Jeg er forundret {{forumTopicSubject}}
Hey HG
Endnu et muskelhundetopic... men jeg må altså ud med det.
Det handler om, hvorledes folk idag har så travlt med at svine muskelhunde/kamphunde/dræberhunde (eller hvad de nu kalder dem), og tit indkluderer mine elskede SBT'er. Jeg vil prøve at sætte det lidt i perspektiv i forhold til hvad jeg har oplevet mens jeg har haft Annie og Albert.
1 historie) Vi har lige fået Annie, hun var omtrendt 5 måneder og vi skulle ud og gå en god morgen tur til bageren. På vejen møder vi en ældre herre med hans labrador. Annie viser alle mulige underkastelsessignaler hun kan, men lige pludselig bider labradoren Annie lige i ryggen så hun skriger. Den blev ved og vi fik hundene fra hinanden, den gamle mand siger "det har han aldrig gjort før". Det tog os to uger at få Annie vendet sig til andre hunde igen, uden hun rystede og var bange.
2 historie) Annie og Albert er ude og gå med farmand, de begge er løs og vi kaster med pind. En ældre dame kommer med hendes labrador. Hendes hund er også løs, så jeg får med vilje ikke mine vuffere i snor. Annie hilser på labradoren og går igen, og Albert løber hen og slikker den i mundvigen. Lige pludselig bider den sig fast i hovedet på Albert og rusker ham. Albert skriger og piver, og løber blødende hen mod mig. Annie farer efter labradoren, men jeg får stoppet hende. Det skal siges at Albert var 14 uger...
3 historie) Min kæreste er ude og gå med Annie og Albert, begge i snor. På vejen møder de en labrador, og Lena (min kæreste) spørger om de må hilse. "jo selvfølgelig siger manden med labradoren", men det Albert kommer tæt på, bider labradoren totalt umotiveret ud efter Albert og prøver at få fat på ham. Lena får hundene væk.
4 historie) Jeg var ude og gå en laaaang tur med Annie, ned langs volden. Annie løber løs og ser to hunde leje sammen lidt længere fremme. Jeg kalder Annie til mig, men kan se at de ikke gør noget for at kalde deres hunde til sig, så jeg lader hende hilse. Annie går stille og roligt hen imod dem, lidt i knæ for at signaleret at hun ikke vil noget ondt. Den ene af de to hunde er en han grayhound, men den farer lige hovedet på Annie og skubber hende om kuld. Jeg går hen til dem, og de kommer med deres yderst belastende:"hvorfor har du en Pittbull???"... jeg griner og spørger hvad hun mener. "Jamen det er jo en mini pittbull"... jeg griner igen og siger:" nej det er en mini familiehund". Inden jeg så når at gøre noget farer denne grayhound lige i flæsket på Annie og bider hende igen og igen. Annie lå bare og skreg og tog imod. Jeg får dem flået denne grayhound væk fra Annie, som selvfølgelig var meget skræmt. Jeg vender mig om og siger:"hvis hun nu havde været en pitt, tror du så der ville være meget tilbage af din hund?, der sq nogen her der kan finde ud af at opdrage sin hund!!" de kigger noget pinlig på mig og går uden at sige noget.
Det skal siges at Annie ALDRIG har startet et slagsmål.
Har nogle flere historier, men jeg tror i har forstået det.
Jeg er så træt af folk der har ondt i røven overfor mine hunde, men jeg synes folk skal feje foran deres egen dør inden de lukker en spand lort i hovedet på mig.
Det skal siges at i ALLE tilfældene udviste mine hunde utrolig underdagnighed, hvilket mange mener at SBT'en er ude istand til at gøre, men alligevel overfaldte de hunde Annie og Albert totalt umotiveret. Er det så mine hunde der er noget galt med?
God påske
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
jeg har kun oplevet at små hunde angriver Phoco uden grund... han prøver at løbe vækk, men han er jo ikke så hurtig...
Det er ejeren som kan for det ikke hunden ...
jan 2006
lige præcis
Jeg lever også fint med folk´s fordomme om labben *LOL*
mar 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 328
mar 2006
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Giv dem et kæmpe hundekuz og potedask fra Valdemar og så op med hunøret.
Synd vores hunde bliver betragtet som de glubske hunde når de nu er så fandens dejlige.
