{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.061 visninger | Oprettet:

Fransk bulldog gik amok {{forumTopicSubject}}

Mødte en af mine venner igår der fortalte at en af vores fælles vennes franske bulldog har bidt en lille pige i ansigtet, der resulterede at pigen skulle ha 7 sting. Historien gik på at pigen havde drillet hunden med en godbid og at hunden til sidst havde fået nok og have hoppet op og bidt pigen i overlæben.
Jeg var dybt chokeret da hunden altid har været fredelig (så vidt vi ved, da det er en omplaceringshund).
Min umiddelbare reaktion var om hunden ikke var blevet aflivet, jeg synes virkelig at det er dybt uacceptabelt, men pigen havde jo osse drillet hunden. Hva sir i til denne historie?
VH malene


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk bulldog gik amok
  • #1   2. maj 2007 Jeg forstår ikke hvorfor den har valgt at gå efter hendes ansigt... Og det bryder jeg mig egentlig ikke om, selvom pigen sådan set selv har bedt om det

  • #2   2. maj 2007 hvad jeg siger......

    hmm tror ikke pigen driller flere hunde fremover.



  • #4   2. maj 2007 man siger vidst osse at hunden skal aflives hvis det er sket 2 gange, sys jeg jeg har hørt noget om.
    Og ja det er iorden at hunden siger fra, men dens reaktion er da vidt ubehagelig, sådan en lille hund har altså nogle ordenlige kæber der osse kan skade ret så meget.


  • #5   2. maj 2007 Hunden kunne vel være gået sin vej i et sådan tilfælde... Klart hunden skal ikke finde sig i alt, men at springe op og bide fordi den ikke får sin godbid...

  • #6   2. maj 2007 Hvor gammel er pigen?

  • #7   2. maj 2007 Det er derfor folk skal forstå, at hunde ikke er legetøj heller ikke små hunde og hunde og børn skal ikke være alene sammen..... Pigen kan nu takke sine (Klaphatte) af forældre for, at hun får et pænt ar i ansigtet... Mener ikke hunden bærer nogen skyld i det her tilfælde.....

  • #8   2. maj 2007 sys ikke man kan gi forældrene den fulde skyld, vi ved alle hvordan (tit) børn gør hva der passer dem, især ting de har fået at vide de ikke må.

  • #9   2. maj 2007 Holdt hun godbiden i hånden eller i munden?

  • #10   2. maj 2007 ved ikke alderen på pigen!

  • #11   2. maj 2007 hvor gammel er den omtalte pige

  • #12   2. maj 2007 altså jeg ved ikke mere end det jeg har skrevet. har osse selv tænkt tanken at hunden fik forkert fat, (kender det jo fra mine egne hunde) med de har aldrig bidt mig så der gik hul og slet ikke 7 sting.

  • #13   2. maj 2007 hmm havde det været havde jeg nok aflivet den, som Ginne * hunden kunne være gået, godbid eller ej.... men igen det kunne hvae været et uheld fra hundes side og så er det ik retfærdigt at man afliver den

  • #14   2. maj 2007 Synes også det er svært når man ikke har overværet episoden...

    Nu ved vi så heller ikke hva hun har gjort "andet" end at drille med godbidden. Så sent som i aftes mødte jeg en nævenyttig pige på cykel, der syntes det var skide sjovt at når hun kørte forbi mig og hundene, lige at køre ind foran os for så at drøne afsted igen - og det gjorde hun også når hun vendte om og kom bagfra - lige indtil Felix blev forskrækket og hoppede ud mod hende (ikk at han var aggressiv og han var i kort snor). Så blev jeg gal og først der tog moderen fat i hende....

    Men næste gang kan det være hun forskrækker/gør en anden hund usikker, som måske ikke tackler det så godt...

    Derfor skal man have set hvad der har været forgået før man kan sige om hunden skal aflives - umiddelbart synes jeg ikke denne her hund skal.


