1.481 visninger
|
Oprettet:
Mere end en hund i et bur? {{forumTopicSubject}}
Lige et enkelt spørgsmål.
Hvad er erfaringerne med at have mere end en hund i et bur, hvor de ligger sammen.
Altså jeg har et kæmpe bur, hvor de er skilt ad, men hvis man fik en 3 hunde, ville det så være et problem at have dem sammen normalt?
Jeg tænker ikke så meget trafiksikkerhed, men mere i praksis bare at lade dem være i samme bur eller bare have dem i bagagerummet sammen?
Plus i udlandet, er der nogen særlige regler for Sverige, Norge og Tyskland lige omkring dette. Synes ikke jeg har kunne finde noget, andet end i Sverige, der skal de have en hvis lofthøjde.
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 3.289
Tak, for udfordringen er, at min bedre halvdel overvejer en 3 hund, og jeg aner ikke hvilken bil jeg skulle købe hvis alle skulle være være skilt ad, derfor mit spørgsmål.
@Nicole.
Det er også min erfaring. Det var mere hvis jeg fjernede mellemrummet, for så kan jeg godt have en 3 hund.
mar 2017
Hm, måske kan det godt lade sig gøre så, for vores lægger også ned.
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 923
- Men mine er også westier så, 7-10kg pr stk. Måske lidt andet med store hunde?
Synes ikke der er alt for meget uro, og selv ved hård opbremsning er det gået ok - selvfølgelig bliver de 'rystet sammen' men 7-9-13 uden uheld, skader eller muggeri hundene i mellem.
- De lægger sig hurtigt og sover.
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Primære grund til, at jeg synes det er nemmere, at have dem helt adskilt er, at jeg så ikke skal tænke så meget over det, hvis jeg kun skal have én af dem ud af bilen
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.314
Stormy delte fint bur med min mors Cairn Terrier når vi passede den. Stormy og Perle havde heller ikke noget med at rykke tæt sammen i et bur. Clinton vil finde sig i det fordi jeg siger han skal, men han vil ikke ligefrem nyde det. Så derfor deler han ikke bur med nogen. Dvs. når vi passer min mors Cairn sætter vi et ekstra bur i bilen.
Får vi en dag hund nr 3 så må vi se hvad løsningen så skal være. Gemalen er igen begyndt at komme med udtalelser om at han gerne vil have en Irsk Ulvehund, så måske vi med tiden skal finde plads til sådan en fætter også
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.571
maj 2004
maj 2004
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 284 Hunde: 8 Emner: 2 Svar: 2.848
Har for en del år siden haft 3 hunde i bagagerummet af en stor/lang stationcar, uden problemer.
Tror det kommer an på hvordan hundene kan sammen
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 417 Svar: 31.396
- så afhængig af hundene vil jeg sige.
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.484
For buret hvor du har to hunde i skal jo være så stor, at der er plads til begge hunde. Det vil sige at de begge to kan ligge udstrakt i bure, og så kan man jo alligevel bare have tre bure.
Jeg ville aldrig putte to så store hunde ind i et bur. Forestil dig lige, hvis de skulle gå hen og blive sure på hinanden mens du er ude at køre på motorvejen ……
Der findes altså masser af løsninger til at have tre hundebure i bilen, blandt andet to bure med ind/udgang af bagklappen og et bur bagved med udgang af sidedøren. Hunden bagved burene med indstigningen f bagklappen kunne også ligge løs bag ved buret.
I en Berlingo eller Caddy lignende bil Kan der snild være tre bure, ellers så er der også hundetrailere.
Ham her laver bure til rimelige penge, han har masser af gode ideer, hvordan man får et eller flere bure til at være i de forskellige biler.
http://bechtrade.dk/
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Vi har et bur til hver hund, når vi kører i bil - af sammen årsag har vi så en transit da der ikke er nogen personbiler med plads nok..
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 133 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.850
I hundetraileren ligger de to og to.
jul 2018
Følger: 1 Svar: 46
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
Hvis jeg kun havde spaniels, ville jeg nok ikke tænke så meget over det - da de elsker at ligge tæt. Men de to gamle blandingsbanditter bryder jeg mig ikke om at tvinge til en sådan nærkontakt i længere tid, selvom de sagtens kan.
