{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Sterilisation, - spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

Jeg har en tæve jeg overvejer at få sterilliseret -

Men har følgende "?"

Når man kastrere end han hund - siger man at det at de kører i overdrive ofte dæmpes - det oplevede vi med Futte - det var FANTASTISK -
Kan man forvente det samme med en tæve ???

Hvad er den perfelte alder for indgrebet ???

Hvordan er det med overvægt afterwards ??

Er der ting man skal tænke over inden - bivirkninger man skal tage sitlling til ??

Andet man skal vide ???

Kan man risikere at ens andre tæver får lysten til at springe på hende ?

Spørger spørger spørger - da jeg gerne vil være sikker på at det er det rette valg for vores tæve...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation, - spørgsmål...
  • #2   31. mar 2007 Hej Julie

Jeg ved godt at Luna's situation ikke rigtig tæller her, men jeg fik Luna steriliseret i sommers (pga falsk drægtighed) og jeg har også fået en gladere og mere energisk hund. Og Luna har tabt sig. Hun er nede på 25 kg.

Men jeg har jo ikke en flok, så der kan jeg ikke være med:-)

• #3   31. mar 2007 Ja Fie har også tabt sig siden hun fik fjernet motoren, måske fordi man er mere bevidst om de har lettere ved at tage på...

• #4   31. mar 2007 Ja, hos Luna er det nok en kombination af mere aktivitet (ja lidt har også ret *GGG*) og så som du siger, at man er mere opmærksom på, hvad/hvor meget de får at spise

• #5   31. mar 2007 Babett blev steriliseret sidste år, på grund af falsk drægtighed. Hun har taget lidt på, men i hendes tilfælde er det bare skønt, da hun været meget svær at få til at tage på, men nu har hun appetit som en elefant:-) men synes ikke det er et problem, jeg synes det er meget nemmere at have at gøre med en hund som har god appetit kontra en hund uden appetit. Hendes humør er kun blevet bedre, da hun slipper for alle de vlodsomme humørsvingninger.
    Babett bor sammen med min labrador som er et år yngre, og de hygger sig sammen uden intrigier af nogen art, mine veninder kan stadig sagtens tage deres hunde med på besøg, Babett elsker stadig at lege med andre.

Jeg har kun et stort men......Babett er desværre for kort tid siden begyndt at lække lidt når hun sover, dette er selvfølgelig ikke så rart for Babett og det gør da jeg skal vaske tæpper noget oftere, hun drypper stadig ikke så meget at jeg har fået medicin til det (det plejer at føle problemet), men det bliver nok løsningen hvis hun begynder at lække endnu mere.
    Men havde jeg vidst hun ville begynde at lække, så tror jeg faktisk stadig jeg havde fået det gjort, taget i betragtning at hun er blevet en meget gladere og mere stabil hund.
    Har du andre spørgsmål, skal du være velkommen til at skrive privat.

• #6   31. mar 2007 DFFD. ha ha hvor sjovt sådan er min tæve også blevet. HUn blev sterilliseret for en mdr siden og hun har også fået hendes anden ungdom. Dog er hun mere madglad end før. HUn står direkte og venter på hendes mad om morgenen og aftenen. Så vi skal selvfølgelig holde øje med hendes vægt. Dog smed hun 1,5 kg de ti dage efter motoren røg.

• #7   31. mar 2007 Emma blev steriliseret i juli sidste år og det har da været en fornøjelse.
    Nu var grunden godt nok livmoderbetændelse, som ikke er så rart.
    men vi er sluppet for de forfærdelige løbetider for der var hun et bæst overfor andre hunde. Hun er blevet mere glad og livlig.........men hun er også blevet utrolig madglad og det er der vi skal passe på. Hun er på diætkost og det skal vi fortsætte med det altid. Hun har nemlig altid haft nemt ved at blive buttet og er da heller ikke åleslank nu ;o)

Jeg syntes at selve indgrebet og de efterfølgende dage ikke påvirkede hende særlig meget.........hun var hurtig sig selv igen........2 dage efter indgrebet fjollede hun rundt og man kunne slet ikke mærke på hende, at hun lige var blevet opereret........det overraskede mig meget.