  • #15   2. maj 2007 pigen kan jo også have holdt godbiden oppe ved ansigtet også er hund hoppet op efter den og har så fået fat i hende læbe. det virker lidt mærkeligt hvis så lille en hund skulle angribe efter hovede nå den er tættere på benet

  • #16   2. maj 2007 Det er svært når man ik har været der til at se det.......men drillerier skulle være ret heftige for at det retfærdigører at hunden bider så voldsomt.
    Men ja situationen kunne have været undgået hvis forældrene havde været i nærheden


  • #18   2. maj 2007 malene s, jeg er meget enig, 7 sting er ret alvorligt, tænk hvis den havde bidt hende i øjet? så havde pigen formodentlig været blind.

  • #19   2. maj 2007 Syns, det tyder på en fejltagelse fra hundens side...

  • #22   2. maj 2007 Malene > det ka det vel godt i et uheldigt spring...jeg har lige haft krykker, blot fordi jeg lavede en smart vending med hunden...ss

  • #23   2. maj 2007 Interessant, tror ikke tråden havde været så positivt hvis det havde været min hund der havde givet en pige 7 sting.

    Stakkels den lille pige, uanset om det var et uheld eller ej. Hvordan har hun det mon?

    Jeg havde aflivet hunden, jeg ville IKKE tage nogen chancer hvis det havde været mig. Min datters sikkerhed kommer før alt.
    Jeg havde heller ikke valgt omplacering, for ville ikke "give lorten videre" så at sige.


  • #24   2. maj 2007 Interesant som folk forsvarer en bidende hund...

  • #26   2. maj 2007 Vomløs > ???

  • #27   2. maj 2007 Sus...ja??

  • #28   2. maj 2007 Nu nævner jeg jo at folk ikke ville ha set det med samme øjne hvis det havde været min hund=samme situation.
    Men det var nu bare mere en undren.

    Jeg forstår bare ikke hvorfor hunden skal "forsvares". Seføli KAN der være en grund, lige så vel som der ikke kan være en grund. Hvorfor tage unødige chancer??




  • #29   2. maj 2007 Nårh, daffer i seng.

  • #30   2. maj 2007 Vomløs > er ikke helt med, men ved heller ikke hvoff du mener din hund ville blive anderledes vurderet herinde...MEN vi kender jo heller ikke omstændighederne...igen..tror det var et uheldigt fejltrin, men ka klart ikke være sikker...håber blot ejerne er fornuftige...;o)

  • #31   2. maj 2007 Jeg kan med sikkerhed sige at Fluffy havde gjort det samme, hun havde sgu også bidt hvis hun var blevet drillet af et barn, men det er så også derfor jeg holder hende væk fra børn.

  • #32   3. maj 2007 Jeg havde ikke aflivet hunden hvis det var mig. Ikke som situationen beskrives

  • #33   3. maj 2007 Det er sq så synd at hunde skal aflives fordi forældrene ikke kan opdrage deres børn ordenligt...

    Meeen hunden skal ikke bide hende i hovedet, men hunden skal klart sige fra hvis barnet bliver ved med at irriterer hunden.


  • #34   3. maj 2007 Gad vide om hun havde godbidden i munden???

    Fik engang en historie af min dyrelæge:

    En familie ejer en golden.
    De søger dyrelæge for at få hunden aflivet da den knurre af deres børn.
    Dyrelægen gør som befalet og efteraflivningen opdager han at hunden har 4 tegnestifter i hovedet.
    Han kontakter familien og det viser sig at hunden har været på børneværelset med familiens 3 mindre drenge, som har leget med den.
    Hunden har af ukendte årsager fået tegnestifterne i hovedet og har selvfølgelig været generet af det,men børnene har eikke villet accepterer at den ikke "gad at lege" så de er blevet ved og til sidst har hunden knurret af børnene for at få fred.

    Man skal respekterer at dyrne også har deres grænser!


