{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
938 visninger | Oprettet:

ALDRIG MERE END EN HUND O.O!!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg Passer 3 hunde ud over min egen her i weekenden, og er kommet der til, hvor jeg er 110% sikker på jeg ALDRIG skal have mere end en hund...

Jeg kan hverken snakke, gå i et andet rum, eller tag noget at spise, uden der sidder 4 hunde og glor på mig, går efter mig, eller står i vejen... -.-'

Fatter ikke hvordan jer med flere hunde magter det...
og når det så ikke er negativt hvordan deler i så jeres kærlighed ud til flere hunde, uden nogen bliver glemt ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ALDRIG MERE END EN HUND O.O!!!!!
  • #1   15. jun 2013 Det er jo 10000 gange nemmere når det er ens egne
    Så er man inde i nogle rutiner
    Og man holder jo også af dem på en helt anden måde end når det er nogle man passer
    De har også glæde af hinanden på en anden måde, hvor de ofte når det er nogen man passer, kører hinanden op
    Og har svært ved at lade hinanden være, fordi det er nyt og spændende

• #2   15. jun 2013 Vi kommer ALDRIG til at nøjes med en hund... smiley

• #3   15. jun 2013 Vi har netop nu for første gang indladt os på at have to hunde.

Og der ER altså nogle forskelle i den relation, man har til hundene, det er helt tydeligt.

Jeg kan helt få dårlig samvittighed over det og jeg savner min singlehund, selvom jeg ikke har fortrudt beslutningen om at have en mere samtidig.

De giver også hinanden en masse og hold nu fest, det er godt nok lettere at have hvalp, når man har en ældre hund.

Det er for mig hverken fryd og gammen eller helt skidt at have mere end en.

• #4   15. jun 2013 jeg synes jo netop det er charmen at man altid har hundene med sig uanset om man går i haven eller på toilettet smiley
    men det har man vel også når man kun har en hund, eller?

jeg synes godt vi kan give flere hunde samme opmærksomhed, de vænner sig jo også til det og nogle gange kan de stå helt i kø, fx når der skal børstes.

• #5   15. jun 2013 Jeg har jo 4 schæferhunde i alderen fra 5 mdr- til 3 år...Og jo da jeg får en gang imellem dårlig samvittighed over for de ældste fordi der hele tiden kommer en ny ind i huset..Altså 1 gang om året...Men den glæde de så har af hinanden, og alle de grin de giver det vil jeg ikke undvære...Det er en livsstil for mig.
    Og når man er sammen dagligt så kommer der et helt andet forhold ind end det som TS oplever...Eks. Jeg skal have morgenmad, Vupti så sidder den lille lige ved siden af mig og glor på mig og min mad...Meeen nu har hun så fået lært, at jeg siger læg dig, og så etr det det hun skal.

• #6   15. jun 2013 Jeg har 2 hunde og det er virkelig det bedste. Jeg havde Lilly alene i nogle år efter at min gamle hund døde, men da jeg fik Silas livede hun helt op. Man lærer sig selv at slippe den dårlige samvittighed over at skulle dele ens kærlighed i 2 i stedet for at alt går til en hund. Men man elsker dem forskelligt.

Og den med at de følger en rundt og tigger osv, den ligger jo hos ejeren. Det er jo noget der kan trænes ud af enhver hund.

Jeg passer pt min mors 2 mopser, så vi er også på 4 hunde. Der er kæmpe forskel på mine hunde og min mors hunde. Jeg ville ikke kunne bo permanent med min mors. De er jo slet ikke opdraget til at bo i mit hjem og er en race som jeg ikke passer med. Det har jo også meget at sige smiley

• #7   15. jun 2013 Jeg har mine to tøser og for det første så nyder de hinanden, best buddies så at sige. Og jeg har jo to hænder, jeg kan sagtens klø en med hver hehe smiley

Jeg tror dog aldrig jeg vil have mere end to, det passer mig helt fint!

Har aldrig dårlig samvittighed, for de får lige meget (så vidt muligt) og den ældste - Gaja - er ikke jaloux, det var hun kun de to første måneder.

• #8   15. jun 2013 Har selv lige været alene hjemme med 3 hunde, da min familie var på ferie.
    Den største udfordring jeg havde, var nok at styre 3 flexliner x)

Ellers synes jeg bare det var super hyggeligt.
    Dog havde vi lidt diskussioner om morgenen, for hanhunden kunne åbne døren til det rum hvor jeg sov, så når der lidt over 7 stod 3 hunde med snuden oppe i mit hoved, så bliver man først irriteret, og derefter, så grinte jeg bare af de tossede dyr x)

• #9   15. jun 2013 Ginger, det er ikke så meget det med at dele kærlighed op i to, det handler mere om dybden af den relation, man kan have.

Jeg havde godt mistænkt det lidt inden vi fik hund nr. 2, men det stod meget hurtigt meget tydeligt, at på den måde vi hidtil har knyttet bånd med vores hunde på bliver forandret nu.

