amstaff angreb mine chihuahuaer {{forumTopicSubject}}
Hej med jer
Vil lige høre jeres mening og høre hvad i mener man skal gøre...
Jeg var lige kommet hjem fra mine forældre og havde gået en tur med mine hunde - i snor vel og mærke. Jeg står bag vores bil og holder mine hunde tæt ind til mig, da det er et befærdet område og jeg lige skal have nogle ting ud fra bilen. de begynder pludselig at gø... jeg kan umiddelbart ikke se noget, men så kommer der en amstaff rundt bilens forende. Den går direkte til angreb på hundene - heldigvis fik jeg hurtigt fat i nakkeskindet på amstaffen.... så kom ejeren... Jeg sagde til ham at hvis han ikke kan styre sin hund så skal han fandme have den i snor. GUDhjælpemig om han ikke spør mig om jeg kan styre mine??????? SOM JEG HAR I SNOR!! Ikke så meget som en undskyldning eller er dine hunde ok eller noget...
Hvad synes i jeg skal gøre - noget man kan gøre?? For det er ikke første gang han ikke har kunnet styre den...
Håber i har ideer..
Mange hilsner
os
dec 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 25
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
dec 2005
Hun er stadig ikke sig selv...
Men øv et chok
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.996
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Ej, ikke noget at grine af...bestemt ikke...:o(
Gå hen og bank på og få en alvorlig snak med ham - gerne med andre personer i nærheden...fx hans familie...din veninde...og ta den derfra...ØV
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Det er jo noget af en forskrækkelse at få.
Godt der ikke skete noget.
Men! det gør der måske næste gang.
nov 2006
dec 2005
Ja det kunne være gået anderledes, så havde jeg ikke været i tvivl om hvad jeg skulle gøre... men heldigvis skete det ikke...
Jeg er ligeglad hvilken race det er - det er bare så vigtigt at vide at ens hund ikke går amok...
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
dec 2005
jeg kender nogle af de andre som har været ude for tilsvarende... måske jeg skulle tage en snak med dem, så vi kan gøre noget fælles...
Det mindste ejeren kunne gøre er da for pokker at vise lidt medfølelse... sige undskyld.. høre om hundene er ok.. osv osv..
nov 2005
jun 2006
Følger: 49 Følgere: 48 Hunde: 3 Emner: 21 Svar: 751
Jeg tror heller ikke politiet vil tage det som en anmeldelse, da den ikke bed. Men jeg synes klart du skal tale med politiet om ham, så de evt forhåbentligt kan og vil være opmærksomme på ham og evt andre henvendelser vedr. ham.
Sikke en grim oplevelse. og tænkt du tog den i nakkeskindet. det havde jeg aldrig turde.. Det er super godt gjort :o) Håber dine hunde hurtigt glemmer den grimme oplevelse,
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 411
og sgu der ik snart skiftes bånd sys der er en ny der blevet angrebet hverdag a en amstaff efter hånden
nov 2006
Så gør som du,snoren på
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
Rigtig glad for at det ikke blev en blodig adfærde.... hunde man ikke har kontrol over skal holdes i snor... det bør de forresten altid.. med mindre at det er lukket område, som er beregnet til hundeluftning... Kan godt forstå at ejeren af de små hunde blev forskrækket da den kom om hjørnet... Hvad skulle hun have gjort hvis den virkelig ville bide.. heldigvis var hun hurtig...ellers kunne vi kun gisne om hvad der var sket... får helt kuldegysninger...
nov 2006
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Jeg syntes det ville være fint hvis i var nogle stykker om det. Måske aflægge ham et besøg, og håbe man kunne snakke fornuftig om det.
