938 visninger
|
Oprettet:
ALDRIG MERE END EN HUND O.O!!!!! {{forumTopicSubject}}
Jeg Passer 3 hunde ud over min egen her i weekenden, og er kommet der til, hvor jeg er 110% sikker på jeg ALDRIG skal have mere end en hund...
Jeg kan hverken snakke, gå i et andet rum, eller tag noget at spise, uden der sidder 4 hunde og glor på mig, går efter mig, eller står i vejen... -.-'
Fatter ikke hvordan jer med flere hunde magter det...
og når det så ikke er negativt hvordan deler i så jeres kærlighed ud til flere hunde, uden nogen bliver glemt ?
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
Så er man inde i nogle rutiner
Og man holder jo også af dem på en helt anden måde end når det er nogle man passer
De har også glæde af hinanden på en anden måde, hvor de ofte når det er nogen man passer, kører hinanden op
Og har svært ved at lade hinanden være, fordi det er nyt og spændende
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Og der ER altså nogle forskelle i den relation, man har til hundene, det er helt tydeligt.
Jeg kan helt få dårlig samvittighed over det og jeg savner min singlehund, selvom jeg ikke har fortrudt beslutningen om at have en mere samtidig.
De giver også hinanden en masse og hold nu fest, det er godt nok lettere at have hvalp, når man har en ældre hund.
Det er for mig hverken fryd og gammen eller helt skidt at have mere end en.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
men det har man vel også når man kun har en hund, eller?
jeg synes godt vi kan give flere hunde samme opmærksomhed, de vænner sig jo også til det og nogle gange kan de stå helt i kø, fx når der skal børstes.
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Og når man er sammen dagligt så kommer der et helt andet forhold ind end det som TS oplever...Eks. Jeg skal have morgenmad, Vupti så sidder den lille lige ved siden af mig og glor på mig og min mad...Meeen nu har hun så fået lært, at jeg siger læg dig, og så etr det det hun skal.
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.789
Og den med at de følger en rundt og tigger osv, den ligger jo hos ejeren. Det er jo noget der kan trænes ud af enhver hund.
Jeg passer pt min mors 2 mopser, så vi er også på 4 hunde. Der er kæmpe forskel på mine hunde og min mors hunde. Jeg ville ikke kunne bo permanent med min mors. De er jo slet ikke opdraget til at bo i mit hjem og er en race som jeg ikke passer med. Det har jo også meget at sige
jun 2007
Følger: 43 Følgere: 42 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 356
Jeg tror dog aldrig jeg vil have mere end to, det passer mig helt fint!
Har aldrig dårlig samvittighed, for de får lige meget (så vidt muligt) og den ældste - Gaja - er ikke jaloux, det var hun kun de to første måneder.
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 251
Den største udfordring jeg havde, var nok at styre 3 flexliner x)
Ellers synes jeg bare det var super hyggeligt.
Dog havde vi lidt diskussioner om morgenen, for hanhunden kunne åbne døren til det rum hvor jeg sov, så når der lidt over 7 stod 3 hunde med snuden oppe i mit hoved, så bliver man først irriteret, og derefter, så grinte jeg bare af de tossede dyr x)
aug 2006
Jeg havde godt mistænkt det lidt inden vi fik hund nr. 2, men det stod meget hurtigt meget tydeligt, at på den måde vi hidtil har knyttet bånd med vores hunde på bliver forandret nu.
Det er lidt en sorg, faktisk. Vi får naturligvis noget andet - den dybe relation har bare altid været noget, jeg har holdt ufatteligt meget af.
Min mand får den på sin måde i forbindelse med træning, men det er noget andet for mig herhjemme.
apr 2005
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
aug 2006
Jeg er ikke i tvivl om, at jeg kan holde af begge hunde og også lige meget. Det sker heldigvis af sig selv, jeg kan slet ikke lade være
Men kvaliteten af det bånd, jeg kan opbygge til EN hund er langt stærkere end det jeg kan opbygge til to.
De bygger en relation op til hinanden (hvilket er en stor fordel, elsker at se på det), men den relation ser ud til at tappe fra dybden i den den, jeg kan opnå med dem.
Svært at forklare...
aug 2006
Vi leger og hygger, vi træner en smule, som jeg altid gør, når vi har hvalpe - og jeg tror det nok skal blive rigtig godt med tiden.
Men jeg kan mærke at der ikke er rum for at dyrke det helt nære, som jeg havde med Coffey - og som jeg har haft med de andre vapser, der har været her en ad gangen.
