{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Godbid idéer? {{forumTopicSubject}}

Hvilke godbider bruger i? Laver i dem selv og hvordan opevarer i dem?

Jeg overvejer at prøve at finde en opskrift på nogle gode godbidder at have rundt omkring i huset når vi får hvalp i huset ^^
Har dog nogle krav til dem
De skal kunne holde sig i stuetemperatur
De skal være bløde og lette at bryse i små stykker
De skal gerne kunne holde sig i lidt længere tid

Nogle idéer eller inspiration?

Jeg plejede før at lave tørret lever godbidder, men vil gerne have lidt variation med også og måske prøve lidt forskelligt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbid idéer?
  • #1   20. nov 2018 Pt bruger vi foder. Har købt lidt blandet foderprøver, som står i et par glas...et i køkkenet og et i bryggerset...Svende tror, at det er godbidder, fordi de kommer fra et glas smiley

Ellers har vi brugt meget forskelligt:
    Tørret and
    Tørret kylling
    Ost
    Kødrester
    Fiskedelle
    Pølser
    Makrel på tube
    Alpha spirit foder (den gamle udgave)
    Lakse Kronch
    Max Life glutenfri kødben
    Tikki premium glutenfri kødben

Kan det skæres i tern og holde faconen nogenlunde, kan det bruges (groft sagt) smiley

Fiskedelle, ost og Alpha spirit er nok favoritterne smiley

• #2   20. nov 2018 Har også set der er mange der bruger ost som godbidder, har aldrig selv prøvet det!
    Men helt klart en masse ting til inspiration!

Min plan er at lave små dåser med lidt godbidder rundt omkring i huset så de er klar til små trænings situationer. Som f.eks. ved døren til at lære dør adfærd, og ved bagdøren til haven, og inde i stuen til evt. nedhopning af sofa og andre uforudsigelige situationer.
    Så derfor leder jeg efter noget der kan holde sig, ikke er fyldt med alt muligt tilsætningsstoffer og smager dejligt nok til at man som hund synes det er en fantastisk idé ;D

• #4   20. nov 2018 Til træning køber jeg div. pølser, pålæg, kød - hvad man nu finder på.

Til vores gåture hvor vi lægger lidt træning ind, der ønsker jeg små og bløde godbidder. Her er jeg meget glad for Eden semi-moist foder. De er meget små og de forbliver bløde selv når de har ligget i en lomme i flere dage + hunden elsker dem smiley

• #5   20. nov 2018 Til den slags bruger jeg bare vovsernes foder (tørfoder). Men mine er så temmelig madglade, så man behøves ikke være vildt hittepåsom med godbidder for at de synes det er tæskelækkert smiley
    Ellers kan du jo bruge tørret kød. Det elsker langt de fleste hunde temmelig højt og det er ikke fyldt med tilsætningsstoffer. Du kan evt lave det selv.
    Skal jeg bruge ekstralækkert guf så er det kylling skåret i små tern og bagt i ovnen. Simpelt og nemt og de ELSKER det.
    Det man skal tænke over i forbindelse med brug af pølser, ost, færdigfrikadeller osv er at der er temmelig meget salt i det.

• #8   20. nov 2018 Vi bruger de der poser med bløde naturgodbidder. Wolf og hvad de alle hedder efterhånden. Hundene er glade for dem. De holder godt, har en Letluk pose, og klistre ikke fingrene i smader. Lette at dele og hundene elsker dem. Men det gør de nok med alt.

• #9   20. nov 2018 Alpha spirit foderet bruger vi som hverdagsgodbidder smiley

• #10   20. nov 2018 Tak for jeres svar smiley Helt klart en masse vi skal prøve af og se hvordan det fungerer.

Er der nogen der tørrer godbidder selv? Og hvor længe kan det egentlig holde sig hvis det er?

• #11   21. nov 2018 Spor: belønnes med makrel i dåse med tomatsovs. Højere belønning kan ikke opnåes.

Gåture: blandet foderposer skifter ofte variant (hav i baghovedet jeg ejer en labrador)

Træning lydighed: Lakse Kronch og evt madrester som fx pølsestykker, frikadellestykker, ost etc.

Træning jagt: Kyllingehalse, lakserester (jeg skal hamle op med vildt med fært af vildt)

Kommentér på:
Godbid idéer?

Annonce