Men under alle omstændigheder syntes jeg det skulle anmeldes.
sep 2004
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 289 Svar: 2.462
Godt der ikke skete noget
nov 2006
sep 2004
dec 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 167 Svar: 1.674
dec 2005
Lige nu er jeg bare glad for der ikke er sket noget...
nov 2006
nov 2005
dec 2005
Jeg skærer ikke alle amsstaff'er over en kam slet ikke!
nov 2005
okt 2005
og helt ærligt hvis det var et angreb ku du ik holde den i nakken plus dine egne
sep 2004
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 9 Hunde: 3 Svar: 169
jeg vil da til gengæld gerne tro på at den var monster dominerende, og kom over for at spille smart, men et angreb nej den holder sku ikke, er ked af hvad der er sket for dig, og dine hunde, men synes sku ikke du skal kalde det et angreb
nov 2006
jan 2007
dec 2005
nov 2005
nov 2006
jan 2007
dec 2005
Selv om vores hunde er små plejer de ikke bare pive for ingenting....
nov 2006
dec 2005
Men ja hvis det havde slået helt klik for den, så havde det nok gået RIGTIG galt..
det primære for mig er at jeg ikke vil ende i den situation igen... OG jeg ville sikkert aldrig have smidt det her indlæg, hvis ejeren havde udvist bare lidt medfølelse og engagement
nov 2006
apr 2005
Følger: 24 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 19 Svar: 372
Min egen blev angrebet af en grand danois og har taget store psykiske men af det, selvom der ikke kom en skramme på ham. Ikke en undskyldning eller noget som helst. Det var jo min egen skyld at vi stod i vejen for dem :-S
Alle amstaffer og andre store hunde er søde og skal selvfølgelig gå løse og rende hvor de vil med ejere der overhovedet ikke kan styre dem, i et eller andet forsøg på at vise hvor utrolig søde de er og at de faktisk kan gå løse overalt uden problemer. Vi der har små hunde er jo selv skyld i at vi ikke fjerner vores hunde fra gaden. Ligner da heller ikke noget at vi skal komme gående med vores små tæppetissere i snor.
nov 2005
dec 2005
okt 2005
nej bare i en milli frak og i en D&G taske med dem hehe
feb 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 97
Nå men ja en hund skal ikke komme springene på den måde (som beskrevet) jeg har det samme overfor alle hunde, de skal ikke komme hen til mig og Misty hvis jeg 1. ikke kender dem. 2. hvis jeg ikke har sagt det er okay at de hilser... synes det er monster træls at små hunde, yes har skam mange forskellige racer herude hvor jeg bor og to chiwauwau (hvor helvede skulle jeg vide fra hvordan det staves nå men de rendte løse og jordede hen til misty, som jeg har i snor, for så bare at stå og gø af hende... (nu tager jeg små hunde, for det er dem der har tendens til at gø helt vildt af Misty)GIDER DET IKKE... så forstår oz dig at du har to små hunde, sikkert hørt en masse i medierne omkring Amstaff osv... men gir dig ret, en hund skal ikke komme løbende på den måde som du beskriver...
Men forstår VIRKELIG ikke hvorfor du nævner racens navn!!!!.... Altså det er som om du liige vil være med på "Had Amstaff"bølgen, du hælder jo benzin på det bål som allerede er igang....
Er helt uenig med din overskrift, det kunne jo ha været en hvilken som helst hund og ja du ved vel at der er meget ballade i medierne omkring amstaff´s... hvorfor så blusse det mere op... træls...
Ville du egentlig ha synes det var ligeså spændene hvis det havde været en hmmm... golden retriver... tænker bare....
Og hvem var det liiige som skrev at loven siger at netop den race skal ha snor på!!??!!.... Øhhh noget jeg er gået glip af!!!! Naaaaaa i dont think so, der er snak om det ja, men ingen lov om det.
