{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.306 visninger | Oprettet:

Hunden må ikke bide!!! {{forumTopicSubject}}

Dette er et indlæg til debatten den 23-10 kl 14,48.

Jeg mener at Ikke engang en indbrudstyv må bides, og hvis han bides kan han lægge sag an og kræve hunden aflivet!! Uanset om han er inviteret eller ej. Det er forkert at ens hund bider!!! Man kunne måske lære sine børn, at man ikke åbner døren for fremmede, hvis man ikk lige er i nærheden!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden må ikke bide!!!
  • #1   25. okt 2006 (link fjernet)

• #2   25. okt 2006 sørgeligt men sandt....hunden må ikke bide indbrudstyven og han kan kræve erstatning.

Men hvis der kommer en herind så vil jeg ikke forhindre emma i at nappe ham :o)

• #3   25. okt 2006 Jeg har selv været ude for at min hund bed en indbrudstyv....
    Han kunne ikke kræve noget, da der var tydelig advarsel ved alle indgange til huset!

Så længe man har advarselsskilte oppe, må hunden altså godt bide, hvis der kommer en fremmed ind...

• #4   25. okt 2006 Jeg syntes det er i orden at Kenzo bider en indbrudstyv hvis vi får sådan en..

• #5   25. okt 2006 Synes oz det er lidt dårligt. Hunden er en beskytter, men kan desværre blive aflivet bare fordi de passer på ejeren og hjemmet.... Sørgeligt.
    I ovennævnte indlæg Synes jeg så det er for dårligt at hvis en bestemt person (må jeg jo ikke nævne) skrev:

Det var hundens job at vogte mine unger, når de var alene.

Det er de nulevendes hundes job at passe på mine unger, når de er alene, og går en fremmed ind her, så er bider Sasha.

Hunden kan jo ikke se om det er hjemmesygeplejersken eller hvad hulen hun er for en dame, vel?

Jeg forventer af mine hunde at de beskytter mine børn, når jeg ikke er der.

Bliver sur når jeg læser, at folk bare laver deres arbejde og at det er ok at de bliver bidt. For søren mand, så må man da lære sine børn ikke at åbne døren når mor ikke i nærheden!!

• #6   25. okt 2006 Daywalker: Alle har vel en stø'vsuger!!! Hvis en tyv falder over den og brækker benet. ja så kan tyven søge erstatning...

• #7   25. okt 2006 Jeg havde politiet ude jo. Og manden skældte jo ud og ville ha' erstatning for hans ødelagte bukser.
    Politiet sier så, at han jo ikke kunne undgå at se skiltene med; Hunden bider. Så den erstatning kunne han stikke langt op...

• #8   25. okt 2006 og jeg hørte aldrig mere til den sag...
    Intet var jo stjålet heller, da tyven stadig sad på toilettet og gemte sig da vi kom hjem:-)

• #9   25. okt 2006 day......mit skilt siger: break in...make my day.
    Tror du så det istedet virker som en invitation ? *GG*

• #10   25. okt 2006 *LOOOL*
    Det kan jeg desværre ikke svare dig på...
    Måske det gør? hehe

• #11   25. okt 2006 Og jeg tror sgu helller ikke at den tyv ville være kommet ret langt i en retsag alligevel.
    Så længe der er skilte, så har de ikke meget at komme med.

• #12   25. okt 2006 Hvis man har skiltet at man har hund og indgang er på eget ansvar, kan tyven intet gøre. Og mine hunde skal også have lov til at forsvare deres hjem... hvilket jeg syntes er helt fair

• #13   25. okt 2006 Har lige snakket med politiet; og hunden må IKKE bide uanset hvad!!
    Men jeg ville nok oz sige at mit hjem er min hunds område. Og hvis en tyv kommer ind er det på eget ansvar!!

Daywalker: Det er da rart at der ikk mangler noget. Og lidt komisk at ha gemte sig på wc'et;o)

• #14   25. okt 2006 okay, det kan godt være de kan lægge sag an, men har man et skilt hvorpå der står at hunden bider, tror jeg dælme ikke de kommer særlig langt i retten.

• #15   25. okt 2006 Sidste år fik jeg besøg af en voldsmand som sagde han vil dræbe min hund. Jeg gav ham engang tæsk med en tin vase så han løb ud. Jeg ringede selv til politiet og de kom og sagde at nu kunne jeg få en sag på halsen hvis han meldte mig for vold

• #18   25. okt 2006 Gisp gitte.............hvad ville han ?.......godt du kunne forsvare dig selv.....gjorde Lui noget ?

• #19   25. okt 2006 ....øhhh...kom han for at slå lui ihjel ?

