{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
487 visninger | Oprettet:

"Kørekort til hund" :S {{forumTopicSubject}}

Jeg så lige nogen gamle indlæg hvor der bliver sagt at der burde være kørekort for at få hund. den syntes jeg ikke helt holder i længden..for så syntes jeg der skulle tages først fat i de forældre der får børn og SLET ikke er egnet til det. så kan de starte med og lave et kørekort til folk for at få børn :s og det kan man jo ikke. så jeg syntes den med kørekortet er lidt slap i længden.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Kørekort til hund" :S
  • #1   3. mar 2007 Nu kommer der jo også nogle, og undersøger om barnet har det ok, barnet kommer i dagpleje, børnehave og skole, børn bliver registreret ved fødslen, og kan du ikke passe barnet bliver det tvangsfjernet, eller du skal bevise du kan være gode forældre.--- så din mening holder heller ikke!!!

• #2   3. mar 2007 Louise: Hvorfor holder min mening ikke? Man ser da FLERE alkoholikere der føder små børn og de BURDE ikke have lov at føde overhoved..

• #3   3. mar 2007 Dennis :

LOL...

Det var da et dårligt argument for at der ikke skal være hundekørekort...

Kan ik lige se sammenligningen af de to vidt forskellige ting, børn og dyr - Hmmm

/Mette

• #4   3. mar 2007 Mette : Det da meget fint du ikke kan det men skal du så lige spille sjov med at skrive LOL som børnene gør på arto?

Hvis du ikke kan se sammenhængene så lad da være at skriv i indlægget i stedet for bare at lyde sjov og smart.

Der er også mange der ikke fortjener at have børn ligesom der er mange der ikke fortjener at få hund.

• #5   3. mar 2007 Team Vomløs : Jeg siger jeg ikke går ind for det men jeg mener PERSONLIGT selv at hvis der skal være kørekort til 4 benene så skal der også til 2 benene et lille eks. prøv at se alle de teenagere der løb rundt på nørrebro i nat og skabte sig åndsvage hehe det vil jeg da mene er dårlig forældre hvis de tillader deres barn at deltage i disse optøjer.. og det skal lige siges at det KUN var et eks. smiley

• #6   3. mar 2007 Man kan ikke tage et kørekort og vide hvordan det er at have hund/børn, for det ansvar der høre med og skal tages, lære man ikke af teori!
    Desuden bliver hunden også chippet eller ørevaccineret og tilmeldt en dyrelæge nøjagtig som mennesker der for cpr-nr. og en læge, så det argument holder heller ikke, Dennis H!!

• #7   3. mar 2007 dennis H> jeg har helt enig med dig! der burde også være kørekort til børn, ligesom til hunde.

kender selv nogen som aldrig burde ha fået børn, hvor de scociale myndigheder ikke gør noget.

• #8   3. mar 2007 Sara W . .

Hvordan havde du så tænkt dig at tage det??

• #9   3. mar 2007 Sara W : SÅDAN der endelig en der kan forstå mig.. smiley

• #10   3. mar 2007 ja det er jo lige det, men man kunne vel komme på et slags kursus, hvor man lærer lidt om og tage sig af børn, lidt ligesom de har i usa med de baby dukker.

• #11   3. mar 2007 Dennis> jeg kan helt og aldeles forstå dig! der er mange børn som vokser op uden den rigtige kærlighed og støtte.

• #12   3. mar 2007 Det bare ikke godt nok, for hvis du har en hund der ikke tager sig af sine hvalpe skal tæven så os på kursus..? Altså helt ærligt, det er det samme som at forberede sig til det uforberedte..

**langt ude**

• #13   3. mar 2007 Dennis :

HVis du laver et indlæg her på HG, må du forvente at folk svare...

Derudover kan jeg ikke se jeg er sjov og smart - kunne lige så godt ha skrevet griner eller smiler

Hvis der er en der er i børnehave er det da dig lige nu...

Du siger at mennesker skal have kørekort til børn, hvordan og hvorfor ??
    Vi er intelligente væsner (tro det eller lad vær) som kan bruge sprog og skrift, det kan dyrene ikke...
    Jeg kan være enig med dig i at der er MANGE børn der ikke lever med de vilkår de egentlig burde, men man kan altså ikke sammenligne det med dyrenes velfærd...

Hvorfor er du imod kørekort til hunde ??

Tror du ik selv du ville kunne gennemgå et kursus med din hund ??

Ja jeg kan ikke lige se ideen i hvorfor du ik vil have det indført, men vil meget gerne høre dine argumenter for hvorfor du ikke ser det nødvendigt...

Håber vi kan holde tråden en i sober tone c",)

/Mette

• #14   3. mar 2007 Mine forældre havde engang (10 år siden) et par venne som var dybt alkoholiske de har fået 4 børn og kun 1 blev taget fra dem selvom de rendt rundt året rundt uden bukser på BÅDE indenfor og udenfor.

• #15   3. mar 2007 det kan en hund da ikke lære vel. men der burde være et sted hvor man kan lærer noget om det!

det kan jo ikke passe at man skal have et jagt tegn for og gå på jagt.
    og et fiske tegn for at fiske vel, når man ikke skal have nogen former for tegn når man vil have hund eller børn.

