{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Kastration af hanhund {{forumTopicSubject}}

Så nærmer tiden sig for Mikey skal kastreres. Nemlig på tirsdag. Og jeg er for at sige det mildt, skide nervøs. Over den narkose !

Er der ikke nogle af jer søde hunde ejere der kan berolige mig lidt?

Det er lidt noget pjat, men jeg er simpelthen skide nervøs for, at noget skal gå galt, selvom jeg jo godt ved at de er super dygtige og har udført den operation masser af gange.

Ja, han bliver snart tre, så hvis det skal gøres og have en virkning, skal det jo være nu.
Jeg håber det kan "lette byrden" fra hans skuldre når indgrebet er overstået, han er virkelig efterhånden hanhund med stort H, og stort set i løbetid året rundt. Det ved man jo godt når man køber en hanhund, men for pokker, han er simpelthen blevet strid på det sidste hvad det angår.
Han lukker fuldstændig af for hørelsen når vi er udenfor hjemmet/haven. Derhjemme er han som en engel og super lydig, men ude, der kan jeg have lige så mange godbidder med som jeg vil, og forsøge at fange hans opmærksomhed med jeg ved ikke hvor mange åndsvage ting.

Jeg har tilmed stået og hoppet på hovedgaden for at få hans opmærksomhed da han så en tæve og tilsyneladende kunne lugte "noget godt", samtidig med at jeg havde et stykke pølse i hånden, som ellers er hans favorit.

Han bliver dybt frustreret hver gang, og det synes jeg er synd for ham smiley

Åh, kan I ikke berolige mig lidt og sige at det nok skal gå godt på tirsdag?

Kh. Camilla

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration af hanhund
  • #1   29. mar 2007 Du er bare pylret..
    Det skal nok gå. Dyrlægerne og vet. sygeplejerskerne er dygtige.. De ved hvad de laver, og en kastration er kun et lille indgreb..

Tag du det bare helt roligt ;o)

• #2   29. mar 2007 Jeg får altid opereret min hunde på dyrehospital, hvor jeg er sikker på at de har overvågning. Jeg kan anbefale Karlslunde Dyreklinik, hvis du altså bor på Sjælland, der har de samme overvågning på operationsstuerne som på hospitalerne. Men for din hunds skyld, så vær kritisk - de er jo vores bedste venner og dyrbarste eje.

Held og lykke

• #4   29. mar 2007 Jeg er sygeplejerske på Opvågning og Intensiv og mange er skide bange for narkose, men har aldrig oplevet nogen har været ved at dø af narkose. Der er sometider nogle der har fået lavt Blodtryk og uregelmæssig puls af indgrebet, men ikke af narkose, men det er der jo medicin for og narkosesygelejersker der holder øje med patienten.

Samme med dyr. Selve narkosen er ikke noget man skal være bange for smiley
    Man der kan komme komplikationer til indgrebet, men det er først i tiden/dagen bagefter det evt. giver problemer.

• #5   29. mar 2007 Kan sagtens forstå din fustration.
    Men det er et lille indgreb og chancerne for at noget skal gå galt er minimale. Det skal nok gå godt.

• #6   29. mar 2007 Ja hunden skal selvfølgelig være overvåget under indgrebet smiley

• #7   29. mar 2007 Godt jeg har jer til at komme med nogle beroligende sætninger !!

For jeg kan åbenbart ikke selv finde ud af det...

Malene, tak for det! smiley Jeg henter ham omkring middag, ca ½ 1 regner jeg med, og han afleveres kl 8. Så hvis der nu skulle ske noget er der heldigvis dyrlægevagt, hele døgnet. Pyh.

Ja de er minimale som I siger, jeg ved bare ikke hvorfor jeg tror han nærmest stiller træ skoene ! *smiley der ruller med øjnene*

• #8   29. mar 2007 Det der med overvågning, det sker vel automatisk idét de jo er tilstede, vet. sygeplejersken og dyrlægen ?

Eller mener I bagefter?

• #9   29. mar 2007 Det jeg mener du skal være opmærksom på er, om der skal bruges hundekrave. Vi var ved at miste Sakki den efterfølgende nat, da han med kanten fra kraven skar underlivet op og var tæt på at forbløde. Kan dog fortælle, at dette uheld er sjældent set.
    Held og lykke

• #10   29. mar 2007 Overvågning mens han opereres og tæt opsyn mens han ligger og langsomt kommer til sig selv. Ved dog ikke om nogen steder overvåger dyr på "opvågningen" ?

• #11   29. mar 2007 Hundekraven er for at sikre hunden ikke slikker i såret ikke?

Puha, en grim ting I har været udsat for !! Det er forhåbentlig, som du selv skriver, ikke noget som sker tit. smiley

Hvor "ømme" er de?

• #12   29. mar 2007 Tror I man selv kan være med til den der opvågning?

Det har jeg allermest lyst til ligenu faktisk.

• #13   29. mar 2007 Camilla > jow, det er det der er meningen.
    Talte med et dyrehospital i Jylland efter ulykken..De bruger ALDRIG krave efter kast., da det ka gå galt.
    Der findes dyrlæger, der vælger intet at bruge og har sågar osse hørt om nogle skørt, der forhindre det samme...

• #14   30. mar 2007 Pas på med ik at lade ham slikke i såret....kender en hund hvor der gik betændelse i, og den havde det bestemt ik rart

• #16   30. mar 2007 Ja, jeg kender det godt. Begge dele..

Man kære buller basse af en hanhund, bliver også ½ mærkelig og glemmer alt omkring sig.. Desuden sagde min dyrelæge engang, at hanhundene godt kunne have det lidt dårligt lige efter at have "truffet" en tæve i løbetid..

Batman og jeg har prøvet narkose 1 gang hver - jeg sov dejligt og spørgte sygeplejesken, om jeg ikke måtte få lidt mere - var meget træt!!
    Batman, han var hurtigt oppe på benene og ville gerne udddd.

Selvfølgelig er man bekymret, man elsker jo sin hund!!

• #17   30. mar 2007 Ja jeg er stadig lige bekymret. Men har nu valgt at holde helt fri fra arbejde den dag, og ikke tage afsted efter jeg har afleveret ham. Jeg bliver til han er lagt i narkose, og hvis jeg må, vil jeg gerne selv være med, for jeg ved hvor utryg han nemt bliver hvis jeg er gået.
    Vil også gerne være der når han så småt vågner op, for at han ikke skal blive urolig over at være i fremmede hænder.

Puha, det skal jo bare overståes smiley

Malene, Mikey er forholdsvis stor, så en sparkedragt går nok ikke *griner* Men måske er det ikke nogen dårlig ide det andet.

• #18   30. mar 2007 Det kan være dyrlægen har bukser - det fik Sakki efterfølgende på..ka evt. sende dig et foto, hvis det er. Skriv i BC

Kommentér på:
Kastration af hanhund

Annonce