• #20   25. okt 2006 ja bestemt, jeg stod der alene med 2 børn og en hund der løb ind under sengen sådan råbte han. Han var fuld heldigt for mig, så da han tog fat i mig gav jeg ham en omgang, tror man bliver rigtig stærk, når man beskytter børn og hund. Mine naboer så det men kom først til hjælp da politiet kom så der var bare ikke noget hjælp at hente

• #21   25. okt 2006 Heidi: Tak søde ;o)

• #22   25. okt 2006 Smilende Susie ;0)

han kom og råbte at han var sq træt af at høre Lui gø og holde dem vågen om natten. Alle der kendte Lui viste han ikke kunne gø

• #23   25. okt 2006 Jeg troede Tiger ville bide en tyv, fordi når jeg er alene hjemme og det banker på om aftenen bliver han stik tosset og jeg er ikke i tvivl om at han vil beskytte mig, men vi havde indbrud uden han tilsyneladende have gjort andet end at byde velkommen.
    Det var rigtig træls, da de rendte med vores ting, men alligevel betryggende at han ikke gør nogen noget.

• #24   25. okt 2006 gitte....sådan en spade............og stakkels Lui, som måtte gemme sig under sengen ;o)

• #25   25. okt 2006 Sabrina Rosanes !

ja. Lui var en golden og han døde den 19-7 af algerforgiftning, han blev 7½ år

• #26   25. okt 2006 Smilende Susie ;0)

ja der var ikke meget vagthund over Lui *s*

• #27   25. okt 2006 Hvis man ved at der kommer en hjemmesygeplejerske, så må man fjerne hunden fra hoveddøren!

• #28   25. okt 2006 MGP

Jeg synes det er absolut fair at din hund bed i den situation.
    Og synes også at ros var på sin plads der.
    Hunden gør sit job som vogter når føreren ikke er der...

• #29   25. okt 2006 Hvad er det du ikk helt fatter!!! DIN HUND MÅ IKKE BIDE!!

• #30   25. okt 2006 du vidste vel han kom, og bare forbi man kommer tidligt skal man bides!!! KLAAART

• #31   25. okt 2006 Jo det er da rart at vide,men det et faktum at hunde ikke må bide;o/ Sasha er en smuk hund og ser rigtig dejlig ud. Men ved en boldbane ved man át folk kan finde på at råbe og løbe rundt, og derfor burde man måske ikke have hund med!

• #32   25. okt 2006 Måske, hvem ved?? Hvad viser det så om politiet??

Bliver desværre nødt til at smutte, da maden ikke laver sig selv;o)

• #33   25. okt 2006 MGP har da ret !
    Madammen kunne da bare høre efter hvad knægten sagde ! (Hvorfor er det bare fjong, at voksne underkender børns autoritet ??)
    At hun skubber døren op, og fejer drengen til side, gør man sgu da ikke !!
    Jeg håber at mine hunde, også huggede til, om der var en person, som bare vadede "uvelkomment" lige ind i mit hus !
    Hunden handlede fuldstændig, som dens instinkter bød den ! Og madammen havde kunne respektere drengens ord !

Og jo, jeg kender lovgivningen,og man står til ansvar hvis en indbrudstyv bliver bidt !
    Men hvor mange indbrudstyve melder mon sig selv..!
    Der er sikkert faldet en del bid på denne konto !

• #34   25. okt 2006 Altså vi havde et eksempel på min studie ( jura) hvor det var klart at hundeloven tilægger ejeren et objektivt ansvar som gør at man ALTID er ansvarlig hvis ens hund bider - også en indbrudstyv og også selvom man har skilte oppe...

At tyven så får nedsat sin erstatning pga egen skyld, gør ikke at man ikke skal betale, men det er jo udelukkende en forsikringssag - for alle hunde er jo lovpligtigt ansvarsforsikret...

At sådanne sager så meget sjældent ser dagens lys, er jo så noget andet

Tyven kan dog heller aldrig kræve hunden aflivet - det er noget politiet bestemmer og i sidste ende justitsministeriet, men det tror jeg heller ikke sker ret ofte : )

• #35   25. okt 2006 Ved at man kan søge omstatning for svig og smerte + på det ødlagte tøj.

Men det er op til retten, at bedømme erstatningens størrelse.

• #36   25. okt 2006 Man kunne måske lære sin hund at gø og ikke at bide!!

• #37   25. okt 2006 Jeg tror ikke at du fatter pointen i denne tråd!!! Uanset hvad så står der i loven at hunde ikke må bide, uanset om han er inviteret eller ej!!

• #38   25. okt 2006 Hvis jeg nogensinde kom ind i dit hjem, ville jeg på stedet skude din hund hvis den bed mig!! så er det sagt. Og her slutter min tråd!!!!

• #39   25. okt 2006 Pia H

Hvis MGP's hunde prøvede at bide dig var det nok fordi du var en uønsket tilstedeværelse, som en tyv eller en anden form for uindbudt gæst.. Og der synes du selv at det ville være fair at skyde dem?

Det er sådan set OGSÅ ulovligt at trænge uindbudt ind i et hjem.. *GG*

• #40   25. okt 2006 Er helt enig med *MGP*, hvad er det for noget fis at sige at selvom en indbrudstyv står og roder i hele dit hus, så skal hunden bare stå og kigge på og lave søde øjne til ham.

Hvor er folk overfladiske det er jo helt vildt, ! i ville ændre mening hvis i fik indbrud ! !!!