• #16   3. mar 2007 jeg vil lige sige at jeg vil gerne ha indført et kørekort til hund! men hvordan skal det lade sig gøre?

• #17   3. mar 2007 Mette og Tommy har helt ret! så slap af Dennis H, og accepter folks meninger, istedet for dine egne!!

Sara W, Nej, og det kan DU for den sags skyld heller ikke - eller nogen som helst andre!
    Et andet eks. er at tage kørekort.. Sjovt nok har de fleste mennesker der sætter sig bag rattet i en bil et kørekort, MEN alligevel køre folk galt!! (til fare for andre mennesker) Men de var da ude og lære det, ikke?

• #18   3. mar 2007 Trine : Jeg acceptere andres meninger ligeså meget som mine egne. men jeg har bare en meget kort lunte og det kan jeg ikke selv gøre noget ved.

Mette : Hvor i denne tråd har jeg sagt jeg ikke går ind for hundekørekort? smiley

• #19   3. mar 2007 Prøv engang at læse mit indlæg til Sara W, for din "korte lunte" er der ikke hold i..

• #20   3. mar 2007 Trine : Hvad mener du med der ikke er hold i min korte lunte? du kender mig ikke personligt så du kan overhoved ikke tillade dig at sidde og sige om der er hold i min korte lunte eller ej.

• #21   3. mar 2007 Jo for du svare jo ikke på mit indlæg, fordi du ikke kan modbevise det!

Desuden har jeg måske haft nogle uegnede forældre, så jeg ved nok lidt mere og har baggrundsviden om emnet end jeg umiddelbart giver udtryk for!

• #22   3. mar 2007 trine jeg kan godt følge dig i det du skriver, men jeg mener bare stadivæk at der burde være et sted hvor man kan lærer mere om børn inden man får dem. jeg har selv en datter på 2 år, og havde jeg ikke lært noget om børn ved at passe mine nevøer og niecer inden jeg fik hende, havde jeg da været helt lost.....

• #23   3. mar 2007 Det kan så være rgtigt nok, men jeg mener ikke at der skal laves kørekort så man kan dele folk op i uegnede og egnede grupper..
    Af egen erfaring har jeg "passet" mine mindre søskende, så jeg ved godt hvordan man passer hunde/børn, og det kan jeg takke mine "uegnede" forældre!!

• #24   3. mar 2007 Jeg er ligeglad med om jeg ikke kan modbevise det du skriver jeg siger bare at du ikke skal sidde og påstå om jeg har en kort lunte eller ej.. jeg dømmer heller ikke dig hvis du siger du har en kort lunte så siger jeg jo heller ikke DU LYVER vel.. så lad vær med at påstå du ved om jeg har en kort lunte eller ej.

• #25   3. mar 2007 jeg ved heller ikke om det skal være et kørekort. mener bare at det burde kunne læres et sted. men trine hvordan vil du forslå at man tager kørekortet til hunden?

• #26   3. mar 2007 Dennis H.. det har ikke en skid med emnet at gøre om dit temperament er kort eller langt, så gad godt vide hvorfor du helt ærligt startede det her!

• #27   3. mar 2007 Dennis :

Hvem kan så gøre noget ved din korte lunte ??

Du må vide hvad du går ind til når du skriver i et debat forum som HG, der er ingen grund til at flyve op under loftet, fordi der er nogen der modargumentere det du skriver...

Jeg kan da se i dit første indlæg, at du skriver, at et hundekørekort ikke vil holde i længden... det må man da sige er modstand der vil noget, eller tolker jeg den sætning forkert ??

/Mette

• #28   3. mar 2007 Trine : jeg ved godt det ikke har en skid med emnet at gøre at jeg har en kort lunte men jeg flyver op under loftet når du påstår det modsatte uden at vide noget om det.

• #29   3. mar 2007 mette og tommy har sørme´ ret igen, så istedet for at plapre løs om din korte lunte, som ikke er andres problem end dit, så skriv så man forstår dig.. og som slet ikke kan modargumenteres til vores holdning

• #30   3. mar 2007 har jeg måske ikke ret i det jeg skriver, siden du skifter over til et ligegyldigt emne om din korte lunte, som ikke kommer nogen ved!

• #31   3. mar 2007 Trine : Jeg kan ikke formulere mig særlig godt og jeg kan sku ikke selv gøre for det forstå det da.

Jeg undskylder hvis jeg ikke har formuleret mig rigtig men det kan jeg bare ikke nogen gange.

• #32   3. mar 2007 Det er ikke det jeg har sagt.. Jeg har bare givet udtryk for at jeg ikke rigtigt har forstået dit budskab så, men melder mig ud af denne her debat nu, for man kommer ikke rigtigt videre...

Altså indtil videre har vi kun delt folk der har deltaget i debatten op i to grupper.. Og det er jo ikke det der har været meningen fra starten ved jeg,.

• #33   3. mar 2007 Så lige det første louise a havde skrevet om at Dennis H's mening ikke holder... Er det ikke i orden at have andre meninger end andre?? Spørger bare...

Kommentér på:
"Kørekort til hund" :S

Annonce