Mit råd mht. ham fyren. Sig det som det er, du gider ikke at hans hund skal komme over på den måde. Hvis han ikke kan styre den så må han ha den i snor. Ingen vil ha at vide at de ikke kn styre deres hund... så mon ikke det vil gi ham noget at tænke på...ellers er han da hmmm... en tumbe, for han gør det jo kun værre.... han kan jo risikere meget hvis han ikke har styr på dem og ja hvem vil det...
dec 2005
Jeg giver dig helt ret mht små hunde der gør.. det kan være rigtig irriterende... vores den lille gør også lige indtil den har hilst på den anden hund...OG det tror vi skyldes den første oplevelse vi havde med den samme hund.. men kun et gæt...
dec 2005
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
feb 2006
Nå men det var ikke det som var emnet
Men ja, nej synes ikke om overskriften men det er oz bare fordi at den race bare er total i søgelys lige nu... og så var det bare som om at der lige skulle skabes mere had... du ved jo godt at det kunne ligeså godt ha været en anden race.... Men ja tag fat i fyren og forklar ham at dine hunde bliver bange for hans... hvis han ikke fatter det, så spænd musklerne
dec 2005
Nå nu vil jeg gå i seng
tusinde tak for alle jeres kommentarer og gode råd!!!!
feb 2006
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
Jeg har lige læst en af mange chockerende artikler på TV2 hjemmeside."hvis man søger under kamphunde" ja der er sågar en afstemning om et direkte forbud imod muskel/kamp/dræberhunde.. JA DET ER SÅ DET DE KALDER VORES BEDSTE VENNER.. DE HUNDE SOM SÅ MANGE AF OS HAR KÆR OG VED, DE IKKE VILLE GØRE EN KAT FORTRÆD... nå men tilbage til den afstemning VI står meget dårligt bare lige så i ved det 24% imod 74% der stemmer for at de skal forbydes eller noget så sindsygt som at hanhundene skal gå med mundkurv... jeg er fuldtstændigt rasende over at der skal generaliseres så meget omkring vores hunde. bare fordi der er nogen mentalt og psykisk ikke fungerende mennesker der arangerer eks. hundekampe. og ikke opdrager sine hunde ordentligt...
SÅ VENNER HVIS I FØLER NOGET FOR JERES HUND SÅ TAG LIGE OG GØR OPMÆRKSOM PÅ JER SELV... EKS. GÅ IND PÅ TV2 NYHEDERNES HJEMMESIDE OG SUPPORT JERES BEDSTE VEN... I VILLE JO IKKE UNDVÆRE DEN FOR ALT I VERDEN..
VENLIGE HUNDE HILSNER. FRA
TYSON OG HANS EJER
KRISTOFFER STENSBO
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
Jeg er selv to lorte høj og har præsteret at holde en mastino på 70 kg. tilbage i angribende tilstand. Dog med hænderne på brystkassen af den i stedet for nakkeskindet.
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
jan 2007
det kan vi godt blive enige om, men det er forklaring jeg ikke stoler helt på
helle p
man har os et meget bedre grab med to hænder om brystkassen
beanmor
tror også det er nemmere da det bare er en impulsiv handling, men det er tilgengæld hårde at stå at holde hundene da man så skal være rimmelig udholden
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
.. hunden fik så fat i Zubins snor ( det fik jeg i farten ikke ordentligt fat i , da jeg nærmest måtte rykke dem op i halsbåndet , for den ikke skulle nå dem ,inden jeg , fik dem op ) hunden bliver viklet ind i snoren , og trækker derved i Zubin som skriger... og ejeren kommer GÅENDE , han er ca 30 meter væk ... så råber jeg igen og han løber hen og tager fat i hunden ... det var nogle mindre pæne ord der kom ud af min mund....!! så nu går jeg aldrig den vej mere, men hvorfor skal andre , ikke kunne færdes hvor vi vil , fordi en idiot af en hunde ejer... ikke holder sin hund i snor ??
jan 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 65
der er der ik noget gal i og have en muskelhund og en chihuahua. sammen
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
Kæft hvor kan man blive træt af der skal tags *særlige* hensyn til muskelejerne hele tiden...
dec 2005
Lige en opfølgning -- Det der er det primære er at ejeren ikke havde den i snor, og at jeg føler at mine hunde og mig var truet. Det holder bare ikke at ejeren ikke har sin hund i snor, når sådan noget kan ske, hvilket ejeren jo ved, idet det er sket 2 gange for mig og også for andre hundeejere i området.
