{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

En forskrækkelse {{forumTopicSubject}}

Inden jeg skriver det jeg gerne vil - vil jeg jeg gerne sige at det her ikke er et surt opstød til ejere af såkaldte muskelhunde, det er ikke fordi jeg ikke mener at disse hunde bør være her. Det er bare en beretning om hvad der skete for min hund og jeg i går og hvorfor det har ændret min mening.

Jeg tog vuffen i snor og gik ud for at klikker træne på en god lang gå tur. Jeg når ikke så pokkers langt inden der kommer en Amstaff løbende - ejeren forsøger at kalde den til sig men dne høre ikke efter. Jeg beslutter mig for at stå stille da det jo ligesom ikke hjælper at løbe for livet og desuden så den ikke just farlig ud så jeg blev egentlig ikke bekymret. Min hund ligger sig på jorden og afventer den anden hund. Han hunden når helt over til os og de snuser lidt - jeg hilser på den og den virker umiddelbart rolig. Men pludselig ud af ingenting hopper den på min hund og vil ikke stoppe, min hund ligger med stængerne i vejret og gør intet til dens forsvar men hanhunden bliver ved. Den når ikke at få fat og jeg er da heller ikke sikker på det var endt galt - men det virkede så smadder voldsomt. Jeg får min hund over bagved mig og står og snakker roligt til den anden hund selvom den bliver ved med at ville rundt om mig for at nå Fraya. Ejeren når hen til os. Han beklager episoden og siger at den ikke gør noget - men det virkede absolut ikke sådan. Han skælder og smælder på den hund så jeg har aldrig hørt noget lign. Min hund ryster og jeg kan knap komme til den. Vi går derfra og jeg får ro på Fraya. Pludselig slog det mig hvor forskrækket jeg egentlig var blevet og tårene løb ned af mine kinder. Jeg er aldrig blevet så bange i hele mit liv - tænk hvis det var gået galt og hun var blevet skadet?
Jeg ville ønske folk ville holde deres hund i snor på offentlige veje....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En forskrækkelse
  • #2   25. apr 2007 Uha hvor jeg kender det. Det med at være helt cool i situationen, og først bagefter kommer chokket.

Bella blev også engang umotiveret angrebet af en amstaff tæve lige uden for vores dør. Bella var stadig hvalp og løb alt hvad hun kunne tilbage til hoveddøren. Men den indhentede hende selvfølgelig, og hun kastede sig om på ryggen, mens den store hund fortalte hvem der bestemte.
    Ejeren fik sin hund væk, og jeg tog bella op og tjekkede hende hurtigt, og så ellers helt roligt videre, for ikke at skræmme hende yderligere.
    Ejeren fortalte også at hans hund ikke kunne lide ande tæver??? What??? Han har den altid løs??? Mig ikke forstå???

Har man sin hund løs, er det vel fordi man har styr på den... eller i det mindste fordi den er venlig på alle leder og kanter.

• #3   25. apr 2007 Charlotte - Ja jeg aner heller ikke om det var sket noget hvis han ikke havde fået fat på den, det er der ingen der ved. Men min hnd blev så bange - jeg blev bange. Det var unødvendigt...

• #4   25. apr 2007 Heidi: Tillykke med at du bevarede roen - hvad kunne der være sket hvis du var gået i panik. I en farlig situation går adrenalinet ind og hjælper en til at klare det. Bagefter kommer en reaktion - det er helt naturligt.

Godt der ikke skete Fraya noget, og håber du kommer ovenpå. Men møgærgerligt at du skulle have den dumme oplevelse, det er der ingen der har brug for.

Gitte

• #5   25. apr 2007 Synes du klarede situation utrolig flot, og den situation kunne du og din Fraya have være foruden, hvis ejer af den anden hund, havde overholdt hundeloven, og havde viste respekt overfor andre hundeejer, som har deres hund i snor. Og et eller andet sted kan man jo godt forstå hvorfor hund ikke ville komme, når ejeren kaldte på den, efter alle de skælde ud den fik.
    Godt at der ikke skete noget .........

(link fjernet)

• #6   25. apr 2007 Dorte Kathrin B : Netop, jeg har intet imod andre hunde, heller ikke Amstaff selvom dette er sket- og de må også gerne hilse - jeg foretrækker bare at der er mere styr over situationen... Vi har det hvis begge Ok idag. Jeg skyndte mig at ringe til min søster da hun var faldet ned så min Fraya kunne komme ud og lege med hendes hund og få en positiv oplevelse. Om det var det rigtige ved jeg ikke - men det gik godt og Fraya var glad bagefter.

• #7   25. apr 2007 Føj da..........sikke et chok.......jeg er helt enig i, at den hund......og mange andre.......burde have snor på.......manden kan jo heller ikke vide hvordan din hund er og han kan da ikke bare regne med, at din hund kan med andre........hvordan havde billedet så set ud ?.....
    Jeg syntes det er respektløst bare, at lade sin hund løbe hen til andre.

