{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Kan man tillade sig det ? {{forumTopicSubject}}

At blive ved med at træne med sin hund, som gang på gang springer på andre hunde?
Jeg går på hold med en hanhund, som må trænes med snor og mundkurv. Den har været i slås kampe med andre (sågar jeg har fået af vide den har bidt øjet på en anden hund ud....) flere gange, derfor skal den trænes med mundkurv og snor på (agility).
Jeg tror det er 4.gang jeg oplever, at den alligevel er kommet fri, og har sprunget på andre.... Heldigvis har den mundkurven på og kan ikk bide, men ja, GISP hvis den ikke havde.
Det skete så igen her til aften. Den fik lov, at få en tur på banen uden snor, hvor vi alle gik et stykke derfra. Pludselig hører man damen råbe, hundens navn), og jeg er den komme farende. Med det vuns (staves? hiver jeg Lille Rasmus op til mig, og går modsatte vej, og vender mig om, og ser denne hund "sidde" ovenpå en uskyldig tæve, som aldrig gør noget, tænk hvis den ikk havde den mundkurv på......! Mit hjerte sad ud af halsen...... !

Hunden er rar nok i sig selv bare ikk overfor andre hunde..... Jeg skal ikk have dens sind analyseret, men jeg frygter hvad jeg gør, hvis den en dag giver rasmus samme tur ! !

Kan man tillade sig, at blive ved med at gå til træning med sin hund på den måde? Jeg har lyst til at sige til min træner, at vi ikk vil fortsætte i fremtiden....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tillade sig det ?
  • #1   23. apr 2007 Vanessa - jeg sidder altså ikk her og lyver vel...

• #2   23. apr 2007 Kirsten - ja, jeg tror jeg vil klage, selvom hun har trænet på holdet i mange år, og jeg er kommet til siden hende. J

• #3   23. apr 2007 Ejeren lader da til at tage sit ansvar alvorligt, når hun har mundkurv på sin hund...
    Det er jo netop sådan en hund det er vigtigt at træne med og få styr på. Om så træneren burde tænke videre og måske skulle have sat en lang tøjsnor på hund så den troede den var fri, netop for at skåne de andre hunde/ejere....thaaah, måske?!?

• #4   23. apr 2007 synes det er dybt uansvarlig og slippe en sådan hund fri på en bane uanset hvad... Ejeren ved at hunden fare i flæsket på andre så hvorfor slippe den fri???

Jeg kan godt se der er nogle hunde ejere der går til lydigheds træning med deres hunde der har mundkurv på, for hvordan skal hunden ellers lære og omgåes andre hunde? men slippe den fri er en hel anden sag..

• #5   23. apr 2007 Vi har også sådan en på vores agility hold (det er en islandsk fårehund), sidste gang vi var til træning røg den på Miki 3 gange i løbet af timen, og 1 af gangene var Miki i snor og den sidste af gangene sad jeg stille med ham bagved træningsområdet, derefter gik jeg helt væk med Miki, mens denne hund havde gennemløb. Overfaldene var heldigvis ikke så alvorlige at Miki kom fysisk til skade, men psykisk var han meget nervøs resten af den time, så nu er jeg spændt på hvordan han tager det næste gang vi skal til agility...

• #6   23. apr 2007 Lise - det bruger de også af og til på den, men det er bare ikk rart, at gå og tænke på hvis den kommer farende... og ja hun tar den alvorligt...
    men igen ville jeg bare vide, om man kan tillade sig, at gøre andre på holdet utrygge med sin hund på den måde

• #7   23. apr 2007 Rasmus var i hvert fald utryg og gøede/peb sådan en træls tone, som jeg ved er hans "utrygs" tone...tja...jeg må snakke med træneren.... det er bestemt ikk kun mig som har det sådan

• #8   23. apr 2007 Det er da uacceptabelt!! Selvom den har mundkurv på skræmmer den da de andre hunde så meget at de måske får angst for andre hunde, eller at gå til træning der...
    En sådan en hund kan ødelægge de andre hunde ved at rende sådan.. Ikke kun fysisk men også psykisk..