  • #35   3. maj 2007 Den historie sad jeg osse og tænkte på, da jeg læste dette denne tråd. *** Omkring den lille franske, ka der jo være sket så meget, vi ikke kender til. Her i huset ville der osse ku gå noget galt, når drengene (voksne) leger vildt med min hund. Sakki forguder dem og han er forsigtig, så et fejltrin ville ALDRIG koste min hund livet....

  • #36   3. maj 2007 Det er jo fløjtende ligegyldigt om det er en pudel eller en bull mastif - det er en morale om at respektere hundens grænser!

    Vi kan vist alle lære lidt af den historie smiley


  • #37   3. maj 2007 undskyld jeg siger siger det, men i bliver ved med at snakke om forældrenes opdragelse så vidt jeg ved er der ingen der ved hvor gammel denne pige er, hun kunne sådan set sagtens være 1½ og en på halvandet år kan sgu ik forstå særlig meget, så nej ville heller ik sige det er forældrene.....

    Til jer der har børn, lad os bare rent hypotetisk antage dette pigebarn var 1½år ville i stadig mene det er barnet's og forældrenes skyld grundet opdragelse.....?


  • #38   3. maj 2007 Ja mon ikke - både forældres og hundeejers skyld !

  • #39   3. maj 2007 okay, hjemme hos os, er min datter sammen med vores hund alene, hun kan gøre hva som helst men lige så snart baby har makeret bakker min datter væk og lader hunden få fred, ikke at min datter er ond ved hende overhovedet, men jeg kan ik vogte over dem 24-7, jeg er helt rolig ved at de leger sammen, men okay som sagt ved min datter også hvornår det er nok, ligger baby f.eks i sin kurv og iza går der hen, vender baby rumpen til og så bakker iza væk.....

    Så hos mig er der ingen frygt......

    Men ja jeg vil nu sige ansvaret ligger på begge sider.....
    Men igen vi kender ikke hele historien.....

    Jeg er nu i tvivl men frygtede jeg for min datters sikkerhed ville jeg ik turde have hunden her....


  • #40   3. maj 2007 mia det samme er baby, hun elskeeeeeeeeer bare børn, heldigvis, hun nyder at boltre sig med dem i haven eller på gulvet men hun siger også fra hvis det bliver for meget, men hun har dog aldrig sagt fra med blod til følge altså der er aldrig gået hul, hun har bare fortalt dem hallo jeg har altså bisser i min mund så er i søde at lade vær nu

  • #41   3. maj 2007 præcis der er også grænser for hva vores hunde ska gå med til.....

    Pyha iza har endelig lært at øjnene er ik noget man prikker i, og stakkels baby hun fandt sig bare i det, og nej jeg lod ik iza gøre det, fjernede hende hver gang inden hun nåede at ramme øjet men det er sket en enkelt gang eller to at hun har ramt.......


  • #42   3. maj 2007 ja præcis, er bare så glad for hun er så god ved iza, men okay tror virkelig vi har været heldige med hende.....

    elsker bare min vovse, hun er så blid og glad, tror næsten du kunne sparke hende bagi og så ville hun vende sig om og sige JEG ELSKER DIG ss


  • #43   3. maj 2007 Henriette N OG??? Du ville se helt anderledes på det. Og min hund er en TERRIER!

  • #44   4. maj 2007 Sjovt egentlig. Havde det været en Amstaff eller en Amrk. Bulldog eller lign. så havde ALLE råbt op om at sådan en farlig dræberhund bare skulle aflives med det samme...............men du er det sådan en sød lille charmerende Fransk Bulldog så er det lige pludselig pigens egen skyld hun er blevet bidt.....

    Moral er godt - dobbelt moral er dobbelt så godt!!!!

    Thomas


  • #45   4. maj 2007 Alias>> Skræmmende at det overhovedet kan lade sig gøre, den piges forældre må dælme have en dårlig smag i munden

  • #48   4. maj 2007 Hun skal selvfølgelig ikke drille hunden det er vi helt enige i, MEN det jeg prøver at sige er: Hvis det nu f.eks. havde været en Amstaff der havde lavet nøjagtigt samme bid så havde alle råbt op om at sådan en sindsyg hjernedød farlig uberegnlig psykotisk dræberhund bare skulle aflives med det samme. Men du skal den lille søde Franske Bulldog ikke aflives for den har bare sagt stop.............