• #41   25. okt 2006 ps. Tror ikke selv at min Watson selv kunne bide nogen, og jeg så nok også helst at han gemte sig under sengen i stedet for at komme i konflikt med et menneske (han er jo ikke så stor). Men jeg ved ikke hvordan han reelt reagerer på trusler...

• #42   25. okt 2006 ja det har jeg faktisk tilladelse til. Der er jo nogle med børn som skal i seng

• #43   25. okt 2006 Hvis jeg nogensinde kom ind i dit hjem, ville jeg på stedet skude din hund hvis den bed mig!! så er det sagt. Og her slutter min tråd!!!!

Som spurgt..Har du våbentilladelse ?
    Kæft et ualmindeligt tåbeligt og idiotisk argument at komme med.. Og så ovenikøbet en trussel..
    Flåååååt...NOT !

• #44   25. okt 2006 MGP: det er jeg da også helt sikker på hun ville blive hvis det skulle ske "7 ,9 ,13"

• #45   25. okt 2006 Moster Gerda: Du lyder da som en kold type hva'

Ærligt at en hund ikke dør af softgun skud, så medmindre du går rundt med et "jern" på dig, så lyder det bare som tom snak.

• #46   25. okt 2006 Jasko.. jeg burde have skrevet Citat Pia H !
    Ikke mit forslag at skyde hunden...

• #47   25. okt 2006 Nåååe h:D

Undskyld ;b den var så ment til Pia H smiley

• #48   25. okt 2006 En hund må ikke bide..... GU må hunden da bide.... hvad skal man ellers med en vagthund? Den må ikke bide dem der blir inviteret ind i huset, alt andet er lovligt bytte her...

MEN NÆH det siger alle jo,bider hunden så blir den skudt!! Ikke mine og så kan folk ellers mene om mig og hundene hvad de vil, jeg er glad for beskyttelsen
    hvor mange ville ikke gerne ha en hund til hjælp når man virkelig står i situationen?

Jeg bor LANGT ude på landet og der kommer mange underlige typer i området... jeg har mere end en gang prist mig lykkelig for at have en bidetrænet hund i huset!
    Jeg føler mig faktisk utryg efter han er død og overvejer skam seriøst at begynde C-arbejde med min den store, netop fordi jeg flere gange har gjort brug af STOP-TYVEN kommandoen.

Nu har jeg jo forholdsvis små hunde, den største var 51 cm og vejede 26 kg, de små vejer fra 10 kg og nedefter.. ikke noget folk forbinder med vagt-hunde

Jeg har engang kommet hjem fra en våd nat i byen og fundet hundegården og bagdøren brudt op, min gamle tæve banket og min store hanhund godt forslået, bla. indeholdende et brækket ribben og en 7 cm lang flænge i brystet, og blod over hele stueetagen... men med tydelige tegn på at der stadig var nogen i huset! Det var der så også bag børnelågen til kælderen, den måtte hanhunden nemlig ikke forcere..

Tja lad os bare sige den indbrudstyv var færdig smiley han måtte endda betale dyrlægeregningerne og en ny lås til døren.... Pr politiets opfordring og så grinede de vist hele vejen til stationen oven i købet...

Jo, mine hunde må bide ved uopfordret indtrængen eller hvis jeg føler mig truet....

• #49   25. okt 2006 Pia H
    Du har faktum ikke lovhjemmel til at skyde !
    Har du virkelig våbentilladelse ??

• #50   25. okt 2006 Pia - helt ærligt...

Kom lige ind i kampen!

• #51   25. okt 2006 Jep ! Og spænd liiige hjælmen !

• #52   25. okt 2006 MGP - jamen hvad er det også for en holdning at hunden ikke må forsvare det den er sat til at passe på....

UHHH det skulle lige være mig der var kommet hjem mens den tyv var ved at tæve mine hunde... så er jeg sikker på han ikke var sluppet med blå mærker og skrammer... så var han nok "faldet" ned af kældertrappen smiley

mine de små er der nu ikke nogen der tar særlig seriøst, hver for sig, men alle 4 sammen, det er en adne sag, og den store har også et godt tandsæt, selvom han er en kylling *GG*

• #53   25. okt 2006 smiley

Ja, det er da så også både første og sidste gang jeg har haft indbrud, selvom resten af husene i nærheden er blevet tømt et par gange siden...... GAD vide om sådan noget rygtes i de kredse smiley

Nej, hunden kan ikke læse, det kan tyven, så de kan blive ude - det incl også alle andre der ikke blir BUDT inden for

• #54   26. okt 2006 Her er min dør altid ulåst, og jeg har det aldeles fint med hvis nogen går ind og de bliver bidt!

Alle i min omgangskreds ved at Frigg ikke lader folk komme ind, hvis ikke jeg er her.
    Der gik endda længe før min kæreste kunne gå ind uden mig....

Hvis hunden vil beskytte hjemmet skal den da ha' lov til det:-)

Jeg er yderst tilfreds med at ha' den sikkerhed i hunden.
    Jeg passer på mine hunde, og de passer på mig. Såre simpelt:-)

Kommentér på:
Hunden må ikke bide!!!

Annonce