Barn og job som hundelufter {{forumTopicSubject}}
Knægten vil meget gerne tjene lidt småøre, udover lommepengene. Og oplagt er jo hunde lufter i det lokale. Han er 12 år.
Men personligt ville jeg ikke selv overlade min hund til nogen jeg ikke havde indgående kendskab til, og slet ikke et barn/teenager - heller ikke om jeg havde en mere "neutral" hund. Så hvorfor bør jeg finde det ansvars fulgt at lade min knægt gå med andres hunde?
Anyway, hvilke værktøjer ville i give eget barn og hvilke regler ville i sætte op omkring det?
Han har allerede en god forståelse for at hunde skal respekteres jada jada, basal forståelse af signaler etc.
Min tanke er at sætte en maximum størrelse, og kun gå med relativ sikre hunde der ikke er udadfarende eller nervøse.
Ingen hilsen på fremmede hunde - Og han skal turde at sige "Nej, de må ikke hilse" og bede folk trække deres hunde til sig.
Jeg går med de første par gange og observere og giver råd med på vejen til netop den hund.
Prioritere et tidspunkt hvor andre hunde typisk ikke går.
Som udgangspunkt, ingen flex line
Ingen hundeskov/lufter
Godbider til afledning og kontakt, med en kontaktbar hund.
Yes, det er måske lidt bomulds og vat indpakning. Men der må jo for guds skyld ikke ske noget, og forudsætningen bør være at forebygge bedst muligt.
Hvad tænker i?
sep 2017
Følgere: 524 Emner: 137 Svar: 10.235
Jeg elskede at fræse rundt med Pølse, og vi drønede rundt i plantagen og på stranden. Når Pølse blev afleveret, fik jeg 5 kr
Men den var jo ikke gået i dag, hverken med pengene eller med bare at rende rundt og have det sjovt med en hund.
Hvis det er selve luftningen han skal stå for, og det er på steder hvor man kan møde andre, er det rigtig fint med de retningslinjer du har sat op. Ellers skal han finde en tosse som mig, der godt kunne bruge én der ville komme forbi og lukke hundene i haven, og derefter bare være sammen med dem i en times tid indenfor eller i haven.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 121 Svar: 6.963
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
Så løb vi over i Lindevangsparken med hundene ( + resterne fra skolemadpakken og saftevand ) og delte leverpostejs madderne med hundene....legede far + mor+ børn , mens hundene rendte løse rundt og legede og var vores "husdyr". …
I dag er det generelt MEGET mere besværligt at holde hunde og man skal passe MEGET mere på .----> " Der KUNNE jo ske noget eller " grumme hunde " KUNNE dukke op .
Vi rendte ikke ind i problemer og hundene enedes fint.
Det var … Foxterrier … gravhund … pekingeser … Labrador … og et par blandinger ( tjaaa jeg ved ikke rigtigt hvad det var... måske Lab / DSG … og noget Hønsehund ??? . )
Jeg har ikke haft noget problem med at lade et par søde piger , der bor her , gå en tur med mine hunde , det har de gjort indtil for nylig . … Men nu er de 2 hunde de gik med desværre døde pga alderdom ( ingen drenge har tilbudt det , men det ville heller ikke være noget problem for mig . )
Men det er jo bare sådan JEG har det … som jeg sikkert ikke deler med ret mange.
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
Og så havde jeg et par år før jeg fyldte 15 hvor jeg gik tur med en flat coated retriever og en lille blandingshund..
Jeg var så glad for at få lov til det, og jeg har aldrig haft mine forældre med på ture. Jeg fik penge af hende med gravhunden, men det var slet ikke det der trak! Jeg ville bare gerne tilbringe tid med hundene. Jeg har aldrig haft en selv, så har måttet låne andres og få mit hundebehov stillet på den måde.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.993
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Jeg oplever mange børne hunde luftere, og det jeg ser vil jeg aldrig byde min hund, jeg ville så heller aldrig risikere at et barn stod med ansvaret, hvis der skulle opstå en ubehagelig situation.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
Er han stærk nok, så måtte han gerne passe og lufte Ziva.
