=DwHk3o3P5cw

lad det være
    http://www.youtube.com/watch?v=EVJiwa9LHiw

nr 2 bruger jeg bla når mine tager noget de ikke må,
    fx tøj så siger jeg "det mors" og slipper de tøjet får de en lækker godbid istedet for.

• #13   21. sep 2012 Måske han trænger til at bruge sit hoved, kunne det ikke være en ide at starte på lydighedstræning? :o)

• Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

#14   24. sep 2012 Vi skal til hvalpetræning for første gang i dag, glæder mig helt vildt. Havde ellers fået en plads til november først, så uhh skønt . Tak for de gode træningsøvelser med Victoria, hun er jo super:)

Kommentér på:
må/må ikke bide i tæppe?

Annonce