{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
394 visninger | Oprettet:

Spørgsmål ang. sterilisation {{forumTopicSubject}}

Jeg vil blot høre om nogen af andres erfaringer når I har fået steriliseret jeres hund. Min lille Chanel skal steriliseres på mandag. Er der nogen hensyn eller noget jeg skal gøre når jeg har hentet hende fra dyrlægen efter oprationen.
Jeg har taget ferie hele ugen efter.
Armani min store hund ( min profil på hg ) er jeg spændt på om han kan lade hende være i forhold til sår og ro osv.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål ang. sterilisation
  • #1   15. apr 2008 Hej Susie

Du skal sørge for at hun kan få ro og fred - så hvis Armani ikke kan lade hende være, så må du sørge for at holde dem adskilt.

Det er meget forskelligt, hvordan de reagerer. Vores Punktum kom styrtende os i møde, allerede da vi hentede hende få timer efter operationen, og var fuldstændig upåvirket - men de to andre jeg har fået steriliseret i årenes løb, har været "pjevsede" i ca. et døgn efter operationen. Derefter har de været rimeligt på toppen igen (men skal selvfølgelig stadig holdes i ro indtil stingene er taget)

• #2   15. apr 2008 Hej Karina.

Tak for svaret:-)

Hvor gamle har dine hunde været når de blev steriliseret??+

Vi går til træning om onsdagen. Tror du Chanel kan klare det efter to dage??? Vi skal netop ud at køre tog med hvalpeholdet deb onsdag efter operationen.

• #3   15. apr 2008 De har været henholdsvis ca 1 år, ca 2 år og ca 4 år. Man plejer at sige, at jo yngre de er, jo hurtigere kommer de sig. Men det var nu Punktum, der var den ældste, som opførte sig som en total hvirvelvind smiley

Umiddelbart vil jeg godt tro hun kan klare en rolig træning om onsdagen, hvis hun ikke får lov til at tumle med de andre hvalpe. Men sørg for lige at få spurgt dyrlægen om det smiley

• #4   15. apr 2008 Ja helt klart vil jeg spørge dyrlægen:-)
    Det er altid godt at høre om nogen succes oplevelser fra andre. '
    Det er altid svært når ens dyr skal opleve noget man ikke selv kan være med til at kontrollere;-)

• #5   15. apr 2008 Det har været HELT uproblematisk og udramatisk for os.... Selvom det er en større operation end for hanhundene, så har de hurtigt været på toppen igen. Så tag det bare helt roligt smiley

• #6   15. apr 2008 Tak:-)

Dejligt med beroligende ord:-)
    Jeg skal jo heller ikke tage sorgerne på forskud:-)

• #7   15. apr 2008 Hvor meget ro hun skal have, afhænger af, hvordan hun i det hele taget tager indgrebet (det kan man jo selv se) og af, hvor meget dyrlægen åbner. Nogle dyrlæger kan nøjes med 2-3 cm., men andre åbner 10. Det afhænger også at, om det er både livmoder og æggestokke, som bliver fjerne eller bare æggestokkene.
    Men ja - let træning nogle dage efter og tumleri og leg om en uges tid og ikke for vildt.

Det er en fordel at få tæven steriliseret før første løbetid, da man så er 99,999% sikker på, at de ikke får knuder i deres mælkekirtler.

• #8   15. apr 2008 Hej Maj-britt.

Hun er også kun lige blevet ½ år i går og jeg har lige præcis hørt som du siger, at jo yngre hun er jo bedre:-)

• #9   15. apr 2008 Susie: :o)

• #10   15. apr 2008 Hvad???:-)

Kommentér på:
Spørgsmål ang. sterilisation

Annonce