Min veninde har dog alle sine 3 (labradorer og spaniel) i samme bur uden problemer.
feb 2013
I vores to første biler var der ikke plads til hundebure så vi havde vores to hunde på bagsædet. Den ene af hundene var egentlig ikke superglad for at skulle ud og køre og endte altid med at sidde i bunden af bilen, mens den anden lå og bredte sig på hele bagsædet. Da vi fik en bil med plads til bure og et godt bur. Så begyndte den hund pludselig at elske at kører bil: hun har simpelthen følt sig klemt af den anden og oplevet det som virkelig rart nu pludselig at have sit eget 'space' som den anden ikke kunne møve sig ind på.
mar 2017
Men tak for alle svarerne og inputs'ne.
At hundene ligefrem skulle komme op og slås ville være meget mærkeligt. De sover i forvejen tit klods op og ned af hinanden. Desuden er ingen af racerne (Grosser og Broholmer), racer der normalt slås.
Jeg har i ihvertfald aldrig nogensinde oplevet nogen af dem lægge op til ballade. Hverken med fremmede hunde eller endnu mere utænkeligt med hinanden (ville da også være skrækkeligt hvis det skete. Sikke en slåskamp).
En Transit er ikke en løsning, da jeg også har børn der skal med. Desuden er det reelt sådan en jeg har i forvejen, da Ford Tourneo Custom (9 personers) i lang udgave reelt er en ombygget Transit og af hvad jeg ved findes der ikke større hvid-plade bil
Jeg tror ikke at det går hvis jeg får lavet et bur med 3 mellemrum, for det knibe for hundene at dreje sig rundt. Mellem hjulkasserne er der 1350 cm bredt. Det vil give en "burbredde" pr. hund på 450 cm. Det er nok i underkanten til at de kan dreje rundt.
Hvis jeg i stedet satte et gitter op til bagereste sæderække vil de jo have 1350 på smalleste stede og 1775 på bredeste og med en dybde på cirka 1200.
Så kunne jeg få lavet et "bord", som de kunne stå under det, så bagegen kunne ligger oven på bordet. I højden har jeg nemlig 1382, så der er lidt at give af. hundene er cirka fra bund til top af hovedet omkring 600 og så kunne jeg godt have plads til alt bagagen på en ferie tur til alle.
Men så ville alle 3 stå sammen. Derfor mit spørgsmål til erfaringer.
Jeg kan se at de er meget forskellige.
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.420
Min egen kunne godt være lidt småhysterisk hvis noget ikke gik hans vej ift. den anden hund - hvis den fx kom til at jokke på ham eller lignende. De sad ikke i bur, men bare bag i bilen (Mazda 626, to schæfer-str. hunde).
Men dine hunde lader til at være mere afslappede ift. hinanden
aug 2007
Selv mine små huskyer er mindst 800
Det er derfor jeg ikke har bure, for så kan de ikke sidde oprejst
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 78 Emner: 88 Svar: 2.765
aug 2007
Selvom jeg godt kan se, at han skriver CM i de første sætninger. Godt nok også en stor bil, der er 1350 cm bred
apr 2008
apr 2008
Overvejede om vovserne var 4 meter lange eller hvad, hvis de ikke kunne vende på den plads
mar 2017
@Karina.
Du har ret, der målte jeg også forkert det skal nok nærmere være 900 mm højt. Men stadig plads nok til bagage.
apr 2008
Fair nok
mar 2017
Nu er det hunde, så man skal aldrig sige aldrig. Det er bare meget svært at forstille sig. Vi har aldrig haft nogen som helst form for optræk til det mindste ballade. Aldrig.
feb 2013
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
mar 2017
Ja, det er også min bekymring. Jeg lurer også på om jeg kunne få lavet et bur som løste det.
Alternativt har jeg set sådan nogen hundetrailere. Det er selvfølgelig også en mulighed. Men 80 km i timen på motorvejen. Gab....
Også træls at jeg ikke har en lille race. Så kunne jeg stable burene og have 12 med ad gangen.
dec 2011
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 6 Svar: 1.099
Mere end en hund i et bur?