En forskrækkelse {{forumTopicSubject}}
Inden jeg skriver det jeg gerne vil - vil jeg jeg gerne sige at det her ikke er et surt opstød til ejere af såkaldte muskelhunde, det er ikke fordi jeg ikke mener at disse hunde bør være her. Det er bare en beretning om hvad der skete for min hund og jeg i går og hvorfor det har ændret min mening.
Jeg tog vuffen i snor og gik ud for at klikker træne på en god lang gå tur. Jeg når ikke så pokkers langt inden der kommer en Amstaff løbende - ejeren forsøger at kalde den til sig men dne høre ikke efter. Jeg beslutter mig for at stå stille da det jo ligesom ikke hjælper at løbe for livet og desuden så den ikke just farlig ud så jeg blev egentlig ikke bekymret. Min hund ligger sig på jorden og afventer den anden hund. Han hunden når helt over til os og de snuser lidt - jeg hilser på den og den virker umiddelbart rolig. Men pludselig ud af ingenting hopper den på min hund og vil ikke stoppe, min hund ligger med stængerne i vejret og gør intet til dens forsvar men hanhunden bliver ved. Den når ikke at få fat og jeg er da heller ikke sikker på det var endt galt - men det virkede så smadder voldsomt. Jeg får min hund over bagved mig og står og snakker roligt til den anden hund selvom den bliver ved med at ville rundt om mig for at nå Fraya. Ejeren når hen til os. Han beklager episoden og siger at den ikke gør noget - men det virkede absolut ikke sådan. Han skælder og smælder på den hund så jeg har aldrig hørt noget lign. Min hund ryster og jeg kan knap komme til den. Vi går derfra og jeg får ro på Fraya. Pludselig slog det mig hvor forskrækket jeg egentlig var blevet og tårene løb ned af mine kinder. Jeg er aldrig blevet så bange i hele mit liv - tænk hvis det var gået galt og hun var blevet skadet?
Jeg ville ønske folk ville holde deres hund i snor på offentlige veje....
apr 2005
Følger: 67 Følgere: 67 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 2.136
Bella blev også engang umotiveret angrebet af en amstaff tæve lige uden for vores dør. Bella var stadig hvalp og løb alt hvad hun kunne tilbage til hoveddøren. Men den indhentede hende selvfølgelig, og hun kastede sig om på ryggen, mens den store hund fortalte hvem der bestemte.
Ejeren fik sin hund væk, og jeg tog bella op og tjekkede hende hurtigt, og så ellers helt roligt videre, for ikke at skræmme hende yderligere.
Ejeren fortalte også at hans hund ikke kunne lide ande tæver??? What??? Han har den altid løs??? Mig ikke forstå???
Har man sin hund løs, er det vel fordi man har styr på den... eller i det mindste fordi den er venlig på alle leder og kanter.
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.242
Godt der ikke skete Fraya noget, og håber du kommer ovenpå. Men møgærgerligt at du skulle have den dumme oplevelse, det er der ingen der har brug for.
Gitte
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 72 Svar: 634
Godt at der ikke skete noget .........
(link fjernet)
mar 2007
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jeg syntes det er respektløst bare, at lade sin hund løbe hen til andre.
Jeg vil så også gerne tilføje, at det er rigtigt, at mange af disse muskelhunde bare har det i munden........men det kan jo så også være med til at starte en ballade op........Min Emma lyder meget farlig når hun leger og folk som ikke kender hende tror, at hun vil æde deres hund, men det er bare hendes måde, at lege på..........hun lyder også ekstrem farlig når hun afviser en hanhund........men hun gør ham aldrig noget........hun bruger bare mund ;o)
Men en løs hund, som kom løbende hen til os ville ikke gå godt.......hvis det var en tæve.........jeg håber aldrig at jeg kommer til at stå i en så ubehagelig situation, som du lige har været ude for..........sørgeligt, at folk ikke har mere tjek på deres hunde :o(
mar 2007
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Godt at der ikke skete noget med fraya.........og jeg håber da at ejeren tænker lidt over det og giver hunden en snor på.
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 191
Mvh. Sonja
dec 2004
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 191
mar 2007
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 150
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 150
mar 2007
Man bør holde hunden i snor, om ikke for andres så for sin egen hunds skyld - man ved jo ikke hvad man støder på....
mar 2007
dec 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 25
Har selv lige haft en grim oplevelse og ved det slet slet slet ikke er rart!
Håber alt er ok nu!
En forskrækkelse