{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
599 visninger | Oprettet:

Tillid til fremmede? {{forumTopicSubject}}

Min hund bryder sig ikke om fremmede mennesker. Den er helt gal når der kommer post, skraldemænd eller endu værre håndværkere, der skal ind i huset. Hun bliver virkelig vred, og er slet ikke til at komme i kontakt med. Hun vil heller ikke hilse på folk ude i verden, og hvis de går hen til hende, kan hun godt finde på at knurre og snappe. Det eneste sted hun ikke bliver vred er i hundeskoven. Her kan hun godt finde på at gå hen til folk og snuse, men hvis de vil kæle med hende går hun straks sin vej. Jeg har prøvet at lade nogle tilbyde hende en godbid i hundeskoven, for at give hende tillid til fremmede men hun vil ikke røre godbiderne, selv dejlige pølsestykker bliver ikke spist. Er der nogen, der har nogen idéer til, hvad man kan gøre? Hun er en blandingshund med dobermann og vi regner med, at det kan være det der slår igennem, men hun behøver vel ikke at være så mistroisk, bange og vred?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tillid til fremmede?
  • #1   28. jan 2007 Det er meget svær at sige hvad du skal gøre, da den virker meget utryg ved fremmede. Hvad med evt at give den mundkurv på, og så lade folk komme hen og snakke med den?

    Så kan det være den vænner sig til at der ikke sker noget, og måske senere kan du tage mundkurven af..


  • #2   28. jan 2007 Kunne man forestille sig at hun blev mere utryg med mundkurv på, fordi hun følte sig forsvarsløs? Jeg ved det ikke?

  • #3   28. jan 2007 Ja måske, men det er nemmere for folk at komme hen til hende og snakke, hvis hun har den på.

    Med tiden vil hun jo vende sig til fremmede der kommer og snakker..

    Hvor gammel er hun?


  • #4   28. jan 2007 Hun er halvandet. Hun er først blevet sådan ved 7 månedersalderen efter første løbetid.

  • #5   28. jan 2007 jeg synes det er en rigtig dårlig idé at starte med mundkurv. det drejer sig om at hun gradvist skal lære at fremmede mennesker er okay. dvs. hun skal have ændret hendes association ved mødet med fremmede og have en masse gode oplevelser med dem.

  • #6   28. jan 2007 Hvad med ellers at prøve at lade en fremmede lege med hende? Kaste en bold hun kan hente>?

  • #7   28. jan 2007 Heidi, jeg synes du skal få en snak med en prof.

    Det her kan hurtigt ende galt hvis det bliver taklet forkert.........


  • #8   28. jan 2007 Kontakt en prof,så det kan blive lavet en handlingsplan for jer og så i er sikre på at de personer man starter med at træne på,ved hvad de laver i forhold til kropssprog.. Det går i hvert fald den forkerte vej,hvis hun er begyndt at snappe smiley Mundkurv ville gøre at hunden ikke kan bide,men at tvinger den til kontakt er jo at overhøre alle de signaler der blir sendt om afstand og det vil kun blive værre..

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #9   28. jan 2007 Svært at give dig råd. Men har et par idéer...
    Jeg syntes helt sikker som Malene P, at du skal sætte mundkurv på når du færdes ude. Du vil blive ked af det, hvis hunden først rigtig får bidt, og så er der stor risiko for at den vil gøre det igen. Jeg tror ikke den vil føle sige mere utryg ved at have sådan en på, dog vil der være en tilvending. Hjemme, er det vigtigt at du er ved hunden når der kommer fremmed, og taler roligt til den, har en godbid klar, hvis den opfører sig som du ønsker og roser den.


  • #10   28. jan 2007 Skraldemænd og postbude forsvinder jo når hun gør........det vil sige at hun føler succes når hun får "jaget" dem væk....he he....

    Jeg vil anbefale dig at holde hende inde når disse kommer......hun skal have oplevelser med fremmede der bliver.....og ikke er "farlige". Prøv at invitere nogen hun ikke kender......når de så kommer ind skal de stille sig med ryggen til hende og smide en godbid bagud til hende et par gange. På et tidspunkt vil hun selv komme.....bed din gæst ikke se hende i øjnene men lave smaskelyde og gabe.....men i øvrigt ignorere hende indtil hun selv tager initiativ til kontakt...


  • #11   28. jan 2007 ...det er et stort arbejde og skal gentages mange gange før det giver resultat, men tålmodighed er dit bedste "våben"....

  • #12   28. jan 2007 Vi har faktisk haft proffesionel hjælp. Hun lavede et træningsprogram, der mest gik ud på at vi tog lederskab (ned af sofaen, gøre noget for sin mad osv) men dette har ikke hjulpet på hendes mistroiskhed. Hun anbefalede os desuden at lade fremmede give hende godbidder, men det nytter jo ikke, når Andrea ikke vil spise dem. Er der ikke andre der har lignende erfaringer.

  • #13   28. jan 2007 heidi- er det nødvendigt at ha en hund der elsker alle?
    Min hund er ekstrem utryg ved fremmede, og jeg siger simpelthen til folk på gaden at de ik skal snakke med ham, med mindre jeg er 100% sikker på jeg kan styre situationen.
    Fremmede der kommer og besøger os får strenge ordre på hvordan de skal være overfor ham.
    Det er et spørgsmål om at sige at de ik må læne sig ind over ham osv, så det omhandler meget kropssprog.


  • #14   28. jan 2007 Forresten når fremmede tilbyder godbidder, så husk lige at sig at de ik må kigge hende i øjnene, og hun skal ik tvinges til at gå derhen hvis hun ik vil. Og de skal selvfølgelig sidde på hug.
    Vi træner selv det samme, men det er vigtigt at forklare folk hvad de skal gøre.


  • #15   28. jan 2007 CKJ, Nej det er ikke nødvendigt at hun elsker alle. Det er ok. at hun er på vagt, særligt når nu generne fortæller hende, at hun skal være det. Men jeg synes det er synd, at hun ligefrem er bange. Jeg tror det sænker hendes livskvaitet en smule?

  • #16   28. jan 2007 Nå, tror desværre ikke jeg får flere indlæg nu. Men mange tak til jer der prøvede at give en hjælpende hånd

  • #17   28. jan 2007 Heidi- jamen jeg tror du har ret....Det er også pisse synd at de skal gå og være bange, og det er smadder fustrerende at stå i sådan en situation. Vi får heldigvis hjælp af en masse fremmede på træningsladsen.
    Men bliv endelig ved med at få fremmede til at hjælpe, den dag skal nok komme hvor hun tør tage godbidden.
    Jeg fortæller det bare som jeg har fået det fortalt af den adfærdterapeut der hjælper os:-)


Kommentér på:
Tillid til fremmede?

Annonce