Det er lidt en sorg, faktisk. Vi får naturligvis noget andet - den dybe relation har bare altid været noget, jeg har holdt ufatteligt meget af.
    Min mand får den på sin måde i forbindelse med træning, men det er noget andet for mig herhjemme.

• #10   15. jun 2013 CH: Jeg tror ikke jeg rigtig ved hvad du mener. Kan du forklare det på en anden måde? smiley

• #11   15. jun 2013 Ch. Kan du ikke bare træne 5 min ad gange hjemme med hvalpen? Og det med relationen, den synes jeg kommer meget an på hvilken hvalp man har fået, og hvordan man passer samme...For det er bestemt ikke alle hvalpe og jeg, som passer lige godt sammen...Nogle gange falder følelser i hak næsten fra starten af andre kan der godt gå et par år med inden det er på plads.

• #12   15. jun 2013 Bum bum... jeg kan prøve *GG*

Jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan holde af begge hunde og også lige meget. Det sker heldigvis af sig selv, jeg kan slet ikke lade være smiley

Men kvaliteten af det bånd, jeg kan opbygge til EN hund er langt stærkere end det jeg kan opbygge til to.
    De bygger en relation op til hinanden (hvilket er en stor fordel, elsker at se på det), men den relation ser ud til at tappe fra dybden i den den, jeg kan opnå med dem.

Svært at forklare... smiley

• #13   15. jun 2013 Snow, jo, det er præcis det jeg gør for også at få et forhold til hende, der stikker lidt dybere end til blot at være madmor *GG*

Vi leger og hygger, vi træner en smule, som jeg altid gør, når vi har hvalpe - og jeg tror det nok skal blive rigtig godt med tiden.

Men jeg kan mærke at der ikke er rum for at dyrke det helt nære, som jeg havde med Coffey - og som jeg har haft med de andre vapser, der har været her en ad gangen.

Det er noget, jeg lige skal vænne mig til - og med lidt held, når hvalpen er tilpasset lidt mere (omend det går over al forventning), så kan det genoptages og blive lidt bedre igen smiley

• #14   15. jun 2013 Den følelse har jeg slet ikke af det. Jeg elsker mine hunde forskelligt, men lige højt. Deres relationer til hinanden føler jeg går igennem mig.
    Min samvittighed sagde at kærligheden nu skulle deles op i 2, men faktisk fik jeg nok bare dobbelt så meget kærlighed at give af.

Måske er det fordi I er 2 ejere til hundene. Det har vel også meget at sige. Jeg skal jo være 100% på, på alle områder.

• #15   15. jun 2013 Det er ikke kærligheden, der mangler, det er relationen, der er anderledes smiley

• #16   15. jun 2013 Går de to ikke hånd i hånd? smiley

• #17   15. jun 2013 De følges pænt ad, men er slet ikke det samme smiley

Det er svært at forklare.... Jeg kunne også mistænke det har lidt med racen at gøre - måske Snow kan byde ind?

Schæferen er jo netop en race, der har lysten, evnen og behovet for at knytte sig meget stærk til sin ejer og måske er det netop det, jeg er blevet noget afhængig af smiley

Den tilknytning er så bare den snert mindre tæt, når der er en anden hund også... Det er faktisk sådan for vores begges vedkommende, at vi simpelthen savner Coffey - og jeg er sammen med ham 24/7 *GGG*

• #18   15. jun 2013 Jeg har jo også valgt at have to hunde, og ja, det er da noget mere besværligt på nogle områder, end da vi kun havde én.
    Jeg har også nogle gange rigtig dårlig samvittighed overfor Cody, der jo var "alene-hund" i over 4 år, før Viktor kom til. Men når så Viktor og Cody leger, så bliver jeg også glad og varm indeni, fordi Viktor giver Cody noget, som vi andre bare ikke kan.

Jeg har egentlig aldrig følt mig stærkt knyttet til Cody. Han har været en besværlig hund. Rigtig ærgerligt, men sådan er det desværre. Men jeg elsker ham højt og af hele mit hjerte. Det skal der ikke være tvivl om.
    Codys og min relation har så ændret sig til det bedre, efter at vi har fået Viktor. Når vi træner alene, så er vi ligesom mere sammen og mere opmærksomme på hinanden, for nu har vi jo endelig hinanden "i fred". Det har givet en dejlig ro på træningen med Cody, og vi er nu begyndt at knytte det bånd, som vi manglede før.

Viktor er for mig helt specielt. Han er drømmehunden. Han har det perfekte temperament. Han er bare min guldklump. Så mit bånd og min relation til ham er dybere fra starten og langt mere anderledes end med Cody. Det kan jeg såmænd også godt få rigtig dårlig samvittighed over smiley

Men jeg har ikke fortrudt, at jeg har valgt at have to hunde, og jeg vil gerne fortsætte med altid at have to hunde.

Ellers synes jeg faktisk CH siger nogle ting, der lyder og føles rigtige for mig smiley

• #19   15. jun 2013 Spændende, Line!!