M.h.t andre tæver, så har Emma det samme forhold til dem hun leger med, som før........hun bestemmer fortsat alt og ingen har sprunget på hende.........og hannerne syntes stadig hun er en lækker dame *GG*

• #8   31. mar 2007 Susie: hanhundene er også stadig helt exede med Luna. Så sent som i går på vores gåtur til stranden, kom der en flot hanhund drønende og syntes han var evig lækker (det syntes Luna så ikke *SS*)

• #9   31. mar 2007 Jeanette.......he he.......nej Emma har ofte også svært ved, at se charmen hos hanhundene........hun har altid så travlt med, at tisse op at alt når der kommer en hanhund.........og han skal da overhoved ikke forsøge at snuse til det.......så falder der brænde ned ;o)

• #11   31. mar 2007 Nala er også blevet mere fjollet efter motoren blev fjernet ;O)
    Og i dag har hun oven i købet leget med en anden hund, det har hun ikke gjort siden hun var 1 år :o)))

• #12   31. mar 2007 Tusinde tak for alle jeres svar - ss -

Har haft gæster her siden tidlig morgen - Tyr er flyttet - smiler.... og en veninde og hende unger har været og lege med hvalpene -

Nu er tyr og ahns nye familie lige kørt -

Her drejer det sig om Jass - Som er påvirket af en omtumlet start i livet - ved godt at det kan drenge sig om alderen - ( formoder 9 måneder - men ingen ved præcis )
    Og måske falder hun til ro med tiden - Men ser mange fordele i at få "motoren fjernet" ( Som nogen aklder det - griner - sjovt udtryk )
    Fordele ved løbetider, - hvor Thor så ik skal holdes i gård etc -

Men nu lyder det nærmest som om jeres hunde er blevet mere aktive af indgrebet - her har vi brug for at Jass falder til ro -
    Nogen gange kører hun derop hvor hun ikke KAN komme ned igang - totalt overdrive og hun skriger af STRESS...

Langt mindre nu end da vi fik hende hjem - og generelt er hun faldet meget til ro - men NOGENGANGE kammer den lige over for hende - og så er hun IKKE en fornøjelse - ørene lukker i - og hun hører INTET, - løber bare rundt og provokere vildt omkring sig - hvilket ofte resultere i konflikter med de andre hunde - Som hun heller ikke reagere normalt på... kører hende bare yderligere op... !!

Ideer ?

• #13   31. mar 2007 Jamen man hører vel også om det modsatte?? At de falder til ro?? Altså det er jo det jeg altid har hørt.

Nu er Luna jo altså heller ikke gået hen og blevet en tornado.. Men som sagt er det jo en helt anden situation. Luna var jo mere eller mindre deprimeret (min tolkning) d første 3½ år af hendes liv, så for hende var det jo en befrielse at blive fri for løbetiderne (som var ret ustabile) og de efterfølgende falske graviditeter..

Men jeg ville nok stadig gøre det.. Jeg ville ikke tro at hun ville blive "værre" end hun er nu.

• #14   31. mar 2007 He he julie........altså når jeg siger mere livlig så tror jeg man skal kende Emma ekstrem godt for at få øje på det..........for hun er bare generelt så lud doven..........men det handler mere om, at hun er mere livlig i træningen..........ellers er hun lige så lad som før.

Tror sagtens, at du kan få den modsatte effekt.........Emma var jo før operationen det tætteste man kom en udstoppet så jeg havde da frygtet at hun blot blev til et "gulvtæppe"............så mon ikke du muligvis kan forvente noget mere ro på jass..........hun bliver en "sat" dame ;o)

Kommentér på:
Sterilisation, - spørgsmål...

Annonce