Jeg vil så også gerne tilføje, at det er rigtigt, at mange af disse muskelhunde bare har det i munden........men det kan jo så også være med til at starte en ballade op........Min Emma lyder meget farlig når hun leger og folk som ikke kender hende tror, at hun vil æde deres hund, men det er bare hendes måde, at lege på..........hun lyder også ekstrem farlig når hun afviser en hanhund........men hun gør ham aldrig noget........hun bruger bare mund ;o)

Men en løs hund, som kom løbende hen til os ville ikke gå godt.......hvis det var en tæve.........jeg håber aldrig at jeg kommer til at stå i en så ubehagelig situation, som du lige har været ude for..........sørgeligt, at folk ikke har mere tjek på deres hunde :o(

• #8   25. apr 2007 Smilende Sussie: Det kan godt være den bare har haft det i munden, det tør jeg ikke sige og det er slet ikke hunden jeg er vred på men ejeren. Men hvis den er opdraget med den behandling den fik bagefter så kan jeg godt forstå hvis den har en "brist".... Det er en trist historie både for den og os.... Jeg håber ikke jeg møder den igen og hvis jeg gør så håber jeg den har snor på.

• #9   25. apr 2007 Heidi......nej det ved man jo aldrig før det desværre er forsent :o(
    Godt at der ikke skete noget med fraya.........og jeg håber da at ejeren tænker lidt over det og giver hunden en snor på.

• #10   25. apr 2007 Jeg har selv prøvet det og tro mig hjertet sidder ud af halsen på een. Jeg har selv oplevet at gå tur med Zuco i snor og ud af øjenkrogen ser jeg en kæmpe hanhund komme galoperende uden snor. Ejeren kan jeg lige præcis høre flere hundrede meter væk stå og råbe, men i den afstand kan jeg heller ikke høre ham. Jeg får et kæmpe chok og råber nej. Jeg ved at hanhunde kan være konfliktsøgende overfor andre hanhunde. Jeg stiller mig mellem min egen og den fremmede hund som nok er 90 meter over ryggen og piler omkring os. Den er truende og prøver hele tiden at komme bag mig og lave et bagholdsangreb på Zuco. Et stykke væk kan jeg se en vizslahanhund komme krybende som om han er på jagt og med sænket hoved sniger han sig nærmere og nærmere (vi havde før stødt på denne hund og dens ejer hvor den havde hoppet ud after min hund ud af den blå luft og knurret helt vildt, damen havde næsten ikke kunnet styre den). Det viser sig at der er tre store hanhunde som alle løber løst i den anden ende af et åbent område). Zuco er interesset nok og vil gerne jage den dumme hanhund væk, så mens jeg prøver at bakke om bag et hegn med min egen bamse kommer ejeren og prøver på at indfange sin hund. Den hører keine og løber frem og tilbage i 10 minutter før ejeren får fat i den. Mit hjerte hamrer stadig og jeg ryster i hele kroppen da manden siger at den ingenting gør og at jeg bare skal skræmme den væk. Så vender han ryggen til og går væk med hunden. 2 sekunder efter slipper han den og den er igen fri. Zuco er i forvejen lidt paranoid og har altså nu prøvet flere gange at være blevet angrebet bagfra af overraskende hunde, så han kigger sig tit over skulderen, når han ikke er tryg. Egentlig er det sgu synd for han bliver skrupforvirret af sådan en episode og ved ikke hvordan han skal opføre sig over for en fremmed hund næste gang han møder en. Jeg føler med dig og håber I er i god behold. Du gjorde det helt rigtige.

Mvh. Sonja

• #11   25. apr 2007 ja selvfølgelig 90 centimeter

• #12   25. apr 2007 Jeg håber ikke hun har fået sig en alt for stor forskrækkelse... Hun er ellers glad for andre hunde og det ser jeg helst hun bliver ved med at være.

• #13   25. apr 2007 Det er ikke længe siden vi var ude for noget lignene og det er død ubehagligt når man kan se at ejeren ikke har styr på sin hund og man står og er usikker på om man få en hund uden skader med hjem. Hvor jeg ofte går tur er der bestemte tider hvor jeg vælger ikke at gå der ned, da jeg ved at der er nogen hunde der ikke enes med andre og hvor ejerne er ligeglade med dette og tager bestemt ikke den risiko.

• #14   25. apr 2007 Håber heller ïkke for dig eller din hund at hun fremover er mærket af det. Ved at min som unghund blev overfaldet 2 gange af samme hund og yderliger tæt på 2 gange inden for det sideste år, nu går vi dog aldrig på det tidspunkt hvor de går, men idag bliver hun usikker hvergang hun ser en hund der minder om den, det har dog hjulpet en hel del at vi har lavet nogen hilse øvelser og hun har har haft gode oplevelser med med hunde der mindene om den hund.

• #16   25. apr 2007 Malene S: Med hensyn til manden på cyklen hvis hund ikke gør andre noget.. En dag møder den hund måske en hund der gør den noget i stedet.
    Man bør holde hunden i snor, om ikke for andres så for sin egen hunds skyld - man ved jo ikke hvad man støder på....

• #17   25. apr 2007 Og ja Malene - hvad med dig.. Det er utroligt at nogen hunde ejere ikke kan tænke selvstændigt... Ikke alle mennesker er glade for hunde...

• #19   26. apr 2007 Grim oplevelse

Har selv lige haft en grim oplevelse og ved det slet slet slet ikke er rart! smiley

Håber alt er ok nu!

Kommentér på:
En forskrækkelse

Annonce