• #20   15. jun 2013 I love having three dogs and sometimes there is a fourth, and she is BIG and fits in well with my dogs. My dogs are always in the way because I have taught them that they do not have to move. So, when I cook, I have to walk around dogs and that's fine with me! Somehow I think it's rude to make them move out of my way.

• #21   15. jun 2013 Jeg tror man skal prøve at have hund nr to for at vide om det er noget man vil og kan...

jeg passet en del hunde de sidste 2 uger, og der med fundet ud af at det, ikke pt er noget jeg magter, jeg Elsker når det bare er mig og Balder, vi er hinandens bedste venner... smiley

og jeg kan ikke læse engelsk..

• #22   15. jun 2013 Det kan godt være det er racen der gør det. For jeg ved hvor meget schæferen er på med sin ejer, ligesom mange andre større hunde er. Det er mine slet ikke på samme måde.

Mit forhold til Lilly blev stærkere da min gamle hund døde, men efter Silas kom til er der ikke sket nogle ændringer i vores forhold, andet end at jeg kan se hun blev mere glad og når hun er glad er jeg glad. Silas kender jeg ikke som enehund, og frygter også den dag Lilly går bort. Det tror jeg ikke han ville kunne klare.

• #23   15. jun 2013 I love having three dogs and sometimes there is a fourth, and she is BIG and fits in well with my dogs. My dogs are always in the way because I have taught them that they do not have to move. So, when I cook, I have to walk around dogs and that's fine with me! Somehow I think it's rude to make them move out of my way.

"Jeg elsker at have 3 hunde og nogengange er der en fjerde. Hun er stor og passer godt ind med mine hunde. Mine hunde er altid i vejen fordi jeg har lært dem at de behøver ikke at flytte sig. Så nå jeg laver mad så blir jeg nødt til at gå rundt om hundende og det er fint med mig. Af en eller anden grund finder jeg det uhøfligt at bede dem om at flytte sig"

• #24   15. jun 2013 Jeg giver iøvrigt CH ret i at det er meeeget nemmere at have en hvalp når der er en voksen hund. Joey (Vores første) var et HELVEDE som hvalp. Han bed og skabte sig og fik mig til at flæbe i hans lømmelalder.

Da vi fik Jack, ja der var det Joey der tog hans lømmelalder, og han havde sjovt nok intet imod det.

For mig har det så også haft den konsekvens at Jack kan ikke leve uden Joey, så hver gang vi gør noget, (Går tur ect) så skal de begge to med. Men hva smiley

• #25   15. jun 2013 Sjovt, The Angel...

Vi har et hyr med at gå med de to sammen *GGG*

Og det er sgu den lille, der laver hyret *GG*

Der skal vi lige have lavet en plan smiley

• #26   15. jun 2013 CH - Hvordan Hyr? Kan jo se hun ikke er så gammel den lille smiley

• #27   15. jun 2013 Det der med at lære ikke at trække ALT for meget i sin moar, det er lidt op ad bakke smiley

Det eneste hun vil er at lege med Coffey - hun har slet slet ikke tid til at tjekke verden ud, når han også er der.

Og så trækker hun så hun tilsidst har blå tunge og halser som en vanvittig.. og jeg er hidsig og skæv i skroget *GG*

• #28   15. jun 2013 Jeg har to hunde. Jeg synes det er dejligt når de leger sammen og Daisy er livet lidt mere op efter vi fik Tia.
    Men jeg har det samtidig lidt dårligt i nogle situationer. F.eks hvis Tia ligger i sofaen ved siden af mig og Daisy kommer over og vil snakke med mig. Så knurrer Tia af Daisy og det får Daisy til at gå væk igen.
    Jeg kommer nok aldrig til at have mere end en hund igen.

• #29   15. jun 2013 CH - LOOL!! Åhh hvor jeg husker det fra Jack var en bette en. Han trak og skreg på hele gåturen.. Ikke om han gad det pjat xD

• #30   15. jun 2013 Jeg tror det kommer an. Lia ville ikke egne sig til at bo med en anden hund, men omvendt så har en veninde lige fået hvalp og hold da op hvor det har været godt for deres voksne tæve. smiley

• #32   15. jun 2013 Jeg elsker at have en, men jeg elsker også at have to. Mine går konstant i vejen, de larmer og de fylder. Men det er okay, jeg elsker at der er liv i huset og at de har så stor glæde af hinanden.

• #33   15. jun 2013 Jeg elsker at have 2 hunde sammen, det er fantastisk, men synes skridtet til 3 var meget stort og det er kun fordi Fluffy er en gammel krage, ellers var Comet aldrig kommet til, for vil ikke have mere end 2 på engang, men nu har jeg de 3 og det fungere faktisk rigtig fint, de er gode til at lege sammen og jeg træner dem hver for sig uden problemer smiley

Kommentér på:
ALDRIG MERE END EN HUND O.O!!!!!

Annonce