    Havde en af mine hunde bidt en i ansigtet så vedkommende skulle syes med 7 sting så havde jeg uden at blinke fået aflivet hunden med det samme. Ville ikke turde stole på at hunde ikke gjorde det igen.

    Vores gamle hund, blanding af, Schæffer, Lab og Pyrenæhund (staves), begyndte at knurre af vores nyfødte datter da vi fik hende. Da den havde gjort det et par gange, kørte jeg til dyrlægen med den og fik den aflivet. Jeg ville aldrig nogensinde kunne tilgive mig selv hvis en af mine hunde bed nogen.

    Thomas


  • #49   4. maj 2007 jeg går skam hverken amok over den her eller hvis den havde været en amstaff smiley

  • #50   4. maj 2007 Nej, jeg er ikke ude på at skabe en stemning smiley

    Jeg give bare udtryk for den holdning man tit møder, desværre. Selvfølgelig skal hunden da ikke aflives hvis det er fordi den er blevet klippet i øret og så har bidt.


  • #51   4. maj 2007 Selvfølgelig skal man da se på situation inden man afliver en hund, det er jo klart.

    Thomas


  • #53   4. maj 2007 havde aflivet den uden nogle dikkedarer.

  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #54   4. maj 2007 tja..det er jo også nemmere at aflive en hund end opdrage en unge!!!

    Hvordan skulle den stakkels hund ellers have fortalt, at den ikke gad det?
    Hunde er IKKE legetøj!!!


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #55   4. maj 2007 En kold næse.
    Et par fugtige runde øjne.
    Et varmt blik.
    En pote der løftes og et hoved, der lægges på sned.
    Ører som forsøger at opfatte og forstå.....
    Din hund


    Han bad ikke om at komme til dig.
    Han kom bare, fordi du ville há ham.
    Han kom til dig for at give dig venskab,
    når andre svigter,
    sympati når andre er imod dig.
    trofasthed når andre bagtaler dig.
    Han kom for at give dig kærlighed,
    når du føler dig udleveret,
    selskab når du er ensom.

    Han gør dig i godt humør, når du er ked af det.
    ta´r imod dig med glædesbjæf,
    når du endelig kommer hjem.

    Han er een, som behøver dig
    een at kæle og lege med
    een at há det sjovt sammen med,
    han er afhængig af din omsorg og din kærlighed.
    Han protesterer ikke,
    når du misforstår ham
    Han er afhængig af dig
    på godt og ondt.
    Han gi´r dig kærlighed og glæde.
    Han vogter og beskytter dig.
    Han advarer, når der kommer fremmede.
    Han forlader dig ikke, så længe han lever.
    Han gi´r dig tryghed.

    Hvad gi´r du ham?


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #56   4. maj 2007 for nogle mennesker er et eneste fejltrinj ensbetydende med en aflivning.
    Kan man forstå hvis hunden tænker Så lidt for SÅ meget???

    Jeg kan!


  • Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #58   4. maj 2007 har jeg ikke små børn????

    Så klog du er...har du overvejet om du bare en gang imellem skulle tage fejl


  • #59   4. maj 2007 igen det kommer an på situationen..

    hvad der kunne være sket (læg mærke til der står kunne være ikke at det ER sket): Pigen har godbiden i munden, render rundt på alle fire og driller hunden med den, hunden vil genre have godbiden og hopper ud efter godbiden, den åbner munden klar til at "gribe" godbiden, pigen kiger et hop op, og hundens tænder rammer læberne så der går hul..

    dvs både hund og pige kan ha været skyd i det


  • #61   5. maj 2007 Thomas > ALLE ? Sludder !

  • #62   5. maj 2007 Mange så da....... smiley

    Thomas


Kommentér på:
Fransk bulldog gik amok

Annonce