Prikken over i'et er at han slet ikke kommer hen og hører om alt er ok og siger undskyld... men snarere mener det er os der har et problem....
Dette er tilstadighed ikke møntet på racen som sådan. Jeg har fuld forståelse for at ejere af racen har samme hengivenhed til deres hunde som vi andre har. Det håber jeg klart også, at ejere af sådanne også respekterer den anden vej rundt...
Jeg er af den umiddelbare mening at det er de få der ødelægger det for flertallet, hvad det angår.
nov 2005
Hvis jeg fik problemer med en muskelhund af en slags, ville jeg næppe nævne race. Det er min erfaring at folk er mere fornuftige at høre på, hvis denne ikk blir nævnt.
Utroligt, man blir nødt til at være så megen på vagt.
Det drejer sig formentlig om en hund, der er ti gange større end de små...fuck, forestil jer lige, at en så stor hund kom løs hen til jeres egne uden at vide hvad hensigten var..Jeg ville i al fald reagere...øh...10xSakki = 240 kilo..gg
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.074
som du selv siger tim:
det er jo fordi i INTET kender til racen i tror hver lile bevægelse de går er et angreb, heiko har helt ret hvis den havde tænkt sig at angribe havde hun ikk kunne holde den i nakken og slet ikk mens hun står med 2 andre hunde og kigger ind i et bagagerum..
tror jeg heller ikk man kan hvis det er en amstaff... men måske hvis det er en mindre hund..... det er ikk et personligt angreb men det understreger da hvor meget han ku gøre hvis den virkelig ville "slå dem ihjel" ikke en disse........
jan 2007
jeg kan sku sjovt nok ikke se hvad folk skal med en hund hvis de synes det er et møg hund
jan 2007
jan 2007
jan 2007
Det er sq da en møg hund når den ikke kommer til sig ejer når den bliver kaldt på...
Jeg kalder sq da også min for møg hund når den ikke kommer, men den er kun løs hjemme i haven..
så er der noget der ikke passer du har da lige skrevet det her,
desuden skulder du vist tim p en forklaring
feb 2005
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.449
Den amr. bulldog havde hende bogstaveligtalt inde i munden, men ejeres fik ham til at spytte ud inden han begyndte at tygge..
Så jo det kan sagtens være et angreb uden synlige skrammer..
Hvis hunden kommer farende direkte mod de små med agressiv adfærd.. så kan det da umuligt være leg..
Det er sørgeligt at nogen mener de skal stille op som beskytter af en uansvarlig ejer og hans hund fordi, de selv har samme race.. =o(
feb 2005
feb 2005
Det hele handler om en hundesnor, og en mand der er skide ligeglad. IKKE et angreb.
Christ!!!
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 186
Jeg mener at man altid skal have hunde i snor, medmindre man eksempelvis er alene i en hundeskov eller andetsteds hvor vi hundefolk er meget velkomne, og hvor andre folk er klar over at der er hunde.
(link fjernet)
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 149 Svar: 967
Hvis du har kunne få fat i amstaffen uden at den gjorde modstand og hvis der ikke er sket noget med dine hunde vil jeg personligt mene at det IKKE var et angreb !! Som race beskrivelse står der om amstaffen at de elsker andre hunde .. Og derfor meget gerne vil hilse , men de er som sagt voldsomme og derfor bliver det opfattet helt forkert og ender tit rigtig dårligt.. Det er skide ærgeligt for det er nogen dejlige hunde..
Men er enig i at de bør føres i snor !!! oG ejeren burde spørge til dig og hundenes helbred . Men det er ihvertfald ikke amstaffen´s skyld.. Det er ALDRIG hundens skyld!!!
amstaff angreb mine chihuahuaer