Det er noget, jeg lige skal vænne mig til - og med lidt held, når hvalpen er tilpasset lidt mere (omend det går over al forventning), så kan det genoptages og blive lidt bedre igen
apr 2005
Min samvittighed sagde at kærligheden nu skulle deles op i 2, men faktisk fik jeg nok bare dobbelt så meget kærlighed at give af.
Måske er det fordi I er 2 ejere til hundene. Det har vel også meget at sige. Jeg skal jo være 100% på, på alle områder.
aug 2006
apr 2005
aug 2006
Det er svært at forklare.... Jeg kunne også mistænke det har lidt med racen at gøre - måske Snow kan byde ind?
Schæferen er jo netop en race, der har lysten, evnen og behovet for at knytte sig meget stærk til sin ejer og måske er det netop det, jeg er blevet noget afhængig af
Den tilknytning er så bare den snert mindre tæt, når der er en anden hund også... Det er faktisk sådan for vores begges vedkommende, at vi simpelthen savner Coffey - og jeg er sammen med ham 24/7 *GGG*
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Jeg har også nogle gange rigtig dårlig samvittighed overfor Cody, der jo var "alene-hund" i over 4 år, før Viktor kom til. Men når så Viktor og Cody leger, så bliver jeg også glad og varm indeni, fordi Viktor giver Cody noget, som vi andre bare ikke kan.
Jeg har egentlig aldrig følt mig stærkt knyttet til Cody. Han har været en besværlig hund. Rigtig ærgerligt, men sådan er det desværre. Men jeg elsker ham højt og af hele mit hjerte. Det skal der ikke være tvivl om.
Codys og min relation har så ændret sig til det bedre, efter at vi har fået Viktor. Når vi træner alene, så er vi ligesom mere sammen og mere opmærksomme på hinanden, for nu har vi jo endelig hinanden "i fred". Det har givet en dejlig ro på træningen med Cody, og vi er nu begyndt at knytte det bånd, som vi manglede før.
Viktor er for mig helt specielt. Han er drømmehunden. Han har det perfekte temperament. Han er bare min guldklump. Så mit bånd og min relation til ham er dybere fra starten og langt mere anderledes end med Cody. Det kan jeg såmænd også godt få rigtig dårlig samvittighed over
Men jeg har ikke fortrudt, at jeg har valgt at have to hunde, og jeg vil gerne fortsætte med altid at have to hunde.
Ellers synes jeg faktisk CH siger nogle ting, der lyder og føles rigtige for mig
aug 2006
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 172 Svar: 924
jeg passet en del hunde de sidste 2 uger, og der med fundet ud af at det, ikke pt er noget jeg magter, jeg Elsker når det bare er mig og Balder, vi er hinandens bedste venner...
og jeg kan ikke læse engelsk..
apr 2005
Mit forhold til Lilly blev stærkere da min gamle hund døde, men efter Silas kom til er der ikke sket nogle ændringer i vores forhold, andet end at jeg kan se hun blev mere glad og når hun er glad er jeg glad. Silas kender jeg ikke som enehund, og frygter også den dag Lilly går bort. Det tror jeg ikke han ville kunne klare.
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.869
"Jeg elsker at have 3 hunde og nogengange er der en fjerde. Hun er stor og passer godt ind med mine hunde. Mine hunde er altid i vejen fordi jeg har lært dem at de behøver ikke at flytte sig. Så nå jeg laver mad så blir jeg nødt til at gå rundt om hundende og det er fint med mig. Af en eller anden grund finder jeg det uhøfligt at bede dem om at flytte sig"
jan 2009
Da vi fik Jack, ja der var det Joey der tog hans lømmelalder, og han havde sjovt nok intet imod det.
For mig har det så også haft den konsekvens at Jack kan ikke leve uden Joey, så hver gang vi gør noget, (Går tur ect) så skal de begge to med. Men hva
aug 2006
Vi har et hyr med at gå med de to sammen *GGG*
Og det er sgu den lille, der laver hyret *GG*
Der skal vi lige have lavet en plan
jan 2009
aug 2006
Det eneste hun vil er at lege med Coffey - hun har slet slet ikke tid til at tjekke verden ud, når han også er der.
Og så trækker hun så hun tilsidst har blå tunge og halser som en vanvittig.. og jeg er hidsig og skæv i skroget *GG*
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.746
Men jeg har det samtidig lidt dårligt i nogle situationer. F.eks hvis Tia ligger i sofaen ved siden af mig og Daisy kommer over og vil snakke med mig. Så knurrer Tia af Daisy og det får Daisy til at gå væk igen.
Jeg kommer nok aldrig til at have mere end en hund igen.
jan 2009
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.349
ALDRIG MERE END EN HUND O.O!!!!!