Kastration af hanhund {{forumTopicSubject}}
Så nærmer tiden sig for Mikey skal kastreres. Nemlig på tirsdag. Og jeg er for at sige det mildt, skide nervøs. Over den narkose !
Er der ikke nogle af jer søde hunde ejere der kan berolige mig lidt?
Det er lidt noget pjat, men jeg er simpelthen skide nervøs for, at noget skal gå galt, selvom jeg jo godt ved at de er super dygtige og har udført den operation masser af gange.
Ja, han bliver snart tre, så hvis det skal gøres og have en virkning, skal det jo være nu.
Jeg håber det kan "lette byrden" fra hans skuldre når indgrebet er overstået, han er virkelig efterhånden hanhund med stort H, og stort set i løbetid året rundt. Det ved man jo godt når man køber en hanhund, men for pokker, han er simpelthen blevet strid på det sidste hvad det angår.
Han lukker fuldstændig af for hørelsen når vi er udenfor hjemmet/haven. Derhjemme er han som en engel og super lydig, men ude, der kan jeg have lige så mange godbidder med som jeg vil, og forsøge at fange hans opmærksomhed med jeg ved ikke hvor mange åndsvage ting.
Jeg har tilmed stået og hoppet på hovedgaden for at få hans opmærksomhed da han så en tæve og tilsyneladende kunne lugte "noget godt", samtidig med at jeg havde et stykke pølse i hånden, som ellers er hans favorit.
Han bliver dybt frustreret hver gang, og det synes jeg er synd for ham
Åh, kan I ikke berolige mig lidt og sige at det nok skal gå godt på tirsdag?
Kh. Camilla
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.433
Det skal nok gå. Dyrlægerne og vet. sygeplejerskerne er dygtige.. De ved hvad de laver, og en kastration er kun et lille indgreb..
Tag du det bare helt roligt ;o)
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Held og lykke
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Samme med dyr. Selve narkosen er ikke noget man skal være bange for
Man der kan komme komplikationer til indgrebet, men det er først i tiden/dagen bagefter det evt. giver problemer.
jan 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 415
Men det er et lille indgreb og chancerne for at noget skal gå galt er minimale. Det skal nok gå godt.
dec 2006
jun 2006
Følger: 5 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 191
For jeg kan åbenbart ikke selv finde ud af det...
Malene, tak for det! Jeg henter ham omkring middag, ca ½ 1 regner jeg med, og han afleveres kl 8. Så hvis der nu skulle ske noget er der heldigvis dyrlægevagt, hele døgnet. Pyh.
Ja de er minimale som I siger, jeg ved bare ikke hvorfor jeg tror han nærmest stiller træ skoene ! *smiley der ruller med øjnene*
jun 2006
Eller mener I bagefter?
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.288
Held og lykke
dec 2006
jun 2006
Puha, en grim ting I har været udsat for !! Det er forhåbentlig, som du selv skriver, ikke noget som sker tit.
Hvor "ømme" er de?
jun 2006
Det har jeg allermest lyst til ligenu faktisk.
nov 2005
Talte med et dyrehospital i Jylland efter ulykken..De bruger ALDRIG krave efter kast., da det ka gå galt.
Der findes dyrlæger, der vælger intet at bruge og har sågar osse hørt om nogle skørt, der forhindre det samme...
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 898 Svar: 11.896
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 36
Man kære buller basse af en hanhund, bliver også ½ mærkelig og glemmer alt omkring sig.. Desuden sagde min dyrelæge engang, at hanhundene godt kunne have det lidt dårligt lige efter at have "truffet" en tæve i løbetid..
Batman og jeg har prøvet narkose 1 gang hver - jeg sov dejligt og spørgte sygeplejesken, om jeg ikke måtte få lidt mere - var meget træt!!
Batman, han var hurtigt oppe på benene og ville gerne udddd.
Selvfølgelig er man bekymret, man elsker jo sin hund!!
jun 2006
Vil også gerne være der når han så småt vågner op, for at han ikke skal blive urolig over at være i fremmede hænder.
Puha, det skal jo bare overståes
Malene, Mikey er forholdsvis stor, så en sparkedragt går nok ikke *griner* Men måske er det ikke nogen dårlig ide det andet.
nov 2005
Kastration af hanhund