jeg ville når jeg kiggede efter en passer, gerne vælge en ung
jeg ville kigge efter en der var vokset op med hund
jeg ville teste om hans arme kan holde et træk
jeg ville tjekke sociale medier for at danne mig et indtryk om jeg tror jeg har fat i en seriøs teenager eller en der kun har hormoner og alkohol i hovedet
jeg har arbejdet med unge de sidste 15 år og synes de som udgangspunkt gør det rigtig godt. der er mange med stor interesse for dyr og Ziva er lykkelig for alle der forstår hun skal klappes
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Havde jeg en hund, der var helt ukompliceret at gå tur med, måtte en 12-årig (ansvarlig) knægt såmænd også gerne gå ture med den - bor i en lille landsby, hvor der ikke er voldsomt mange tosser med farlige hunde.
Så jo, jeg tror godt, at han kan finde hunde at lufte. De fleste hunde er trods alt nogenlunde tilforladelige og der skal nok være folk der ude med lidt dårlig samvittighed over, at vapsen ikke bliver luftet så meget og derfor gerne vil benytte sig af knægten
jun 2013
Følger: 36 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Er hunden en ligevægtig rar hund, så fint for alle parter
Min yngste knægt har luftet mine cairner alene siden han var 9, og ulvene efter han blev 15.
Meeen.. Jeg tror ikke jeg ville lade et barn, jeg og hundene ikke kender godt gå tur med dem.
Og slet ikke de store.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.024
Men jeg ville ikke lade børn/unge gå med Atlas. Han er for bøvlet, og der skal tages for mange hensyn. Var han fuldstændig ukompliceret, ville jeg nok godt turde lade en 12-årig gå med ham, hvis han/hun kunne holde ham og ellers virkede fornuftig.
Folk er jo også meget forskellige, når det kommer til sådan noget. Jeg kan huske, da jeg var FDF'er. Jeg har vel været omkring 10 år, og vi skulle samle penge ind ved at ringe på folks døre og tilbyde at lave noget arbejde for dem, hvad de nu lige havde behov for. Et af de steder, hvor vi ringede på, fik vi lov til at gå en tur med familiens hund. Det var ikke nogen vi kendte i forvejen. Det havde jeg godt nok ikke turdet.
apr 2018
okay seriøs syg stodder ham du beskriver....
jan 2007
Her hvor jeg bor er jeg ikke så bekymret for tosser med vanvittige hunde e.l. Jeg går 2-3 ture dagligt og møder ret sjældent andre hundeluftere. Når vi møder nogen, er det den samme håndfuld hunde, og selvom en enkelt af dem ikke ligefrem kan siges at være under kontrol, så er de alle søde og rare, så har man ellers en sød og ukompliceret hund selv, så går det næppe helt galt.
Der hvor jeg boede, da jeg i sin tid fik Reiki, ville et barn ikke få lov at lufte min hund, uanset hvor sød og nem den så var, netop pga. risikoen for andre tumpers hunde.
apr 2018
jan 2007
Men der bor altså en del hunde i byen. Jeg kan jo høre dem i haverne og se dem hoppe op af vinduerne når vi går forbi. Men de kommer åbenbart ikke på gåture.
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
Det jeg vil frem til er at børn tit kan mere en hvad de "voksne" går og tror. Med den rette vejledning kan de så meget. Og det lyder jo til at du gardere dig i alle led og kanter. Så held og lykke til din søn, med sit forhåbenlige hundelufter job
apr 2018
nov 2007
Det var ikke det der var pointen. Pointen var at jeg som 12 årig stod i situration, hvor det var påkrævet at jeg handlede efter bedste evne og at det gik godt. Jeg er udemærket klar over at heste og hunde er to forskelige dyr, med hver deres handel mønster.
apr 2018
nov 2007
apr 2018
nov 2007
apr 2018
men derfor kan man jo godt svare folk i en normal tone.
du får det sidste ord for det er ikke emnet
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.072
Skulle der komme en løs hund, så ville jeg have nemt ved at fjerne den næsten uanset størrelse. Men der skal jo ikke meget størrelse på før han ville få problemer med en fremmed hund.
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.884
(Vi har så fundet en løsning, min far kommer og er her til enten min kæreste eller jeg kommer hjem)
Barn og job som hundelufter