Janne
mar 2006
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Ved ikke om man skal tro på dem eller ej..
Men når jeg forhører mig, rundt om i hundekredse, er der inngen der har hørt lign historier.
Selføllig kan der ske uheld, især hvis folk ikke er forpasselig og sørger for at holde hunden til sig -
Jeg er ligeglad med om man så færdes i hundeskoven eller andre steder, hvor man slipper hunden..
Min holdning og mening er: har du ikke styr på din hund - så hold den i kort snor.. Så sker der ikke noget.
Babett.
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.122
Hvad fanden bilder de folk sig ind, bare fordi man har en såkaldt familiehund(som oftest alligevel er jagt eller brugshund) så behøver man ikke at opdrage sin hund ordentligt. Christ mand hvor tit hører man ikke fordommen "ja det er en nødvændighed at opdrage din hund på den måde når det er en kamphund".
Jeg opdrager efter Jan Fennels hundelytter metoder og kan kun sige at dette er forkert, jeg er bare mere obs på at have en velfungerende hund end de fleste andre som har de såkaldte familiehunde racer.
Så hundeejere af andre racer end lige kamp/muskel/fitness hunde tag jer dog sammen og kom ind i kampen om at opdrage jeres hund på dens sprog.
jan 2006
Jeg har da haft min phoco i snor og det kommer løbende en dansk svensk gårhund og angriber ham....
og ja jeg slapp phoco fri da den bed phoco , og det har jeg i min ret til at min kan forsvare sig, som han ikke gjorde...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
jan 2006
Mener det må da være nemmere at få hundene under kontrol når den ene er i snor ?
aug 2006
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
dec 2005
Skriver bare min mening!Og jeg er ikke så fed endnu at du kan betegne mig i flertal.
dec 2005
Det er nok nemmee for folk at anskaffe sig en hund når det ikke er en af disse racer og så tænke ja ja jeg har måske ikke lige tiden men det går jo nok det er jo bare en familiehund.
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 666
jan 2006
hvismin er i snor og en fremmed hund angriber min /mine så slipper jeg den så de kan forsvare sig...
hvis min er i snor så er det jo klart at de får mest skader og ikke kan forsvare sig.... du hjælper jo den hund som angriber ved at holde din egen hund i kort snor..
Jeg ved os at mine ikke er "kamphunde" da de heller vil løbe væk...
aug 2006
dec 2005
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Og jeg har heller aldrig oplevet angreb på nogen af mine hunde, eller oplevet at de angriber andre.....
Tror også at det har noget at gøre med, om man indser at det er hunde/rovdyr vi har med at gøre.... Hunde /rovdyr er efter min mening ikke skabt til at hilse på alle fremmede de møder, men derimod skabt til at have en fast "kreds" af venner, hvor rangordenen er på plads....
aug 2006
jan 2006
Undrer mig bare at man vil slippe sin hund fri fordi det er dens ret at forsvare sig selv........ville da mene det var langt bedre at få stoppet slagsmålet, fremfor at evt. fremprovokere en langt værre situation.
Men måske mig der blot ikke helt forstår hvad der menes.
aug 2006
jan 2006
Jeg vil ikke at mine skal blive bange for at møde en fremmed hund når de er i snor, da de kan forbinde snoren med det...
derfor slipper jeg mine hvis de bliver angrebet...
jan 2006
jan 2006
Nu går jeg mest på pladser som er langt væk fra trafikk..., men den ene gang phoco blev angrebet i snor af en lille hund så løb han rund om mig, så jeg og den andre hundeejer klarte at "fange " hunden...
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Når du nu har været så uheldig så kan det måske skyldes at hunde har svært ved at aflæse sorte (mørke) hundes ansigtsmimik.
Det er ikke en undskyldning men en forklaring.
Og generelt til alle hundeejere.. Vis ansvarlighed og respekt ved at holde styr på din hund.Kald hunden til dig når der kommer nogen.. Også i hundeskoven.. Derved kan mødet mellem hundene blive mere kontrolleret.. Hvis din hund kan være agressiv over for andre hunde, så skån den for situationer hvor den kan komme til at stå over for en fremmed hund ( Bortløbne hunde kan man aldrig holde for )
dec 2005
Jeg er forundret