656 visninger
|
Oprettet:
Godbid idéer? {{forumTopicSubject}}
Hvilke godbider bruger i? Laver i dem selv og hvordan opevarer i dem?
Jeg overvejer at prøve at finde en opskrift på nogle gode godbidder at have rundt omkring i huset når vi får hvalp i huset ^^
Har dog nogle krav til dem
De skal kunne holde sig i stuetemperatur
De skal være bløde og lette at bryse i små stykker
De skal gerne kunne holde sig i lidt længere tid
Nogle idéer eller inspiration?
Jeg plejede før at lave tørret lever godbidder, men vil gerne have lidt variation med også og måske prøve lidt forskelligt
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.509
Ellers har vi brugt meget forskelligt:
Tørret and
Tørret kylling
Ost
Kødrester
Fiskedelle
Pølser
Makrel på tube
Alpha spirit foder (den gamle udgave)
Lakse Kronch
Max Life glutenfri kødben
Tikki premium glutenfri kødben
Kan det skæres i tern og holde faconen nogenlunde, kan det bruges (groft sagt)
Fiskedelle, ost og Alpha spirit er nok favoritterne
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Men helt klart en masse ting til inspiration!
Min plan er at lave små dåser med lidt godbidder rundt omkring i huset så de er klar til små trænings situationer. Som f.eks. ved døren til at lære dør adfærd, og ved bagdøren til haven, og inde i stuen til evt. nedhopning af sofa og andre uforudsigelige situationer.
Så derfor leder jeg efter noget der kan holde sig, ikke er fyldt med alt muligt tilsætningsstoffer og smager dejligt nok til at man som hund synes det er en fantastisk idé ;D
aug 2008
Følgere: 1079 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.754
Til vores gåture hvor vi lægger lidt træning ind, der ønsker jeg små og bløde godbidder. Her er jeg meget glad for Eden semi-moist foder. De er meget små og de forbliver bløde selv når de har ligget i en lomme i flere dage + hunden elsker dem
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Ellers kan du jo bruge tørret kød. Det elsker langt de fleste hunde temmelig højt og det er ikke fyldt med tilsætningsstoffer. Du kan evt lave det selv.
Skal jeg bruge ekstralækkert guf så er det kylling skåret i små tern og bagt i ovnen. Simpelt og nemt og de ELSKER det.
Det man skal tænke over i forbindelse med brug af pølser, ost, færdigfrikadeller osv er at der er temmelig meget salt i det.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 96 Svar: 1.499
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Er der nogen der tørrer godbidder selv? Og hvor længe kan det egentlig holde sig hvis det er?
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.018
Gåture: blandet foderposer skifter ofte variant (hav i baghovedet jeg ejer en labrador)
Træning lydighed: Lakse Kronch og evt madrester som fx pølsestykker, frikadellestykker, ost etc.
Træning jagt: Kyllingehalse, lakserester (jeg skal hamle op med vildt med fært af vildt)
Godbid idéer?