Jeg ville hive fat i den træner og sige at du smutter hvis den hund ikke gør...

• #9   23. apr 2007 Solva - ja....Rasmus har DYBT respekt for den...Han er faktisk bange for den.

• #10   23. apr 2007 Du kunne jo også snekke med træner og ejer om at det er uacceptabelt at den er løs på træningspladsen? Ejer er sikkert meget ked af dette problem og vil sikkert gerne holde hunde i snor/line, hvis det er et krav!! Og så burde problemet med overfald jo være løst?

• #11   23. apr 2007 Mener bestem den hund har brug for træning. Det er fuldstændig forkert adfærd den her udviser. Så den skal træne til at omgås andre hunde på en mere forsvarlig måde. Mener det er træneren opgave at hjælpe ejeren og hunden videre. Det vil absolut ik gaven dem, at blive smidt væk fra træningen. Så lærer de det jo aldrig...

• #12   23. apr 2007 husk det er agility den er på, ikke lydigheds træning....

• #13   23. apr 2007 der skal vist også bruges meget lydighed for at kunnegøre sig i agility, eller er jeg helt galt på den??

• #14   23. apr 2007 ja det skal det da, men alle på holdet er ikk konkurrence mennesker,og vi hygger os

• #15   23. apr 2007 Hun burde ikke træne agility med den før hun har helt styr på lydigheden.
    Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at træne sammen med den

• #16   23. apr 2007 Den skal trænes,men i lydighed ikke ag,før hun har fået styr på den.. fatter ikke at hun slipper den og lader den få succes på succes.. dette gør jo kun problemet værre.. måske hun skulle søge noget mere prof hjælp,i stedet for bar at lade stå til.. Ellers må hun løbe med sin når i andre er væk fra banen.. Syntes bestemt at i skal ta den op med jeres træner

• #17   23. apr 2007 Jeg mener helt klart at træneren fejler i den her situation....
    Hvis det er agility burde træneren jo få hundeejer til at starte på lydighedtræning først. Mange hundeejere tror jo, at alle hundetrænere har styr på hvad de gør))=;

• #18   23. apr 2007 Jeg vil mene at når det er så slemt bør den ikke være på det hold for det første.. den skræmmer de andre deltager og hunde!

Derudover synes jeg man bør overveje om den hund skal have en ende på det hele.. (hvis man har gået til diverse ting med den får at få en ende på det og det iklke har hjulpet..)

• #19   23. apr 2007 looooooooooooooooooooooooooool
    Sorry... havde ik set der stor agility...
    Klar hunden skal ik slippes løs på en agilitybane, når der ik er noget lydighed på hunden. Den skal egentlig slet ik slippes løs, mellem andre hunde med det adfærd den udviser.
    De skal henvises til noget lydighedstræning. Og komme igen, når hunden er lydig.

• #20   23. apr 2007 J & A: Hvad mener du med den skal have en ende på det? Aflives???
    Husk det er (næsten) altid ejerens skyld, hvordan hunden opfører sig. Og der er som regl ejeren der skal trænes og ik hunden....

• #21   23. apr 2007 takker for jeres svar. nu vil jeg gå i seng smiley

• #22   23. apr 2007 Syntes hun skal have lov at træne, men ikke slippe hunden. Jeg slipper jo heller ikke Nala, men at blive væk fra træning hjælper jo SLET ikke ;o)

• #23   23. apr 2007 Den bør aflives. Den er jo totalt utilregnelig og farlig for sine omgivelser. Og kan den ikke trænes i en hundeskole, så er det noget skidt. Den har slet ikke godt af at være alene uden andre hunde at være social med.

Kommentér på:
Kan man tillade sig det ?

Annonce